خبر مهم برای بازنشستگان / مدیرعامل صندوق بازنشستگان برکنار شد +تصویر

نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برکنار شد

خبر مهم برای بازنشستگان / مدیرعامل صندوق بازنشستگان برکنار شد +تصویر

نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری  برکنار شد

به گزارش عرشه آنلاین، مهدی مسکنی معاون وزیر کار به سمت سرپرستی صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شد.

در متن حکم مسکنی آمده است:نظر به تعهد، شایستگی و صلاحیتهای علمی و اجرائی، جنابعالی، با استناد به بند "ج" قانون اصلاح ماده ۱۱۳" قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت سازمان تأمین اجتماعی و صندوقهای بازنشستگی، به موجب این ابلاغ با حفظ سمت به عنوان سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری منصوب می شوید. 

انتظار می رود در گام دوم انقلاب اسلامی ضمن توجه به اولویتها و تدابیر دولت مردمی سیزدهم و نقش ویژه ی آن صندوق در رسیدن به اهداف و سیاستهای کلان نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی، با رعایت قانون مداری و در نظر گرفتن حقوق صاحبان اصلی یعنی بیمه شدگان و مستمری بگیران تمهیدات لازم را جهت انجام دقیق و پیوسته وظایف محوله بر اساس قوانین مقررات و مفاد اساسنامه صندوق به عمل آورید. 

امید است با اتکال به ذات اقدس پروردگار و تحت توجهات حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) در مسیر خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحقق آرمانهای رفیع امام راحل عظیم الشأن (ره)، منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تدابیر دولت مردمی ،سیزدهم با تلاش صادقانه، موفق و موید باشید.

سید صولت مرتضوی

دوران ریاست ترکی بر صندوق بازنشستگی کشوری با حواشی نیز همراه بوده است، از جمله اینکه چند ماه پیش شعبه دیوان نعمت الله ترکی رییس صندوق بازنشستگی کشوری را برای عدم تکمین به رای قضایی به انفصال موقت محکوم کرد.

 جالب آنکه ترکی رییس این صندوق و مدیر حقوقی آن در جریان نبودند که رییس این صندوق (بعنوان شخص حقیقی) محکوم به انفصال شده است و نه (صندوق بازنشستگی بعنوان شخصیت حقوقی) و صندوق بعنوان شخصیت حقوقی تجدید نظر خواهی کرده و تجدید نظر خواهی هم رد شده است و طبق دادنامه قطعیت یافته دیوان عدالت اداری «نعمت الله ترکی» رییس صندوق بازنشستگی کشوری  به انفصال موقت محکوم شده بود.

نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری

اما پس از انتشار سند در محکومیت قطعی ترکی رییس صندوق بازنشستگی کشوری مبنی بر انفصال موقت از خدمات دولتی  و جبران خسارت؛ چند روز بعد معاون دیوان عدالت اداری دستور به اشتباه در رای صادره و رسیدگی مجدد در شعبه دیگر دیوان عدالت اداری داد و پس از بررسی مجدد رای به برائت شخص ترکی مدیر عامل  صندوق بازنشستگی داد.

نعمت الله ترکی پنجم آذرماه  سال گذشته از سوی سید صولت مرتضوی به عنوان سرپرست صندوق بازنشستگی منصوب شد. پرداخت ۳۷۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی و اسناد هزینه درمان بازنشستگان و پرداخت کسور این عزیزان، تشکیل کمیته های تخصصی برای برنامه ریزی حل و فصل مطالبات و مشکلات بازنشستگان با حضور روسای کانون های بازنشستگی، تشکیل کمیته راهبردی برنامه هفتم توسعه و تدوین برنامه جامع صندوق بازنشستگی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و طرح های رفاهی از جمله اقدامات ترکی در دو ماه اخیر است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 107526

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر