سپیده رشنو در دادگاه حضور نیافت

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: سپیده رشنو در جلسه امروز دادگاه رسیدگی به اتهاماتش حضور نیافت.

سپیده رشنو در دادگاه حضور نیافت

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: سپیده رشنو در جلسه امروز دادگاه رسیدگی به اتهاماتش حضور نیافت.

جلسه رسیدگی به پرونده سپیده رشنو در حالی برگزار شد که متهم در دادگاه حضور پیدا نکرد.

صبح امروز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده رشنو در مجتمع قضایی ارشاد برگزار شد.

با توجه به عدم حضور رشنو در دادگاه، وکیل وی لایحه دفاعی خود را به شعبه رسیدگی کننده پرونده ارائه کرد.

براساس اعلام قاضی، رای پرونده هفته آینده صادر خواهد شد.

سپیده رشنو صبح امروز در ادامه اقدامات هنجار شکنه خویش قصد ورود به دادگاه به صورت مکشفه داشت که طبق آنچه که از قبل قابل پیش بینی بود، از ورود وی ممانعت به عمل آمد. سپیده رشنو در دادگاه امروزش بدون حجاب ظاهر شد..

رشنو با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش درباره برگزاری دادگاه خود نوشت: امروز؛ دهم مهر ماه ۱۴۰۲، با همین پوشش، همراه با وکیلم آقای پناهی‌پور در دادگاهی حاضر خواهم‌شد برای دفاع از دو اتهامی (تشویق به فساد و فحشا و تبلیغ علیه نظام) که مصداق آن‌ها تنها پست اول صفحهٔ اینستاگرام‌ من است.

این فعال حقوق زنان در ادامه نوشت: برای دفاع از اتهاماتی که مرتکب نشده‌ام. برای دفاع از حقِ انتخاب پوشش و حقِ نوشتن دربارهٔ آن‌چه بر من گذشته. برای دفاع از "زن" بودن؛ قسمتی از بدن به نام "مو" که همه-مرد و زن- به طور طبیعی آن را داریم.

رشنو در ادامه نوشت: بیست‌ونهم مهر ماه، ۲۹ ساله می‌شوم و دفترهای یادداشتم از کارهای نکرده و اشتیاق برای کارهای نکرده بسیار است. در مورد زندگی باید بنویسم که هر روزِ زنده بودن و هر ساعتِ زندگی کردن را عمیقاً چشیده‌ام و جشن‌ گرفته‌ام. پیشانیِ دردهام را بوسیده‌ام و رنج‌هام را در آغوش گرفته‌ام. هیچ انگیزه‌ای برای مُردن و خودکشی ندارم که اگر داشتم برای "زندگی" و روزهای بهتر تلاش نمی‌کردم. چرا که یقین دارم هیچ‌گاه این‌چنین کنار هم نبوده‌ایم و به قدرتِ خود و یکدیگر و ایستادن کنار یکدیگر باور نداشته‌ایم.

می‌بینم که خانواده‌ام آرامش را از دست خواهندداد و از هر جهتی تحت فشارهای متفاوت قرار خواهندگرفت. اما تنها می‌دانم که حقیقت همین تصویر است که دارید می‌بینید و هیچ‌ راهی جز پای‌بندی به حقیقت نمی‌بینم./دیده بان ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 108419

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر