فارس : اصالت صوت منتشر شده از جلسه فرمانده سابق سپاه تایید شد + منتظر خبرهای تکمیلی باشید

پیگیری‌های خبرگزاری فارس از منابع مطلع در خصوص فایل منتشر شده از دو تن از فرماندهان سابق سپاه پاسداران حاکی از صحت این فایل صوتی است .

فارس : اصالت صوت منتشر شده از جلسه فرمانده سابق سپاه تایید شد + منتظر خبرهای تکمیلی باشید

فارس نوشت: پیگیری‌های خبرگزاری فارس از منابع مطلع در خصوص فایل منتشر شده از دو تن از فرماندهان سابق سپاه پاسداران حاکی از صحت این فایل صوتی است .

اخیرا یک فایل صوتی منتسب به سردار جعفری فرمانده سابق سپاه در فضای مجازی منتشر شده است. پیگیری‌های خبرگزاری فارس از منابع آگاه اصالت این فایل صوتی را تایید می‌کند.

 آن‌طور که از محتوای فایل پخش شده مشخص است، صادق ذوالقدرنیا معاون اقتصادی وقت سپاه درحال ارائه گزارشی از تخلف صورت گرفته در مجموعه‌ای به نام یاس به فرمانده سابق سپاه است. این فایل ظاهرا دو سال قبل منتشرشده بود و اخیرا به صورت گسترده‌تر بازنشر شده است.

dvLv13GwT3fN

در بخشی از این فایل صوتی معاون اقتصادی وقت سپاه تخلف یکی از مدیران اقتصادی را گزارش می‌دهد. در ادامه سردار جعفری می‌گوید: «اگر احساس کنم فردی در این ماجرا تخلفی کرده تا آخر پیگیری می‌کنم. حتی اگر نفع شخصی هم نداشته باشد اما برای عدم کنترل و عدم نظارت مبالغ حیف‌ومیل شده باید جوابگو باشد.»

 خبرگزاری فارس به‌زودی اطلاعات دقیق‌تری از این ماجرا را منتشر می‌کند.

در همین رابطه رویداد24 نوشت :

تقریبا یک سال بعد از افشای فایل صوتی ظریف، حالا یک فایل دیگر منتشر شده که مربوط به جلسه‌ای در دفتر سردار عزیز جعفری فرمانده وقت سپاه پاسداران با حضور سردار ذوالقدرنیا معاون وقت اقتصادی سپاه است که جزییاتی از پرونده‌های مهم اقتصادی در آن گفته می‌شود که هوش را سر شنونده می‌برد! در این گزارش واکنش اصولگرایان به این فایل صوتی را بررسی کرده است. 

انتشار یک فایل صوتی در رادیو فردا و سپس بازنشر آن در سایر رسانه‌های فارسی زبان خارج کشور، حواشی زیادی را در سیاست ایران ایجاد کرده است. رسانه‌های داخلی در چنین شرایطی اگر فایل صوتی هم به دستشان برسد، ریسک انتشار فایل را به توقیف ترجیح نمی‌دهند و به همین دلیل است که چنین فایل‌هایی معمولا در خارج از کشور منتشر می‌شود و رسانه‌های داخلی در خوشبینانه‌ترین حالت آن را تفسیر می‌کنند!

این اولین بار نیست که یک فایل صوتی در رسانه‌های خارج کشور، منتشر می‌شود. پیش از این هم شبکه ایران اینترنشنال، مصاحبه سعید لیلاز و محمدجواد ظریف را منتشر کرده بود که واکنش بسیاری از مسئولان رده بالای کشور حتی رهبر انقلاب را در پی داشت. افشای فایل صوتی به حوادثی منجر شد که در نهایت حسام‌الدین آشنا از دولت روحانی کنار گذاشته شد، محمدجواد ظریف از حضور در انتخابات ۱۴۰۰ انصراف دهد و بیش از دویست نفر در جریان آن بازداشت یا احضار شدند و وسایل شخصی الکترونیک آنها نیز توقیف شد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8445

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر