حصارکشی پارک‌ها به لاله رسید/ جان درختان در خطر است؟+عکس

گفته‌ می‌شود که بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده که قرار است در آنجا ساختمانی از طرف شهرداری احداث شود.

حصارکشی پارک‌ها به لاله رسید/ جان درختان در خطر است؟+عکس

حصارکشی در بخشی از پارک قدیمی لاله برخی از فعالان محیط زیست را نگران کرده است.

به گزارش عرشه آنلاین؛ گفته‌ می‌شود که بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده که قرار است در آنجا ساختمانی از طرف شهرداری احداث شود.

در این گزارش همچنین تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیش‌تر هم با حذف درختان و‌ احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است

همچنین محدوده وسیعی که اخیرا در ضلع جنوبی پارک حصار کشی شده، روبروی خ. پورسینا و چسبیده به ضلع غربی آتش‌نشانی است.

گزارش‌ها حاکی است که شماری از شهروندان در تهران در اعتراض به حصارکشی در پارک لاله تجمع اعتراضی کرده‌اند.

حصارکشی درختان پارک لاله

بر اساس اظهارات شاهدان و ساکنان اطراف پارک لاله، با استقرار کانکس در اطراف حریم پارک، این گمانه مطرح شده که قرار است در این قسمت ساخت‌وساز شده و درختان محوطه قطع شود.

آنها مدعی‌اند، در پرس‌و‌جو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

پیش از این هم کانال خبری دیده بان زیست بوم ایران که موضوع حصار کشی پارک قیطریه را هم اطلاع رسانی کرده بود اعلام کرده بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده قرار است در آنجا «ساختمانی از طرف شهرداری»! احداث شود.

در این کانال تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستانهای دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیشتر هم با حذف درختان و‌ احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است. از کنشگران و مردم می‌خواهیم که نسبت حذف عرصه مهمی از این بوستان مرکزی شهر و حذف درختان کهنسال و ارزشمند آن با حساسیت بیشتری برخورد کرده و اجازه ندهند اتفاقات گذشته و تعرضات مشابه به دیگر پارکها در اینجا تکرار شود.

پیش از این، «مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران هر گونه فعالیت عمرانی بر خلاف مصوبات شورا که منجر به تخریب فضای سبز و درختان شود را غیرقانونی دانسته بود.

گزارشی نشان می‌هد که روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت، تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیروهای خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

به نوشته «شرق»، این شهروندان در پرس‌وجو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

حصارکشی درختان پارک لاله

حصارکشی درختان پارک لاله

حصارکشی درختان پارک لاله

حصارکشی درختان پارک لاله

محمدکریم آسایش، کنشگر و پژوهشگر شهری ۱۳ اردیبهشت نیز در شبکه اجتماعی ایکس تصاویری از تجمع شهروندان در پارک لاله در اعتراض به حصارکشی و تخریب فضای سبز توسط شهرداری تهران منتشر کرده است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 136012

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر