5 نکته کلیدی در طراحی و چاپ کارت ویزیت شیشه‌ای و شفاف

5 نکته کلیدی در طراحی و چاپ کارت ویزیت شیشه‌ای و شفاف

سرویس بازار :

کارت ویزیت‌ها انواع و اقسام دارند که شاید یکی از محبوب‌ترین و متحیرکننده‌ترین آنها کارت ویزیت شیشه‌ای باشد. در واقع اگر می‌خواهید گام موثرتری به جهت تبلیغات برای کسب و کارتان بردارید، حتماً این نوع از کارت ویزیت را انتخاب کنید چرا که در نگاه اول مشتری را هیجان‌زده خواهد کرد. به طور کلی کارت ویزیت‌های شیشه‌ای یا شفاف با توجه به طراحی خاصی که دارند، خیلی زودتر از آنچه که فکرش را کنید، توجه‌ها را به خود جلب خواهد کرد که این موضوع می‌تواند نام برند و حوزه کاری‌تان را با شدت بیشتری در ذهن‌ها به ثبت برساند.

اما آنچه که در طراحی این نوع کارت ویزیت‌ها اهمیت دارد، نحوه در نظر گرفتن مواردی است که قرار است در ادامه به توضیح آنها بپردازیم. در واقع اگر یک کارت ویزیت شیشه‌ای مناسب می‌خواهید توصیه می‌کنیم که نکات کلیدی زیر را حتماً مدنظر قرار دهید.

حداقل کیفیت مورد نیاز

در ابتدا باید عرض کنیم که طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای در اکثر برنامه‌های گرافیکی شدنی است اما مدنظر قرار دادن حداقل کیفیت فایل طراحی دارای اهمیت است که باید برای این نوع کارت ویزیت در حد ۳۰۰ پیکسل در اینچ باشد. لذا اگر در هنگام طراحی از این مورد اطمینان پیدا کرده‌اید، به سراغ تنظیم درست و حسابی حالت رنگی کارت ویزیت شیشه‌ای بروید که در واقع باید از حالت CYMK استفاده کنید. گفتنی است بکارگیری از دیگر حالت‌ها ممکن است اختلاف رنگ زیادی را پس از چاپ کارت ویزیت ایجاد کند. ضمناً حتماً حواستان باشد که عمق رنگی را نیز بر روی bit ۸ قرار دهید. در کنار این موارد اندازه فایل کارت ویزیت شیشه‌ای است که باید دقیقاً بر روی ۸.۵ در ۵.۵ سانتی‌متر در نظر گرفته شود.

بررسی حاشیه‌ امن برش

برای اینکه کارت ویزیت شیشه‌ای از یک فضای امن برش برخوردار باشد نیاز به استفاده از ابزارهایی مانند خط کش در برنامه‌های طراحی است. در واقع برای اینکه ۵ میلی‌متر حاشیه برای صفحه کارت ویزیت تعیین کنید، نیازبه این ابزار خواهید داشت. توجه داشته باشید برای اینکه کارت ویزیت شیشه‌ای یا شفاف بدون کمترین دردسر برش بخورد، حتماً باید این فاصله به طور کامل در نظر گرفته شود.

کارت ویزیت آی آر چاپ

توجه به اندازه نوشته‌های کارت ویزیت

با توجه به اینکه قرار است در نهایت کارت ویزیت شفاف داشته باشیم، حتماً باید به اندازه نوشته‌ها توجه ویژه‌ای داشت و استاندارد سایز نوشته‌ها نباید از 7 پوینت کمتر در نظر گرفته شود چرا که ممکن است ناخوانایی را ایجاد نماید. در خصوص انتخاب رنگ نیز اگر چه دست‌تان باز است اما توصیه‌ی ما این است که از تک رنگ استفاده کنید. حتی بکارگیری از رنگ‌ها شارپ و یکدست ضروری به نظر می‌رسد چرا که کارت ویزیت شفاف بوده و ممکن است به خطای دید در هنگام خواندن منجر شود.

استفاده از کدهای رنگ چاپ

به دلیل اینکه ممکن است مشاهده‌ی رنگ‌های در مانیتور به نسبت رنگ‌های چاپ شده متفاوت باشد، توصیه می‌کنیم که از کدهای رنگ چاپ در هنگام استفاده از رنگ در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای بکارگیری کنید تا اختلاف رنگ باعث نشود که نتیجه‌ی کار رضایت‌بخش نباشد. البته اگر یک مانیتور کالیبره شده در اختیار دارید نیز به راحتی می‌توانید از رنگ‌های معمول در طراحی کارت ویزیت شفاف بهره ببرید.

انواع کارت ویزیت شیشه‌ای

کارت ویزیت‌ها شفاف (شیشه‌ای) ممکن است در انواع مختلف اجرا شود که انتخاب نوع دلخواه کاملاً بسته به سلیقه‌ی افراد دارد. در حال حاضر از انواع کارت ویزیت شیشه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- پی وی سی شیشه‌ای: این نوع کارت ویزیت بدون بافت و براق است و کیفیت اجرا در آن فوق العاده خواهد بود.

- برفکی شیشه‌ای: معمولاً این نوع کارت ویزیت با رنگ‌های روشن اجرا می‌شود و با هزینه‌ی مناسبی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

- طلاکوب شیشه‌ای: این نوع کارت ویزیت شفاف از جمله بهترین مدل‌های کارت ویزیت است که توصیه می‌کنیم حتماً آن را امتحان کنید چرا که جنس و کیفیت فوق العاده‌ای خواهد داشت.

- پلکسی شیشه‌ای: این نوع کارت ویزیت شبیه کارت‌های بانکی است و معمولاً انعطاف‌پذیری پایینی نیز دارد. ضخامت پلکسی شیشه‌ای در حد یک میلی‌متر است.

- مات شیشه‌ای: بافت شنی و منعطف این نوع کارت ویزیت شیشه‌ای از جمله ویژگی‌های این مدل محسوب می‌شود. این نوع کارت ویزیت برای رنگ‌های روشن و البته طرح‌های پیچیده بسیار جذاب در نظر گرفته می‌شود.

کارت ویزیت آی آر چاپ

سفارش کارت ویزیت خاص از آی آر چاپ

حال با توجه به موارد عنوان شده چنانچه نیاز به یک کارت ویزیت جذاب دارید، کافی است که با استفاده از یک مرکز معتبر نسبت به سفارش نوع دلخواه کارت ویزیت اقدام کنید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات سایت آی آر چاپ استفاده نمایید.

این سایت با دارا بودن متخصصان امر در زمینه طراحی انواع کارت ویزیت مخصوصاً نوع شیشه‌ای و شفاف توانسته است رضایت اکثریت مشتریان را جلب کند. به طور کلی برای هر گونه ارتباط با مشاوران مجموعه‌ی تخصصی آی آر چاپ می‌توانید از راه‌های ارتباطی قرار داده شده استفاده کنید.

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8429

ارسال نظر