مهاجر ایران با چند موشک و بمب جدید از راه رسید

پهپاد مهاجر 10 با قابلیت 24 ساعت پرواز مداوم در ارتفاع 24 هزار پا و شعاع عملیاتی 2 کیلومتری، با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

مهاجر ایران با چند موشک و بمب جدید از راه رسید

پهپاد مهاجر 10 با قابلیت 24 ساعت پرواز مداوم در ارتفاع 24 هزار پا و شعاع عملیاتی 2 کیلومتری، با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

 سید ابراهیم رئیسی به مناسبت روز «صنعت دفاعی» ضمن بازدید از نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنایع دفاعی کشور، از پهپاد رعب آور ایران  «مهاجر 10» با بیشینه مداومت پروازی 24 ساعت در ارتقاع 7 هزار متری و با شعاع عملیاتی 2 هزار کیلومتری رونمایی کرد.

اینجا را بخوانید :مهاجر به پرواز در می آید | رونمایی از آخرین نسل پهپاد رعب آور وزارت دفاع ایران | عکس و جزییات

بیشینه ظرفیت سوخت پهپاد «مهاجر 10»، 450 لیتر و بیشینه وزن محموله آن 300 کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد 210 کیلومتر بر ساعت بوده و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را دارا بوده و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.

جزئیات فنی پهپاد «مهاجر ۱۰»

یشینه ظرفیت سوخت پهپاد «مهاجر10»، 450 لیتر و بیشینه وزن محموله آن 300 کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد 210 کیلومتر بر ساعت است و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را داراست و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.

همراه این پهپاد بمب هواپرتاب هدایت‌شونده آرمان1 نیز رونمایی شد، این بمب از سری بمب‌های هدایت‌شونده گلایدکننده ساخت صنایع دفاع است. بمب‌های یاسین و بالابان از دیگر بمب‌های گلایدکننده وزارت دفاع هستند که پیش از این روی‌ جنگنده‌ها و پهپادها عملیاتی شده‌ بودند.

اولین نمونه از خانواده مهاجر که پس از دوران جنگ تحمیلی ساخته و به نیروهای مسلح تحویل داده شد، مهاجر‌ـ‌2 بود. این پهپاد با بدنه‌ای از جنس مواد مرکب، دارای طول 2.91 متر، دهانه بال 3.8 متر و بیشینه جرم 85 کیلوگرم است و به بالاترین سرعت 210 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. مدت پروازی نمونه پایه این پهپاد پرتعداد ایرانی 90 دقیقه، ارتفاع پروازی آن 11000 پا (حدود 3300 متر) و شعاع عملیاتی آن 50 کیلومتر است. موتور مهاجرـ‌2 توانی برابر با 25 اسب بخار دارد و سوخت آن بنزین و روغن است.

مهاجر‌ـ‌2 نیز همانند پهپاد مهاجر ساخته‌شده در دوران جنگ، به راکت‌های RPG برای عملیات هوا به سطح مجهز شد. این پهپاد در حالت مسلح به 12 راکت در قالب 2 پرتابگر 6فروندی مشاهده شده است که گویای توان حمل بیش از 28 کیلوگرم سلاح توسط آن است. مهاجرـ2 به‌عنوان یک محصول صادراتی نیز در چند بازار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای موفق عمل کرده است.

پهپاد مهاجر2 نوین (M2N) برای نخستین مرتبه در آذرماه سال 93 رونمایی شد و در دی ماه همان سال در رزمایش محمد رسول الله(ص) نیروی زمینی ارتش به‌کارگیری شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 102843

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر