صبحانه

بهترین انتخاب‌ها برای وعده صبحانه

صبحانه، مهم‌ترین وعده غذایی روزانه است که انرژی موردنیاز بدن پس از چند ساعت گرسنگی شبانه را تامین می‌‌کند.

بهترین انتخاب‌ها برای وعده صبحانه

صبحانه، مهم‌ترین وعده غذایی روزانه است که انرژی موردنیاز بدن پس از چند ساعت گرسنگی شبانه را تامین می‌‌کند. اهمیت خوردن صبحانه مغذی از آنجاست که تمرکز ذهنی و توان بدنی انجام فعالیت‌های روزانه تا زمان ناهار را نیز فراهم می‌آورد. البته این تاثیرات مثبت زمانی قابل‌انتظار است که مواد غذایی مفید برای این وعده انتخاب شوند

به گزارش عرشه آنلاین، در ادامه این مطلب، به معرفی بهترین انتخاب ها برای وعده صبحانه خواهیم پرداخت که به ترتیب عبارتند از: 

میوه‌های تازه

معمولا تصور می‌شود نوشیدن یک لیوان آب پرتقال همراه صبحانه می‌تواند ویتامین‌های موردنیاز بدن و احساس نشاط صبحگاهی را ایجاد کند. اما مشکل اینجاست که آبمیوه حتی انواع طبیعی نیز حاوی مقدار زیادی قند است به‌طوری که یک لیوان آب پرتقال به اندازه ۳ تا ۴ پرتقال قند دارد اما فاقد فیبرها با تاثیر سیرکنندگی خواهد بود. از همین‌رو، توصیه می‌شود به جای آبمیوه‌، میوه کامل همراه صبحانه میل گردد. 

موز یکی از بهترین میوه‌‌ها در اولین وعده غذایی است که احساس سیری طولانی ایجاد می‌کند. این میوه همچنین سرشار از پتاسیم، اسیدهای‌ آمینه و منیزیم است. از آنجا که موز قند بالایی دارد و موجب افزایش ناگهانی قند خون می‌شود، بهتر است در وعده صبحانه پنیر سفید و غلات صبحانه به مصرف برسند تا قند خون ثابت بماند. 

ماست و پنیر

صبحانه ایده‌آل باید پروتئین نیز داشته ‌باشد که ماست و پنیر انتخاب‌های خوبی در این زمینه هستند. پنیر سفید بدون چربی به‌خصوص اگر همراه میوه، یک قاشق مرباخوری عسل، نان و چند دانه چیا میل گردد، پروتئین موردنیاز بدن را تامین می‌کند. البته در صورت تمایل می‌توان از ماست نیز استفاده کرد که سرشار از پروتئین و کلسیم است. 

تخم‌مرغ

بسیاری از افراد تمایل به صرف صبحانه گرم دارند و تخم‌مرغ صبحانه ایده‌آلی برای آنها خواهد بود. تخم‌مرغ حاوی ویتامینB۱۲ است که برای سلامت چشم‌ها و اعصاب مفید است. همچنین یکی از منابع محدود ویتامین D محسوب می‌شود. البته برای جلوگیری از افزایش کالری نباید تخم‌مرغ با مقدار زیادی کره یا روغن طبخ شود. 

نان سبوس‌دار

نان سبوس‌دار نه فقط برای صبحانه بلکه به‌طور کلی مفید است. این نوع نان سرشار از فیبرهاست و احساس سیری ایجاد می‌‌‌کند. همچنین، سبوس موجود در نان می‌تواند بخشی از نیاز بدن به ویتامین‌‌ها مانند ویتامین‌های گروهB را تامین ‌کند. 

جو دوسر

جو دوسر منبع غنی از امگا۳، ویتامینB۹، فیبرها و پتاسیم است. این غله مغذی احساس گرسنگی را کاهش می‌‌دهد و به ثبات قند خون کمک می‌کند. مقداری جو دوسر که به‌شکل غله صبحانه امروزه در دسترس است با کمی پنیر سفید و مقداری میوه می‌تواند صبحانه مغذی باشد. 

گردو 

خشکبار و آجیل جزء خوراکی‌های بسیار مغذی هستند که در تامین انرژی نقش دارند. گردو یکی از بهترین خشکبار است که مقدار فراوانی امگا۳ دارد و توصیه می‌شود همراه پنیر میل شود. 

منبع: سلامت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 104371

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر