خبرفوری برای دانش آموزان | نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ + لینک

دانش آموزانی که در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی شرکت نموده اند می توانند در زمان اعلام نتایج که مرداد 1402 می باشد، به سایت my.medu.ir مراجعه نموده و نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ را مشاهده نمایند. به دلیل محدود بودن زمان ثبت نام حضوری، اطلاع از زمان اعلام جواب 1402 - 1403 و تکمیل روند ثبت نام از اهمیت بالایی برخوردار است. نتایج آزمون نمونه دولتی سال جاری در روز 19 مرداد ماه 1402 اعلام شد.

خبرفوری برای دانش آموزان |  نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ + لینک

دانش آموزانی که در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی شرکت نموده اند می توانند در زمان اعلام نتایج که مرداد ۱۴۰۲ می باشد، به سایت my.medu.ir مراجعه نموده و نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ را مشاهده نمایند. به دلیل محدود بودن زمان ثبت نام حضوری، اطلاع از زمان اعلام جواب ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ و تکمیل روند ثبت نام از اهمیت بالایی برخوردار است. نتایج آزمون نمونه دولتی سال جاری در روز ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ اعلام شد.

نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی صبح امروز اعلام شد لذا دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و انتخاب نقش "دانش آموز" و وارد کردن مشخصات هویتی نظیر کدملی، از نتایح مطلع شوند.

برای ورود مستقیم به سایت اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ کلیک کنید.

مسال ۲۶۹ هزار و ۴۹۲ دانش آموز پایه نهمی در آزمون دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی مقطع متوسطه دوم شرکت کردند.

در این آزمون که ۲۶۹ هزار و ۴۹۲ دانش‌آموز به رقابت پرداختند بیش از ۶۳ هزار نفر برای دبیرستان‌های متوسطه دوم نظری و افزون بر ۶۵۰۰ نفر برای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای جهت تحصیل در پایه دهم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرفته شدند.

در آزمون فوق، ۱۵ درصد پذیرفته‌شدگان از دانش‌آموزان روستایی بودند.

 این آزمون برخلاف سال‌های گذشته به صورت متمرکز توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی و در سطح کشور برگزار شد.

در همین راستا ۱۰۰ سوال از کتب پایه نهم دوره اول متوسطه طرحی شده بود و دانش آموزان ۱۲۰ دقیقه فرصت پاسخگویی داشتند.

دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دقت کنند که باید در فرصت ده روزه پس از زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳، نسبت به مراجعه حضوری و ثبت نام خود در مدرسه نمونه مورد نظرشان اقدام کنند و در غیر اینصورت پذیرش آن ها ابطال خواهد شد. با توجه به اینکه در سال جاری، زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در تمامی استان ها یکسان بوده و آزمون به صورت هماهنگ و سراسری می باشد، نتایج نیز همزمان از سایت my.medu.ir اعلام می شود. لازم به ذکر است که نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ اعلام شد.

سایت اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

داوطلبانی که در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی شرکت کرده اند، می توانند جهت مشاهده نتایج آزمون ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به سایت اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی مراجعه کنند. تا سال گذشته اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی به صورت اینترنتی و از طریق سایت مدارس نمونه دولتی هر استان به صورت جداگانه صورت می گرفت، اما در سال جاری، با توجه به تغییرات سامانه ای آموزش و پرورش، تمامی روند از طریق سایت my.medu.ir انجام می پذیرد..

 

دانش آموزان برای دسترسی به نتایج آزمون باید ابتدا وارد سایت مدارس نمونه دولتی شوند و سپس بر روی گزینه دریافت نتایج آزمون کلیک کنند تا نتیجه آزمون برای آن ها نمایش داده شود. لازم به ذکر است پس از ورود به سایت کد ملی و شماره سریال شناسنامه از دانش آموزان خواسته می شود تا دانش آموز بتواند وارد پنل اختصاصی خود شود و وضعیت پذیرش یا مردودی خود را مشاهده کند.

در گزینه های وضعیت پذیرش در دبیرستان نمونه دولتی و وضعیت پذیرش در هنرستان نمونه دولتی، اسامی قبولی آزمون نمونه دولتی یا مردودی دانش آموز ذکر شده است و البته ممکن است اسم داوطلب تحت عنوان ذخیره ذکر شده باشد که این حالت به معنای این است که اگر پذیرفته شدگان قطعی انصراف بدهند، دانش آموزان ذخیره جایگزین آن ها می شوند. در صورت عدم تکمیل ظرفیت لیست جایگزین از طریق مدارس اعلام می گردد.

لازم به ذکر است که امکان انتقال و جابه جایی داوطلب بعد از اعلام شدن نتایج وجود ندارد. در صورتی که یکی از دانش آموزان دو قلو یا چند قلو در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی قبول شوند، خواهر یا برادر دو قلوی آن ها می تواند با کسب ۸۰ درصد نمره قبولی در مدرسه نمونه دولتی ثبت نام کند.

درصورتی که دانش آموزانی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نیز شرکت نموده اند می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات مربوط به اعلام نتایج آزمون این مدارس مطلع شوند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 100795

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر