خبر جنجالی از لایحه عفاف و حجاب/ گشت ارشاد بازگشت

برخورد با بی حجابی در ایران رنگ تازه ای گرفته و در تازه ترین تصمیم مجلس خواهان بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها شد.

خبر جنجالی از لایحه عفاف و حجاب/ گشت ارشاد بازگشت

برخورد با بی حجابی در ایران رنگ تازه ای گرفته و در تازه ترین تصمیم مجلس خواهان بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها شد.در نسخه جدید، مجلس با کاهش میزان جرایم، دوباره پای پلیس را به مساله باز کرده و این در یک جمله یعنی روز از نو، روزی از نو!

روزنامه فرهیختگان درگزارشی نوشت: لایحه ۷۰ ماده‌ای عفاف و حجاب که چند روز پیش در رسانه‌ها منتشر شد و صدای خیلی‌ها را درآورد و همان همیشگی‌ها هم حمایتش کردند، در صف بررسی در مجلس شورای اسلامی قرار دارد. صفی که برخی نمایندگان سعی در کوتاه کردنش دارند و می‌خواهند ذیل اصل ۸۵ این لایحه مورد بررسی قرار گیرد. چه خیری در دور زدن صحن و بررسی لایحه در کمیسیون وجود دارد؟ برای فهمش بد نیست به ماجرای طرح صیانت و قانون جوانی جمعیت مراجعه کنید و ببینید چه طرح‌هایی با چه وزانت و پختگی ذیل اصل ۸۵ تصویب و وبال حاکمیت و مردم شد.

لایحه عفاف و حجاب، لایحه‌ای مملو از شبهه و ایراد، هم از منظر اهل فن حقوق و هم اجتماع، راهی خانه ملت شد تا نمایندگان مردم با شور و نظر نسبت به آینده آن تصمیم‌گیری کنند. لایحه‌ای که خود به‌تنهایی تمام شاخصه‌های بی‌میلی و توجهی جامعه نسبت به خودش را داشت، از جرایم سنگین و عجیب تا نامشخص بودن پشتوانه علمی و پژوهشی که مبنای نگارش هر طرح و لایحه‌ای است اما حالا اخبار نگران‌کننده‌تری هم به گوش می‌رسد.

آن طرح اصلی خود مجموعه‌ای از ایرادات و انتقادات بود، با حداقلی‌ترین امتیازات و مزیت‌ها مثل کوتاه شدن دست پلیس از مواجهه کف خیابان با مردم (یعنی مسیری که سال‌ها طی شده بود و ماحصلش ماه‌ها درگیری کف خیابان‌های کشور شد) حالا اما خبری از مجلس رسیده مبنی‌بر اینکه امیرحسین بانکی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس با ایجاد تغییراتی در لایحه عفاف و حجاب علی‌رغم کاهش میزان جرایم، دوباره پای پلیس را به مساله باز کرده و این در یک جمله یعنی روز از نو، روزی از نو!

راستش را بخواهید این تحلیل‌های همیشه بین بد و بدتر، مثل انتخاب‌های این شکلی و باقی این شکلی‌ها، همه را کلافه کرده، یعنی از هرکسی درباره هر مساله‌ای سوال می‌کنیم که بین A و B در هر شان و جایگاهی کدام را انتخاب می‌کنی، با اکراه دست روی یکی می‌گذارد که در مقایسه با آن یکی فقط بدتر نیست. همین! حالا ماجرای لایحه عفاف و حجاب هم این‌طور شده، این همه تحلیل و بررسی و کشف ایراد و انتقاد و ارائه پیشنهاد، سر آخر به جای اینکه آن قبلی را سر و سامانی بدهند، یک چیزی هم رویش گذاشتند و بد را بدتر کردند. نگفته هم نماند که آنقدر آش مواجهه قانونی با بی‌عفتی در جامعه را شور کردند که یکی از نویسندگان و چهره‌های اصلی لایحه نخست هم آن را گردن نمی‌گیرد و به دستکاری‌های مجلس هم منتقد است.

 

منبع: فرهیختگان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 101083

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر