درگیری نیابتی ایران و آمریکا در دیرالزور سوریه | یک مقام آمریکایی: حمله با پهپاد ایرانی بوده

شبکه خبری روسیا الیوم بامداد امروز شنبه از حمله ائتلاف آمریکایی به مواضع نیروهای متحد با ایران در دیرالزور و حومه خبر داد.

درگیری نیابتی ایران و آمریکا در دیرالزور سوریه | یک مقام آمریکایی: حمله با پهپاد ایرانی بوده

شبکه خبری روسیا الیوم بامداد امروز شنبه از حمله ائتلاف آمریکایی به مواضع نیروهای متحد با ایران در دیرالزور و حومه خبر داد. 

در پی حملات راکتی دیشب (جمعه شب) به پایگاه‌های غیر قانونی آمریکا در میادین نفتی و گازی «کونیکو» و «العمر» در دیرالزور سوریه و متهم شدن ایران به دست داشتن در این حملات، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی دست به حملات- به زعم خود- تلافی‌جویانه زده و مواضع نیروهای متحد با ایران در دیر الزور و حومه را بمباران کردند. 

شبکه خبری روسیا الیوم در این باره گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی بامداد امروز (شنبه) مواضع نیروهای متحد با ایران در دیرالزور و مجاور آنرا به هدف قرار دادند. 

به نوشته روسیا الیوم، ائتلاف آمریکایی در جریان این حملات، یک فروند پهپاد ناشناس را سرنگون کرده و محل و موقعیت اصلی این پهپاد را هدف قرار داده است. 

این شبکه روسی به نقل از منابع آگاه در سوریه گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف، مواضع «نیروهای تحت حمایت ایران» را سه منطقه در «الصالحیه»، «البوکمال» و «الجوره» هدف قرار دادند. /العالم

پایگاه‌های آمریکا در کرانه شرقی رود فرات و پایگاه‌های نظامی نزدیک میدان نفتی العمر و میدان گازی کونیکو از جمله مراکزی است که هدف "ده‌ها موشک و راکت" قرار گرفته است.

حمله پهپادی و موشکی به پایگاه های آمریکا /چند نفر زخمی و کشته شدند؟

منابع خبری از حمله موشکی به چند پایگاه آمریکا و متحدان آن در شرق سوریه خبر داده‌اند، اقدامی که به نظر می‌رسد پاسخ به حمله اخیر جنگنده‌های آمریکایی به مواضع گروه‌های مقاومت در سوریه باشد.

پس از این حملات تلافی جویانه، برق دست‌کم یک پایگاه قطع شده است و آژیر خطر در این مراکز به صدا درآمده است.

روز جمعه پایگاه‌های آمریکا در کرانه شرقی رود فرات و پایگاه‌های نظامی نزدیک میدان نفتی العمر و میدان گازی کونیکو از جمله مراکزی است که هدف "ده‌ها موشک و راکت" قرار گرفته است.به گفته برخی منابع  بیش از ۲۰ راکت به سمت دو پایگاه غیر قانونی آمریکا در دو میدان نفتی «العمر» و گازی «کونیکو» در دیرالزور (شرق فرات) واقع در شمال شرق سوریه شلیک شد. 

بنا بر اعلام یک مقام آمریکایی که با الجزیره گفت‌وگو کرده، در حملات به دو پایگاه آمریکا از موشک و پهپاد استفاده شده و دست کم یک نظامی آمریکایی زخمی شده است.

شبکه المیادین هم از پرواز گسترده بالگردها و هواپیماهای آمریکایی در منطقه خبر داد. همچنین گفته می‌شود نیروهای آمریکایی حملات توپخانه‌ای را علیه مواضع گروه‌های مقاومت در دیرالزور ترتیب داده‌اند.

 

یک مقام آمریکایی: حمله با پهپاد ایرانی بوده

 

خبرنگار فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت ۲ حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه انجام شد. 

یکی از این حمله‌ها با شلیک راکت توسط «نیروهای نیابتی ایران» انجام شده است.

حمله دیگر با چندین پهپاد انجام شده که مقام آمریکایی مدعی شده ایرانی بوده‌اند.

پنتاگون: پاسخ دادیم

پنتاگون اعلام کرد، هواپیماهای آمریکایی که مناطقی در دیرالزور را هدف قرار دادند از پایگاه العدید در قطر پرواز کرده بودند.

سخنگوى پنتاگون گفت هدف ما درگیرى با ایران نیست. حمله دیشب حاوى این پیام بود که به هرگونه حملات له نیروهایمان پاسخ مى دهیم.

هواپیماهای آمریکا مناطقی در دیرالزور سوریه را در پاسخ به حمله راکتی به پایگاه‌های آمریکایی هدف قرار دادند.

جراحت شدید نیروهای آمریکایی در حمله راکتی اخیر به پایگاه نیروهای سنتکام

فاکس‌نیوز : شماری از نیروهای آمریکا در اثر حمله راکتی جدید به پایگاه‌های این کشور در سوریه زخمی شده‌اند. 

 ادعای مقام آمریکایی: ۲ پهپاد در حمله به پایگاه آمریکایی در شرق سوریه ساقط شد

یک مقام آمریکایی به الجزیره گفت: سامانه‌های پدافندی ۲ پهپاد مهاجم از ۳ پهپادی که به یکی از پایگاه‌های ما در دیرالزور واقع در شرق سوریه حمله کردند را ساقط کردند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اعتراف به ناتوانی سامانه‌های پدافند هوایی خود در سوریه در جریان حملات هوایی دو روز گذشته به مقرهای نظامیان این کشور، اعلام کرد درباره این مساله تحقیق می‌کند.

 سنت‌کام: حملات به پایگاه ما خسارت یا تلفاتی نداشت

سازمان سنت‌کام در بیانیه‌ای گفت که در مجموع ۱۰ راکت به سمت «دهکده سبز» در شمال شرق سوریه شلیک شد اما این حمله هیچ خسارت یا تلفاتی به همراه نداشت. 

مطابق این بیانیه یکی از راکت‌ها از مسیر خارج شد و به یک منزل مسکونی اصابت کرد که باعث «خسارت سنگین» به آن و زخمی شدن دو زن و دو کودک شد. 

دهکده سبز در میدان گازی العمر واقع شده و حدود ۹۰۰ نیروی آمریکایی در آنجا مستقر هستند.

قانونگذار آمریکایی: بازدارندگی ما علیه ایران از بین رفته است

مایکل مک‌کاول، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال شرق سوریه ضمن متهم کردن ایران به نقش داشتن در این حمله گفت که بازدارندگی آمریکا علیه ایران از بین رفته است. 

 پمپئو: نیروهای آمریکا ۷۸ بار مورد حمله قرار گرفتند بایدن تنها به ۳ مورد پاسخ داد 

وزیر خارجه سابق آمریکا ضمن ابراز خرسندی از حملات آمریکا در دیرالزور نوشت: «باید واضح بگوییم: شبه‌نظامیان تحت کنترل ایران ۷۸ بار در سال ۲۰۲۱ به نیروهای آمریکا حمله کردند اما بایدن تنها به سه مورد از آنها پاسخ داد.»

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 78849

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر