فوت جواد روحی، از بازداشت شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در زندان

فوت یک‌ زندانی در بیمارستان‌ نوشهر/ جسد متوفی برای بررسی علت تامه فوت و معاینات سم شناسی به پزشکی قانونی ارسال شد

فوت جواد روحی، از بازداشت شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در زندان

براساس اعلام روابط عمومی زندان نوشهر جواد روحی یکی از زندانیانی که در این زندان با حکم قانونی در زندان به سر می برد ساعت ۳:۴۵ بامداد پنجشنبه ۹ شهریور ماه در زندان به دلیل تشنج به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شد.

پس از انتقال جواد‌ روحی به بیمارستان متاسفانه با وجود اقدامات کادر پزشکی این فرد در بیمارستان فوت می‌کند.

روابط عمومی زندان‌نوشهر در این رابطه گفته است: درباره فوت جواد روحی دستور قضایی، پرونده تشکیل و به شعبه اول بازپرسی ارجاع شده است و دادستان نوشهر به همراه بازپرس، با حضور در زندان از هم بندیان متوفی در مورد وی سوال کرده‌اند.

با دستور قضایی مقرر شده است دوربین‌های مدار بسته زندان بازبینی و بررسی شوند و وسایل شخصی متوفی از جمله یادداشت‌ها و داروهای وی مستندسازی شود.

جسد متوفی برای بررسی علت تامه فوت و معاینات سم شناسی به پزشکی قانونی ارسال شده و نسبت به کالبدشکافی و نمونه گیری اقدام شده است.

جواد روحی با حکم دادگاه ساری به اعدام محکوم شده بود و پرونده وی در حال رسیدگی بود.

مجید کاوه، وکیل دادگستری، از جزئیات پرونده متهمی گفت که به ۳ بار اعدام محکوم شده: فقدان ادله اثباتی در پرونده جواد روحی

پجواد روحی، جوان ۳۵‌ساله آملی در اولین‌ شب‌های اعتراضات در نوشهر دستگیر شد. در ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ و چند روز پس از مرگ مهسا امینی تجمع‌های اعتراضی در بخش‌های زیادی از کشور برگزار شد. این همان شبی است که چند نفر در نوشهر ازجمله «حنانه کیا» در تجمعات جان می‌بازند. 

در همان شب جوانی که روی فضای سبز مقابل یکی از هتل‌های نوشهر می‌خوابید و در تجمع اعتراضی میدان آزادی نوشهر هم حضور داشت، دستگیر شد و بعدها اعلام شد که در دادگاه به سه بار اعدام محکوم شده. 

بنا بر اعلام خبرگزاری‌ها قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب ساری در دادنامه صادره اتهامات جواد روحی را «افساد فی‌الارض» و «محاربه»، «ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش‌زدن قرآن کریم و توهین به مقدسات»، «احتراق و تخریب اموال» و «تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور» اعلام کرده بود. دو کیل مازندرانی به نام‌های «مجید کاوه» و «عادل علیپور» بعد از صدور حکم، وکالت آقای روحی را برعهده گرفتند و با تنظیم لایحه‌ فرجام‌خواهی منتظر نظر دیوان‌عالی کشور درباره این پرونده هستند. 

مجید کاوه یکی از وکلای پرونده در گفت‌وگویی با «شرق» مواردی را که در لایحه فرجام‌خواهی به دادگاه ارائه کرده‌اند، بیان می‌کند.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 104008

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر