گنده هرات دلار نمی فروشد | قیمت دلار در فردوسی پایین نرفت

قیمت دلار و سکه در بازار امروز دوشنبه 23 مرداد ماه نسبت به روز قبل تقریبا رنج بود.

گنده هرات دلار نمی فروشد | قیمت دلار در فردوسی پایین نرفت

بازار هرات امروز تعطیل است .در بازار گفته می‌شود که روز سه شنبه به مناسبت دومین سالگرد تصرف افغانستان توسط طالبان و سرنگونی دولت قانونی این کشور که البته طالبان از آن با عنوان پیروزی یاد می‌کنند، بازار هرات تعطیل است.دربازار دلار رسم است که گفته می شود هرگاه گنده هرات فروشنده شود یا خریدار قیمت دلار در ایران برهم می ریزد

 احتمالا قیمت دلار در روز سه‌شنبه نوسان خاصی نداشته باشد.به عقیده معامله‌گران قیمت دلار در روز دوشنبه از خود میل به صعود نشان داد اما کاهش قیمت سکه موجب شد تا از افزایش عقب بکشد.

قیمت دلار هرات در روز دوشنبه دوباره در شکستن سطح مقاومت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان ناکام ماند. بازار ارز هرات دیروز با قیمت دلار ۴۸ هزار و ۹۵۰ تومان آغاز به کار کرد و با افزایش حتی به بالای مقاومت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان رفت اما در ۴۹ هزار و ۵۰ تومان یعنی همان نرخِ بسته‌شده یکشنبه کار خود را به پایان رساند.

با این حال نرخ دلار در تهران نسبت به روز قبل رنج شد و نوسان قابل توجهی را تجربه نکرد. طبق اظهارات معامله‌ گران هر برگ اسکناس آمریکایی روز دوشنبه در بازار فردوسی در محدوده ۴۹ هزار و ۱۰۰ تا ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید. نرخ حواله درهم نیز امروز نسبت به روز قبل تقریبا ثابت بود و در محدوده ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد.

معامله گران معتقدند در حال حاضر محدوده ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان برای قیمت دلار مهم است. به عقیده این گروه در صورتی که دلار بالای این محدوده تثبیت بدهد، رسیدن آن به نیمه کانال ۴۹ هزارتومان  محتمل است.

با این حال فنی‌ها معتقدند ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان مرز حمایتی برای  قیمت دلار است که اگر از دست برود، امکان فشار فروش در بازار افزایش می یابد. فعالان بازار می گفتند اگر دلار از این محدوده پایین برود احتمال عقب نشینی تا ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان  وجود دارد. 

در بازار امروز چند خبر مهم مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفت و شامه بازار دلار تیزتر شد. به نظر می رسد خبر آزادسازی ارزهای بلوکه شده و تبادل زندانیان مانع اصلی رشد قیمت ها در بازار فردوسی بود و باعث شده معامله گران دست به عصا در بازار قدم بردارند. 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هم امروز در نشست خبری خود گفته خوشبین هستم که بخشی دیگر از دارایی‌های ایران در مقطع زمانی آینده نزدیک آزاد شود و درباره ۲۳ میلیارد دلار نیز  گفت: نه عدد ۵ میلیارد را تایید می‌کنم و نه رقم دیگری که اشاره کردید. کنعانی همچنین از سفر وزیر خارجه ایران به عربستان خبر داد.

روز گذشته یکی از خبرنگاران الجزیره درباره میزان دارایی‌های آزاد شده ایران در مذاکرات اخیر با آمریکا ادعای جدیدی را مطرح کرد. او مدعی شد پول آزاد شده ایران ۲۳ میلیارد دلار است ، نه ۶ میلیارد!

از سوی دیگر وال‌استریت‌ژورنال، در گزارشی نوشت که توافق ایران و آمریکا احتمالا گام اول برای احیای بخشی از برجام است. پیش از این، روز پنج‌شنبه روزنامه نیویورک تایمز  در گزارشی اعلام کرد که مطابق با توافق حاصل شده میان تهران و واشنگتن، پنج آمریکایی در ازای آزادی چند زندانی ایرانی و دسترسی تهران به ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده‌اش در کره جنوبی برای مصارف بشردوستانه، اجازه ترک ایران را پیدا خواهند کرد.

از نظر معامله‌گران همچنان مهمترین خبر در بازار توافق میان ایران و آمریکاست و اگر سیگنال‌ مثبتی از برجام به بازار مخابره شود، امکان حرکت قیمت دلار به سمت کف فراهم می‌شود و در غیر اینصورت نرخ کم کم می‌تواند افزایشی شود.

فنی‌ها معتقدند تا زمانی‌که قیمت دلار از محدوده مقاومتی مهم ۴۹ هزار و ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان عبور نکند خریدار قوی به بازار نمی‌آید و قیمت دلار می‌تواند در همین محدود فعلی نوسان دهد. اولین حمایت دلار سطح روانی ۴۹ هزار و حمایت بعدی ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 101484

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • محمد رضاقربانی

        آخر این عکس که شما گذاشتین مال گذشته است عکس خودم

      ارسال نظر