رپورتاژ

سریع ترین روش سفید شدن دندان در خانه چیست؟ 8 روش سفید کردن دندان

سریع ترین روش سفید شدن دندان در خانه چیست؟ 8 روش سفید کردن دندان

داشتن دندان‌های سفید علاوه بر اینکه نشان از سلامت دهان و دندان دارد، می‌تواند لبخند شخص را نیز زیباتر کند؛ به همین دلیل افراد زیادی تلاش می‌کنند تا با کمک روش‌های مختلف سفید کردن دندان در خانه، سفیدی را به دندان و زیبایی را به‌ظاهر خود بازگردانند.

ما در این مقاله ۸ تا از سریع ترین روش سفید شدن دندان در خانه را معرفی کرده ایم، اما باید بدانید که همه این روش‌ها موقتی هستند.

چگونه دندان ‌هایمان را سفید کنیم؟

همیشه مراقبت‌های روتین خانگی نمی‌تواند ضامن سفید بودن دندان­های شما باشد؛ به همین دلیل لازم است تا حتماً از روش‌های مکمل برای این کار بهره ببرید، البته برای اینکه دندان­های شما برای زمان طولانی سفید بماند، باید به متخصصان دندانپزشکی مراجعه کنید.

علم دندانپزشکی این روزها به کمک روش‎‌هایی مانند بلیچینگ، کامپوزیت، لمینت و... به شما کمک می‌کند تا بتوانید هم ظاهر دندان‌ها را یکدست کرده و هم آن‌ها را سفید کنید.

در این ویدیو درباره تاثیرات بیلیچینگ به عنوان یکی از روش های سفید شدن دندان فوری صحبت شده که پیشنهاد می کنیم آن را ببینید.

بهترین روش سفید کردن دندان خانگی

سفید کردن دندان در خانه با کمک مواد اولیه ساده و در دسترس انجام می‌شود که همه ما در منازل خود داریم؛ اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ برای دانستن آن با ما همراه شوید:

1- سریع ‌ترین روش سفید شدن دندان با زردچوبه

سریع ترین روش سفید شدن دندان در خانه به کمک زردچوبه انجام می‎‌شود. این ماده مقرون‌ به‌صرفه می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان شما را به دندان‌هایی سفید برساند. تنها دقت کنید که برای این کار مسواک مخصوصی داشته باشید؛ زیرا موهای مسواک شما زرد باقی خواهد ماند. توجه داشته باشید که طعم زردچوبه تلخ است؛ به همین دلیل می‌توانید از دو قطره عصاره نعناع برای قابل‌ تحمل شدن این تلخی بهره ببرید.

برای سفید شدن دندان فوری با کمک زردچوبه ابتدا باید مسواک خود را کمی خیس کرده و سپس آن را در پودر زردچوبه فرو کنید. بعد دندان را با این پودر مسواک کنید و بعد از 5 دقیقه دندان­های خود بشویید و در نهایت با خمیردندان معمولی مسواک کنید.

2- سفید کردن دندان با جوش ‌شیرین

سفید کردن دندان در خانه

یکی دیگر از راه‌های سفید کردن فوری دندان در خانه، کمک‌گرفتن از جوش‌شیرین است. این ماده بسیار مؤثر طرز کار ساده­ای دارد. برای این کار می‌توانید میزان 1 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یک قاشق آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. سپس با کمک مسواک یا حتی انگشتان خود آن را به مدت دو دقیق بر روی دندان‌های خود بمالید. کمی صبر کنید و پس از چند دقیقه آن را بشویید. با این روش حتی باکتری‌های درون دهان خود را نیز از بین برده‌اید.

3- سفید کردن دندان با زغال

“ وقتی بپرسید چگونه دندان هایمان را سفید کنیم، زغال فعال هم زیاد پیشنهاد می‌شود. تحقیقات علمی قرص و محکمی درباره این ماده و تاثیرش وجود ندارد، اما طبق باور عمومی زغال فعال می‌تواند لکه‌های روی دندان‌ها را پاک کن، چون بسیار جاذب است. همچنین گفته می‌شود که باکتری‌ها و سمومِ دهان را هم از بین می‌برد “

برای استفاده از زغال، مسواک را نمدار کنید و آن را در زغال پودر شده بخوابانید. مسواک را به شکل دایره‌های کوچک بر روی دندان بکشید و مطمئن شوید که همه دندان­ها را با مسواک خود لمس کرده‌اید. سپس اجازه دهید این ماده دو دقیقه بر روی دندان بماند. در نهایت دندان را بشویید.

4- سفید کردن دندان با سرکه سیب

برای سفید کردن دندان خانگی می‌توانید از سرکه سیب نیز کمک بگیرید. برای استفاده از این ماده بهتر است کمی آن را با نمک مخلوط کنید. نمک باعث می‌شود که سرکه راحت‌تر به دندان‌ها مالیده شود، سپس اجازه دهید کمی بر روی دندان­هایتان باقی بماند.

شاید بوی سرکه شما را کمی اذیت کند؛ اما نتیجه آن می‌تواند برایتان جالب و قابل‌ توجه باشد. می‌توانید مخلوط مقدار کمی سرکه و نمک را به صورت خمیر با مسواک استفاده کنید یا مایع مخلوط آن دو را در دهان خود بچرخانید تا بر روی دندان­هایتان قرار گیرد. پس از مدتی دهان را با خمیردندان یا دهان‌شویه بشویید.

5-سفید شدن دندان با زنجبیل

از دیگر شیوه‌ها که به سفید شدن دندان فوری کمک می‌کند، استفاده از زنجبیل است. زنجبیل به دلیل اینکه دارای خواص ضدالتهابی بوده، می‌تواند بافت دندان شما را سالم نگه دارد و دندان‌هایی سفید برایتان به ارمغان بیاورد.

می‌توانید از ریشه زنجبیل استفاده کنید و آن را به دندان بمالید. حتی می‌توانید پودر زنجبیل را با کمی پودر مرزه مخلوط کنید و با کمی آب خمیری را تولید کرده و با انگشت یا مسواک نرم بر روی دندان خود بمالید. البته برای استفاده از این سفید کننده دندان خانگی باید تحمل تندی زنجبیل را داشته باشید.

سفید کردن دندان در خانه

6- سفید شدن دندان‌ های زرد با نمک

برای سفید کردن دندان در خانه می‌توانید از غرغره آب نمک نیز استفاده کنید. بهترین نمک برای این کار نمک دریا است. نمک دریا دارای خواص بی‌نظیر پاک‌کنندگی بوده و به‌ خوبی یک لایه‌بردار بسیار قوی عمل کرده و می‌تواند زردی رنگ دندان شما را برطرف کند. بهتر است از این ماده قبل از مسواک روتین خود استفاده کنید.

7- سفید شدن دندان با توت ‌فرنگی

توت‌ فرنگی به‌عنوان سفید کننده طبیعی دندان شناخته می­شود. این میوه خوش‌طعم می‌تواند زیبایی را به دندان­هایتان بازگرداند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که توت ‌فرنگی را له کرده و با کمی جوش‌ شیرین مخلوط کنید. سپس با کمک مسواکی نرم آن را بر روی دندان­هایتان بمالید. پس از چند دقیقه آن را بشویید تا دندان­هایی سفید داشته باشید. تنها نکته این است که بیش از یک‌بار در هفته این کار را انجام ندهید؛ زیرا به مینای دندان آسیب می‌رسد.

در توت‌فرنگی اسید سالیک و اسید کوربیک وجود دارد که می‌توانند دندان‌های شما را به سریع ترین روش سفید شدن دندان در خانه به‌سادگی ؛ اما تکرار آن باعث سبک ‌شدن ماده رویی دندان یعنی مینا می‌شود و در نتیجه به دندان­ها آسیب می‌رسد.

8-سفید کردن دندان با پوست مرکبات

زمانی که پرتقال می­خورید پوست آن را دور نیندازید و از آن به‌عنوان یک ماده طبیعی برای سفید کردن دندان­ها استفاده کنید. این ماده دندان شما را بدون هیچ عوارض جانبی تمیز و سفید می­کند. دلیل آن نیز خاصیت اسیدی است که پوست پرتقال به‌صورت طبیعی دارد. دقت بفرمایید که نهایتاً هفته‌ای یک ‌بار از این روش استفاده کنید تا این خاصیت اسیدی بودن نتواند آثار جانبی منفی بر جای بگذارد.

وقت خداحافظی با دندان­های زرد است

سفید کردن دندان در خانه

امروزه داشتن دندان‌های سفید به یکی از بهترین ترندهای دنیای مد تبدیل شده. همه افراد از سلبریتی‌ها گرفته تا افراد عادی تلاش می‌کنند به کمک روش‌های مختلف دندان­های خود را سفید کنند. برای این کار می‌توانید از 8 روشی که معرفی شد، استفاده کنید.

بااین‌حال که سفید کردن دندان در خانه میسر است؛ اما توجه داشته باشید اگر چیزی به نام سفید شدن دندانهای زرد در یک روز شنیدید، زیاد به آن توجه نکنید.

 اگر تمایل دارید تا از روشی دائمی و مدرن برای سفیدی دندان ­هایتان استفاده کنید، می‌توانید به کلینیک دندانپزشکی مهرآوید مراجعه کنید تا متخصصان آن به شما کمک کنند.

راه ارتباطی

  • آدرس: تهران ، خیابان پیروزی ،نبش خیابان پرستار ، پلاک ۲۳۰:
  • تلفن ۰۲۱۷۷۴۷۸۷۸۷
  • آدرس سایت: mehravidclinic.com

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 95175

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • محمد

        برای سفید شدن دندان فوری من از خمیر دندان زغالی هم خوب جواب گرفتم. منتها نکتش اینه که به صورت هر روز نباید ازش استفاده بکنی و باید از خمیر دندان های معمولی هم استفاده کرد در طول هفته

      • مینا

        من همیشه غرغره آب نمک رو دارم روزانه، چون از دندون پزشکمم شنیدم میتونه این کار برای جلوگیری از پوسیدگی دندان هم موثر باشه . البته باید دقت داشت میزانی که نمک به آب اضافه می کنید نباید خیلی زیاد باشه که آب شور بشه

      ارسال نظر