معلمان | پرداخت به معلمان | حقوق به معلمان

بدهی دولت به معلمان چقدر است؟ | زمان پرداخت مطالبات معلمان مشخص شد؟

دولت به صندوق ذخیر فرهنگیان ۵ هزار میلیارد تومان بدهکار است.

بدهی دولت به معلمان چقدر است؟ | زمان پرداخت مطالبات معلمان مشخص شد؟

رتبه‌بندی معلمان به‌شدت با مسئله بودجه گره خورده و همین امر سبب شد که در طول بررسی و تصویب این لایحه در مجلس، شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان چندین مرتبه به نفع محدودیت‌های بودجه‌ای، تعدیل شوند .حقوق معلمان نیازمند اصلاح است و فرهنگیان به میزان حقوق دریافتی خود اعتراض دارند و امید داشتند تا با طرح رتبه بندی معلمان عدالت برقرار شود. حقوق معلمان بر اساس لایحه رتبه‌بندی معلمان که در مجلس تصویب شد، چهار تا هشت میلیون تومان افزایش یافت اما هنوز هم بخشی از مطالبات معلمان پرداخت نشده است.

زمان پرداخت مطالبات معلمان مشخص شد؟

صندوق ذخیره فرهنگیان متعلق به معلمان است و این صندوق در رفاه و معیشت معلمان دخیل می باشد.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در یک سال اخیر به طور جدی به دنبال ساماندهی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بوده‌ایم و در زمینه هیات‌مدیره صندوق و هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه، ظوابط، آیین‌نامه‌ها و پرداخت‌ها، اقدامات بسیار خوب و موثری انجام شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه صندوق با زیان انباشته و در شرایطی که داشت تحویل این دولت شد و تحقیق و تفحصی که مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ از این صندوق انجام داد، گواه این مساله است.

رییس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: تلاش ما این است که مبتنی بر نتیجه تحقیق و تفحص مذکور و رویکرد این دولت که فسادستیزی است، صندوق رشد یابد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه صندوق در بخش‌هایی آسیب‌دیده که اصلاح‌پذیر است و دولت باید کمک کند تا این کار را انجام دهیم، درباره بدهی دولت به اعضای صندوق، افزود: دولت بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به صندوق بدهکار است که باید پرداخت کند. مجلس و سایر قوا نیز باید به صندوق کمک کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 100241

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        دولت بجای اینکه به صندوق بازنشستگان کمک کند از این صندوق‌ها پول هم برداشت کرده. شما انتظار دارید همسان‌سازی بشه. مقصر اصلی خودتی دولت نا محرومان... مملکت داری سواد میخاد با شش کلاس سواد شاگرد مغازه هم قبولت ندارن

      ارسال نظر