اختلال اینترنت ایران در بامداد دوشنبه ۲۰ شهریور/اینترنت قطع می شود؟

اختلال شدید اینترنت کشور در بامداد امروز نیز ادامه یافت

اختلال اینترنت ایران در بامداد دوشنبه ۲۰ شهریور/اینترنت قطع می شود؟

قطع اینترنت اختلال شدید اینترنت کشور در بامداد امروز نیز ادامه یافت .این وضعیت روز یکشنبه نیز وجود داشت قطع اینترنت سراسری ایران در چند روز آینده  تقویت شده است  موضوع بحث قطع اینترنت در سالگرد اعتراضات  سال گذشته ، همچنان خبرساز شد. نت بلاکس به عنوان مرجع رصد اختلالات اینترنتی در سراسر جهان خبر از قطع اینترنت  و اختلال اینترنتی در استان‌های شمال غربی ایران داده است.؛  برخی گزارش ها نیز از قطع اینترنت بین الملل ایران خبر می دهد

نت‌بلاکس‌‌ گزارش داده «برای دومین شب متوالی از ساعت یک بامداد ‎اختلال در دسترسی به ‎اینترنت در ایران ثبت شده است.»

دیجیاتو نوشت نت‌بلاکس با انتشار نموداری از وضعیت شبکه اینترنت در کشور اعلام کرد افت اتصال به اینترنت به سطح ٧١٪ حد معمول خود رسیده است.

اینترنت

این اختلال از ساعت یک بامداد آغاز شده و در بامداد یکشنبه، ۱۹ شهریورماه نیز با شدت کمتری وجود داشت.

اختلال شدید بامداد امروز، ۲۰ شهریورماه، حدود نیم ساعت به‌طول انجامید و برای دقایقی اینترنت بین‌الملل با مشکل شدیدی مواجه شد به طوری که بسیاری از وب‌سایت‌های جهانی در دسترس کاربران داخل کشور نبود. این اختلال هنوز به‌طور کامل برطرف نشده است.

روز یکشنبه نیز نت بلاکس  خبر از اختلال اینترنتی در استان‌های شمال غربی ایران داده بود.

نت بلاکس اخیرا و با انتشار تصویری از نمودارهای رصد وضعیت اتصالات اینترنتی در سراسر جهان، خبر از برخی اختلالات اینترنتی در استان‌های شمال غربی ایران داده است.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، مدیر فنی شرکت ایران سرور در واکنش به اختلال دو شب پیش اینترنت ایران در توییتر نوشته بود: «این اختلال مربوط به یک برنامه تغییرات از پیش برنامه ریزی شده در خصوص اصلاح سیستم برق دیتاسنتر زیرساخت بوده است.»

در این میان برخی کاربران در واکنش به پست مدیر فنی شرکت ایران سرور از عدم اطلاع‌رسانی عمومی گلایه کردند که او در پاسخ چنین نوشت: «تغییرات به شرکت‌هایی که تحت تاثیر قرار می‌گیرند، اطلاع‌ داده می‌شود و آنها می‌توانند به مشتریان خود اطلاع‌رسانی کنند. در حال حاضر شرکت زیرساخت اطلاع‌رسانی عمومی ندارد.»

حالا باید دید تکرار این اختلال چه دلیلی دارد و درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد یا خیر.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105563

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر