پیش بینی تسنیم از برنامه هکرها / هک پلتفرم های مالی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای ایجاد شورش خیابانی

به نظر می رسد گام بعدی شبکه هک و نفوذ برای عصبانی کردن و به اعتراض کشاندن قشر موثر جامعه یعنی جوانان، از کار انداختن یا انتشار گسترده اطلاعات پلتفرم های مالی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال باشد.

پیش بینی تسنیم از  برنامه هکرها / هک پلتفرم های مالی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای ایجاد شورش خیابانی

خبرگزاری  اصولگرا و نزدیک به نهادهای امنیتی تسنیم در گزارشی نوشت به نظر می رسد باید به جای ساده سازی رخدادهای اخیر در قالب یک نفوذ یا ضعف فنی، آنرا در چارچوب برنامه ریزی و اقدامات تهاجمی سرویس های اطلاعاتی بیگانه برای اخلال در زندگی روزمره شهروندان تفسیر کرد.

 

اپلیکشن ۷۸۰

آنانیموس وارد می شود

با نزدیک شدن سالگرد آغاز اغتشاشات سال گذشته، تمامی تلاش سرویس های اطلاعاتی و رسانه های ضد انقلاب، معطوف به ایجاد یک شوک در جامعه برای تبدیل کردن این شوک به موتور محرکه دور جدید آشوب ها هستند.

از جمله مصادیقی که همواره می تواند برای دشمنان جذاب و اثرگذار باشد، تاثیر روی زندگی روزمره مردم است که پیش از این نیز، در قضیه مهم هک کارت ها و جایگاه های سوخت کشورمان، به خوبی خنثی شد.

اما قطعاً تلاش برای اخلال در زندگی شهروندان بویژه شهرهای بزرگ و تهران، در روزهای آینده نیز با جدیت توسط دشمنان دنبال خواهد شد چراکه هرگونه انسداد و اخلال در شریان های اصلی از طریق نفوذ و هک یا هر اقدام عملی و سایبری موثر، به تنفس مصنوعی آشوبهای به خاک سپرده شده سال گذشته، یاری خواهد رساند.

دعوت به حضور در خیابان؛ هدف اصلی حملات سایبری اخیر

بر این اساس، اولین نشانه های این تلاش را می توان در نفوذ محدود به بخش نوتیفیکیشن 780 به عنوان یکی از نرم افزارهای مدیریت تراکنش ها و انجام امور بانکی، در روزهای گذشته جستجو کرد.

هک و نفوذ به پلتفرم ها

پس از آن نیز در گام دوم که تلاش می شد تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد به سراغ هک و نفوذ در تپسی به عنوان یکی از تاکسی های بزرگ اینترنتی رفتند. به نظر می رسد در این گام، هدف مهم یعنی اخلال در رفت و آمد و تردد عادی شهروندان شهرهای بزرگ مد نظر بوده و تلاش شده بود باعث شوک در جامعه شود که خوشبختانه نتیجه ای در بر نداشته است.

رصد و اشراف بر رفتارها و برنامه های به اصطلاح هکرها در شرایط فعلی از آن جهت اهمیت دارد که اولا اقدامات آنها از لایه اقتصادی و اجتماعی گذر کرده و در حال تلاش برای ایجاد کارکردها و تبعات امنیتی در حملات خود هستند و به همین خاطر، اولا باید به جای ساده سازی مسئله در قالب یک نفوذ فنی، آنرا در چارچوب برنامه ریزی و اقدامات تهاجمی سرویس های اطلاعاتی بیگانه برای اخلال در زندگی شهروندان تفسیر کرد.

دقیقا مشابه اقدامی که منافقین در دوران آشوبهای گذشته، با انجام اقداماتی همچون ریختن چسب در قفل مغازه های بازار، از کار انداختن چراغ های راهنمایی و رانندگی و اخلال در تردد کامیونهای سوخت و مواد غذایی انجام می دادند.

گام بعدی چیست؟

رصد برخی اخبار و رخدادهای جسته و گریخته در فضای سایبری نشان می دهد در روزهای اخیر، تعداد پیام هایی که در خصوص هک و نفوذ به برخی پلتفرم های بانکی و سکوهای خرید و فروش رمزارز منتشر می شود، رشد قابل توجهی داشته است.

به نظر می رسد گام بعدی شبکه هک و نفوذ برای عصبانی کردن و به اعتراض کشاندن قشر موثر جامعه یعنی جوانان، از کار انداختن یا انتشار گسترده اطلاعات پلتفرم های مالی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال باشد.

هک و نفوذ به پلتفرم ها

پیام های منتشره در کانال‌های تلگرامی هکرها که نشان دهنده جهتگیری اصلی این اقدامات است

با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جوانان و نوجوانان کشورمان، در این پلتفرم ها فعالیت و اندوخته مالی دارند، هرگونه حمله گسترده به این سکوها، تبعات مهمی چون خروج گسترده پول به سمت صرافی های مشکوک و غیرمجاز خارجی و احتمال برگزاری تجمعات و اعتراضات خیابانی برای پیگیری این موضوع را به دنبال دارد.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 104494

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر