سیما ثابت

جنجال جدایی دومین مجری زن ایران اینترنشنال | ماجرای افشاگری سیما ثابت درباده تجاوز جنسی چیست

سیما ثابت، مجری زن شبکه اینترنشنال به خاطر آنچه که عدم رعایت کرامت انسانی توصیف کرده از این شبکه فارسی زبان خداحافظی کرده است.

جنجال جدایی دومین مجری زن  ایران اینترنشنال | ماجرای افشاگری سیما ثابت درباده تجاوز جنسی چیست

مجری ایران اینترنشنال خداحافظی کرد

به گزارش عرشه آنلاین، سیما ثابت مجری شبکه اینترنشنال از این شبکه استعفا داد.سیما ثابت، مجری زن شبکه اینترنشنال به خاطر آنچه که عدم رعایت کرامت انسانی توصیف کرده از این شبکه فارسی زبان خداحافظی کرده است.

 سیما ثابت در توئیتی نوشت: از تلویزیون ایران اینترنشنال استعفا دادم و تعطیلی و پایان کار برنامه «چشم‌انداز با سیما ثابت» را اعلام می‌کنم. ناگزیر شدم بین کار در شرایطی خاص و کرامت انسانی‌، دومی را انتخاب کنم.

ایران اینترنشنال

سیما ثابت متولد 10 اردیبهشت 1358 در زاهدان ، مجری و گوینده خبر است

فارغ التحصیل لیسانس صنایغ غذایی از دانشگاه فردوسی مشهد ، فوق لیسانس روابط بین الملل و دکترای علوم سیاسی با گرایش خاورمیانه از دانشگاه لندن است

سیما ثابت یا همان سیما شهرکی دیگر مجری شبکه اینترنشنال است. ثابت قبل از ورود به این شبکه مشغول آموزش و فروش در حوزه آشپزی بوده و سپس جذب شبکه BBC می‌شود. او با برنامه "چشم انداز بامدادی" رادیوی فارسی بی بی سی به عنوان گوینده مطرح می‌شود و بعد از جدایی از این شبکه به عنوان مجری به شبکه اینترنشنال منتقل می‌شود. 

ثابت درست یک سال و چند ماه بعد از تاسیس شبکه «ایران اینترنشنال» به این شبکه پیوست و در 5 مرداد 1397 در قامت گوینده با این شبکه جلوی دوربین آمد

او پس از مدتی از گویندگی فاصله گرفت و بعنوان مجری برنامه گفتگو محور برنامه «چشم انداز» فعالیت اش را ادامه داد

شوک مجری زن معروف

همزمان با این خبر تصویر چتی نیز سیما ثابت منتشر می شود که او در ان می نویسد 

چت لو رفته مجری زن اینترنشنال 

سیما ثابت:تا زن‌ستیزان و آزارگرهای کثیفی مثل فرداد فرحزاد هستند ما خبرنگاران زن به این راحتی نمی‌توانیم کار کنیم، در زمان خودش صحبت خواهم کرد! 

 شوک مجری زن معروف به شبکه ایران اینترنشنال دیدنی بود.

سیما ثابت در یادداشتی که در اینستاگرام خود منتشر کرده نوشته است:

سیما ثابت در یادداشتی که در اینستاگرام خود منتشر کرده نوشته است:از تلویزیون ایران اینترنشنال استعفا دادم و تعطیلی و پایان کار برنامه «چشم‌انداز با سیما ثابت» را  اعلام می‌کنم. ناگزیر شدم بین کار در شرایطی خاص و کرامت انسانی‌، دومی را انتخاب کنم.

در این دوران، تلاش کردم صدای مردم ایران باشم، از وجدان فاصله نگیرم و حقیقت را روایت کنم.  بی‌طرف نبودم. بدون هیچ تردیدی روزنامه‌نگاری حقیقت‌محور و مردم‌محور را پیش گرفتم. در همه این سالها تحت شدیدترین حملات بودم، اما باور داشتم راهی که می‌پیمایم، درست است. تلاش برای شنیده‌شدن صدای مردم، نقشه راه من بود.

حتی لحظه‌ای خودم را جدا از مردم ندانستم. درد آنها درد من بود، امید آنها امید من بود، و صدای من، بازتابی از صدای آنا و شاید احترام و لطفی که بسیاری از این مردم شریف، هر کجا و در هر فرصتی به من نشان می‌دادند، به این دلیل بود که آنها در من، خودشان را می‌دیدند. و چه شرافتی، چه افتخاری بزرگ‌تر از این؟

برنامه «چشم‌انداز با سیما ثابت»، با لطف و اعتمادی که مردم بزرگوارمان به من داشتند، تبدیل به محبوب‌ترین و پربیننده‌ترین برنامه گفتگومحور فارسی‌زبان شد.

شوک مجری زن معروف

کلیک و کشیدن برای جابجایی

در ماههای اخیر، بعد از انتقال برنامه‌ها از لندن به واشینگتن، سربلندم که به قدرت هرگز باج ندادم.

در واشینگتن، شرایط کاری عجیب و جدیدی ظاهر شد که ادامه کار را برای تیم کوچک ما عملا غیرممکن کرد. تلاش ما برای حل چالش‌ها، در یک روند چند ماهه، بی‌نتیجه ماند. در عمل با روندی روبرو شدیم که نتیجه درازمدتش، می‌توانست تضعیف یکی از موثرترین برنامه‌های فارسی‌زبان باشد، چیزی که من و سردبیرارشد(سابق) برنامه‌های گفتگو محور ایران اینترنشنال، سامان رسول‌پور،  نخواستیم بخشی از آن باشیم.

واضح است که پایان برنامه «چشم‌انداز با سیما ثابت»، برای ما ناخوشایند است و‌ شخصا آن را به نفع مخاطبان نمی‌دانم.

به مردم قول می‌دهم که اینجا ایستگاه آخر نیست. مسیر ادامه دارد. همیشه، همه جا، کنارشان خواهم بود. همانطور که برنامه «چشم‌انداز با سیما ثابت» نوع دیگری از تجربه برنامه‌سازی تلویزیونی را در فضای رسانه‌های فارسی‌زبان‌عرضه کرد.

برای همه روزنامه‌نگاران و همکاران، که در این سالها، زحمت زیادی کشیدند و در هفته‌های اخیر بعد از استعفا، از هیچ حمایت و محبتی دریغ نکردند، صمیمانه آرزوی موفقیت می‌کنم. کار کردن با آنها، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است و به آن می‌بالم.تا دیداری دیگر، وقت شما بخیر، ایام به کام.

 

پیش از این پانته آ مدیری، مجری سابق شبکه ایران اینترنشنال در توییتی به‌طور علنی جدایی خود از این شبکه در سال گذشته را اعلام کرد و دلیل آن را تفاوت «عقیده و اندیشه» اش با سیاست های ایران اینترنشنال دانست.

مدیری در توییتر نوشت: با توجه به پرسش‌های اخیر دوستان:من از ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ به خاطر عقیده و اندیشه ام، از ایران_اینترنشنال جدا شدم.اکنون شرکت رسانه‌ای مستقل خودم را راه اندازی کرده‌ام و همچنان در راستای ایران آزاد، آباد و سکولار به فعالیت‌هام در کنار دوستان وطن پرست ادامه خواهم داد.

پانته آ مدیری شبکه ایران اینترنشنال

که البته بعدا تاریخ جدایی اش را اصلاح کرد و نوشت از سپتامبر ۲۰۲۲ از ایران اینترنشنال جدا شده است.

پانته آ مدیری شبکه ایران اینترنشنال

کاربران زیادی زیر این توییت به انتشار اخبار غیرواقعی و بی‌پشتوانه پانته آ مدیری در جریان اعتراضات سال گذشته اشاره کردند و با عبارت «شرکت رسانه ای مستقل» در توییت او شوخی کردند که احتمالا قرار است در آن اخبار جعلی منتشر کند.

ساعاتی پس از انتشار این توییت، سامان رسول پور که از سردبیران ایران اینترنشنال است بدون اشاره مستقیم و نام بردن از پانته آ مدیری تلویحا اعلام کرد که جدایی مدیری از این شبکه نه به خواست خودش، بلکه به دلیل سهل انگاری این مجری و در نتیجه اخراج توسط کارفرما صورت گرفته است.

سامان رسول پور در توییتر خود این‌طور نوشت:

ملحق‌شدن و جدا شدن از هر رسانه‌ و محیط کاری، امری حرفه‌ای است. اخراج افراد هم به دلیل نقض خواسته یا ناخواسته اصول اداری، اگرچه از نظر انسانی، تلخ، اما متعارف است. مثلا اگر من مجری باشم و در لحظه‌ای که باید روی ایر باشم، خارج از استودیو، مشغول یک گفتگوی دوستانه با یک همکار باشم، یک خطای فردی مرتکب شده‌ام. فرقی هم ندارد در بی‌بی‌سی باشم یا ایران اینترنشنال و یا سی ان‌ان و فاکس؛ اگر کارفرمای من به دلیل چنین اشتباهی و عدم رعایت ساعات شروع و پایان شیفت، همکاری‌اش را با من قطع کند،، نمی‌توانم چند ماه بعد، با موج مجازی یک جریان سیاسی همراهی کنم و بگویم: من چون از سیاست آن رسانه خوشم نمی‌آید، استعفا دادم. چون همکارانم می‌دانند: اولا من استعفا نداده‌ام. دوما من در مورد سیاست آن مجموعه، هرگز انتقاد ثبت‌شده‌ای نداشته‌ام. و خودم هم می‌دانم اگر وقت‌شناس‌تر بودم، همچنان بخشی از آن مجموعه بودم. نتیجه‌گیری: با خودمان و مردم روراست باشیم. با رسانه‌ها می‌توانیم مرزبندی داشته باشیم. انتقاد داشته باشیم. سیاستش را قبول نداشته باشیم. این حق ماست. اما تحریف واقعیت، با هر انگیزه‌ای، اقدام اخلاقی و شایسته‌ای نیست.

پانته آ مدیری کیست؟

پانته آ مدیری با نام اصلی نیلوفر مدیری از مجریان و گویندگان سابق شبکه های من و تو و ایران اینترنشنال است.

او اردیبهشت ماه ۱۳۴۸ در محله فیض آباد کرمانشاه متولد شد و دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق در حقوق رسانه از کالج کوئین مری دانشگاه لندن است.

پانته آ مدیری شبکه ایران اینترنشنال

پدرش کارمند ثبت احوال کرمانشاه بود و مادرش نیز تا یک سال بعد از تولد او در یکی از مدارس کرمانشاه تدریس می‌کرد. او دو برادر با نام های اردشیر و کوروش دارد که برادر بزرگترش اردشیر، در سال ۱۹۸۷ بر اثر سوءمصرف مشروبات الکلی در گذشت. پدر پانته آ مدیری که گفته می‌شود از مخبرین ساواک بوده، سال‌ها پیش بر اثر سکته قلبی درگذشت.

درباره وضعیت تاهل و زندگی خصوصی پانته آ مدیری شایعه های زیادی وجود دارد که نمی‌توان با اطمینان درباره آنها صحبت کرد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 104861

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        احتمالا از شبکه سه ااگو گرفتند

      ارسال نظر