دولت : ابعاد فساد دبش بیش ازاندازه بزرگ است

ریس شورای اطلاع رسانی دولت درباره پرونده چای دبش گفت: ابعاد این فساد به قدری بزرگ است که هنوز هم دستگاه قضاء درحال کامل کردن آن است.

دولت : ابعاد فساد دبش بیش ازاندازه  بزرگ است

ریس شورای اطلاع رسانی دولت درباره پرونده چای دبش گفت: ابعاد این فساد به قدری بزرگ است که هنوز هم دستگاه قضاء درحال کامل کردن آن است.

به گزارش عرشه آنلاین؛ رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: دولت سیزدهم در آستانه یک سالگی شدن، پرونده فساد چای را کشف کرد.

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت درباره تلاش‌های رسانه‌ های معاند برای سیستماتیک نشان دادن فساد در کشور گفت:مهم ترین موضوعی که در ابتدا باید به آن شاره شود، این است که فساد در نظام مقدس جمهوری اسلامی سیستماتیک نیست. چرا که وقتی دولت یک فسادی را کشف می‌کند و سپس آن را به قوه قضائیه ارسال می‌کند و دستگاه قضاء نیز به آن رسیدگی و حکم صادر می‌کند، تمامی این مراحل نشان میدهد فساد در کشور ما سیستماتیک نیست. در حقیقت زمانی می‌توانیم این ادعا را مطرح کنیم که فسادی در کشور انجام شود و هیچ کس هم انجام آن را به روی خود نیاورد. چرا که در این موارد تمامی ارگان‌های کشور و حکومت در فساد پیش آمده دخیل هستند. این درحالیست که در تاریخ انقلاب اسلامی موارد بسیاری داشته ایم که فساد کشف شد وبه قوه قضائیه ارسال شد و احکام سنگینی مانند فساد نیز برای آن صادر شده است. بنابراین نسبت دادن فساد سیستماتیک به نظام، یک تهمت بزرگ است. البته این تهمت‌ها اغلب از سوی رسانه‌های معاند و جریان‌های بد اخلاق داخلی صورت می‌گیرد.

خلجی درباره چگونگی کشف پرونده فساد چای توسط دولت اظهار داشت: در حقیقت این دولت سیزدهم بود که در آستانه یک سالگی خود این فساد بزرگ را کشف کرد. در حقیقت اعلام این خبر از سوی دولت زمان نبرد. شهریور ماه ۱۴۰۱ فساد چای کشف شد و سپس دستور رئیس جمهور محترم و معاون اول ایشان به وزارت اطلاعات ارسال شد. سپس وزارت اطلاعات پرونده مورد نظر را پیگیری کرد. طبیعی است تا پیدا کردن سرنخ‌ها واسناد جرائم، رسیدگی و افشای فساد طول بکشد. چرا که اساسا بدون مدرک نمیتوان جرمی را ثابت کرد. بنابراین در اسفندماه ۱۴۰۱ پس از کامل شدن اسناد، پرونده فساد به قوه قضائیه ارسال شد. در فرودین ماه ۱۴۰۲، این فساد توسط سردار محمدرضا یزدی، رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در چند برنامه تلویزیونی اعلام شد که اسناد آن نیز هم اکنون در دسترس است. در حقیقت سیاست دولت بر این بود که این ابعاد این فساد کاملا به مردم اطلاع رسانی شود. در ۹ ماه گذشته نیز این پرونده روال طبیعی خود را طی کرد. به طور کل دولت سیزدهم در کوتاه ترین زمان ممکن، فسادی بزرگ را کشف کرد. ابعاد این فساد به قدری بزرگ است که هنوز هم دستگاه قضاء درحال کامل کردن آن است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پایان عنوان کرد: این که عده ای می‌گویند برخی اخبار در کشور با هدف منزوی کردن خبر پرونده فساد چای، فراگیر شده است، کاملا اشتباه است. چرا که این اخبار و پرونده ها اساسا هیچ ربطی به یک دیگر ندارند. این دروغ‌ها از سوی رسانه‌های معاند بیان می‌شود و در طول تاریخ انقلاب اسلامی نیز از این حرفای دروغ و بی اساس کم نداشته ایم. در حقیقت رسانه های معاند با جوسازی‌ها و دروغ های خود قصد فساد نمایی و ایجاد ناامیدی در مردم را داشتند. در صورتی که اگر این پرونده رسانه ای نمیشد کسی از آن با خبر نمیشد اما تلاش دولت بر رسانه ای کردن این پرونده بوده است. بنابراین رسانه‌های اهل حق و انصاف نباید همسوی رسانه‌های معاند شوند و تلاش کنند تا فساد را در کشور سیستماتیک جلوه دهند./ همشهری

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 118037

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر