حجم ویدیو: 23.28M | مدت زمان : 00:05:25

نماینده مجلس

نطق آتشین نماینده مجلس درباره جیب‌ خالی مردم

شادمهر، نماینده گنبد کاووس در مجلس در نطقی تند از دولت رئیسی به شدت انتقاد کرد.

شادمهر، نماینده گنبد کاووس در مجلس در نطقی تند از دولت رئیسی به شدت انتقاد کرد.

امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس، در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۶ مردادماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین پیام، پیام آور نور و رحمت، گفت: روی سخنم با رئیس جمهور، وزیران و دولتمردان است. آیا خبر دارید، تورم و فقر چه بر سر مردم ایران آورده و می‌آورد؟ آیا صدای قیچی شدن سفره‌های مردم را نمی‌شنوید؟ آیا از عواقب ناشی از افزایش فقر در جامعه خبر دارید؟ آیا هیچ می‌دانید فقر فلاکت است و اخلاق و معنویت را منکوب می‌کند؛ فرق فلاکت است و تمام عزت و حیثیت فرد فقیر را به باد می‌دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «فقر مردم گناه فرمانروایان است» گفت: مسئولین آیا از آمار‌های مرکز ملی آمار، شاخص‌های فقر و فلاکت اطلاع دارند؟ کافی است فقط قیمت کالا‌های اساسی را با گذشته مقایسه کنید تا بدانید چه بر سر سفره‌های خالی مردم آمده است. این مردم در ابتدایی‌ترین نیاز‌های خود درمانده‌اند. بی برنامه گی حتی قوت لایموت مردم را نشانه گرفته است.

شادمهر بیان کرد: نگاه‌های مات و مبهوت رهگذران از فروشگاه‌ها نشان از جیب‌های خالی مردم دارند. چنان بلایی بر سر طبقه متوسط و فقیر جامعه آمده که در زیر چرخ دنده‌های بی رحمان له می‌شوند. مردم بیش از این تحمل این همه سختی‌ها و غلطیدن در ورطه فقر و محرومیت را ندارند.

 

وی در خطاب مجدد به مسئولین ادامه داد: آیا نتیجه عملکردتان جز توزیع فقر بوده، تفسیر، تغییر و اصلاح زیر بنای هر بنیادی است، اصلاح را ابتدا از خود دولت آغاز کنید و نه از مردم. تورم لجام گسیخته در بازار مسکن، گرانی دارو‌ها، گرانی اجاره بهای مسکن، گرانی کود و بذر و نهاده‌های دامی این حجم از ناکارآمدی چه معنایی دارد؟

شادمهر تاکید کرد:تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی چگونه می‌تواند تا این حد نا کارآمد باشد؛ کاهش ارزش پول و ناترازی‌ها به کنار، مالیات ستانی می‌کنید! آن هم برای تورمی که خود ایجاد کردید؟ در کجای دنیا برای تورم مالیات می‌گیرند؟ و اخذ مالیات از دانه درشت‌ها را رها کردید و گلوی ریز دانه‌ها را چسبیده اید. مگر صنایع، معادن، گاز و نفت محیط زیست متعلق به مردم شریف ایران نیست. تجارت خارجی و داخلی را رونق ببخشید تا چرخ اقتصاد بچرخد. از خوش باوری‌های بی‌مبنا تا واقعیت‌های موجود حاضر در جامعه فرسنگ‌ها فاصله است وگرنه از خلوص دل آرزو داریم در قطار که رو به پیشرفت است، آسوده در کوپه و واگنی بیاساییم و لم بدهیم. این صدای مردم کوچه و بازار است که از گلوی یک خادم مردم می‌شنوید.

 

وی تاکید کرد: برای مردم دیگر ثابت شده است، دولت و مجلس همسو هم دیگر نتوانسته کاری کند و بدنه اجرایی دولت پاسخگوی مشکلات مردم نیست. اما راه نجات کشور از اقتصاد رقابتی می‌گذرد و نه رفاقتی و رانتی.

 

شادمهر با بیان اینکه راه نجات کشور در فهم واقع گرایانه پدیده تورم است که نیازمند تحلیل درست و چند لایه در چارچوب اقتصادی است، بیان کرد:متاسفانه بانک مرکزی تنها علت تورم را رشد نقدینگی و دیگر عوامل را در شکل‌گیری و تشدید آن چندان موثر نمی‌داند! و با این حربه و ترفند نخ‌نما شده فقط بلد دست دست مردم را خالی‌تر از پیش کند. راه نجات کشور از امید به برنامه مدون و توسعه ملی واقعی می‌گذرد. راه نجات کشور از به کارگیری مدیران کارآمد می‌گذرد. قرار بود ملاک انتخاب مدیران بر اساس کارایی باشد، اما وقتی پای عمل به میان می‌آید، مدیران ناکارآمد چند قدمی جلوتر از مدیران کارآمد هستند. برخی وزیران ریزان را به کار و درشتان را بی کار می‌کنند. برخی در استانداری‌ها، دوستانداری می‌کنند. نخبگان و دلسوزان انقلاب را دریابید چراکه ترجمان هم همه و دغدغه جامعه و انقلاب هستند. نصیحت نخبگان و پند دلسوزان انقلاب را گوش کنید. پند رهبر فرزانه که فرمود: این مردم لایق بهترین‌ها هستند، گوش کنید. گویی آخر گوش‌های سیاست به اقتصاد قدری سنگین‌تر شده است و صدای شکسته شدن استخوان‌های مردم را نمی‌شنود

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 100450

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        سلام الان که نزدیک انتخابات است نمایندکان سخنان خوب میزند انشاالله بعد از انتخابات هم همین طور سخن بکویند امین یارب الامین

      • دادا

        اقای نماینده حرف کافی است اگر نماینده ملت هستید از گوش رئیسی خائن ووزرای بی کفایتش را بگیرید بیندازید بیرون فرد قابلی کشوررا اداره بکند

      ارسال نظر