شیوع آبله میمون انفجاری شد

رئیس بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت از سه برابر شدن آبله میمون در اروپا خبر داد.

شیوع آبله میمون انفجاری شد

رئیس بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت روز جمعه هشدار داد موارد ابتلا به آبله میمون در اروپا ظرف دو هفته گذشته سه برابر شده است؛ همچنانکه وی از کشور‌ها خواست تا اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از موارد ابتلا به آبله میمون بکار بندند.

دکتر «هانس کلوگه» در بیانیه‌ای گفت با وجود تصمیم هفته گذشته آژانس بهداشت سازمان ملل مبنی بر اینکه افزایش موارد شیوع، هنوز نیازمند اعلام حالت فوق العاده بهداشتی نیست، اما به تلاش‌های بیشتری در این زمینه نیاز است.

دکتر کلوگه گفت: در صورتی که می‌خواهیم به منظور معکوس کردن گسترش مداوم این بیماری رقابت کنیم، انجام اقدام فوری و هماهنگ شده، امری الزام آور است.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشیگری از بیماری آمریکا، تا به امروز، بیش از ۵ هزار مورد ابتلا از ۵۱ کشور در سراسر جهان گزارش شده است. طبق اعلام رئیس بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت، شمار موارد ابتلا در اروپا در حدود ۹۰ درصد کل آمار جهانی در این خصوص را شکل می‌دهد.

دکتر کلوگه همچنین اعلام کرد آماری که بدست سازمان جهانی بهداشت رسیده، نشان می‌دهد ۹۹ درصد از موارد ابتلا در مردان بوده است که بیشتر آن‌ها نیز در مردانی بوده که با مردانی دیگر در رابطه جنسی بوده اند. با این حال، وی گفت شمار اندکی از موارد ابتلا در میان تماس‌های خانوادگی وجود دارد. همچنین بیشتر افرادی که موارد ابتلایشان گزارش شده، دارای علائم جوش، تب، کوفتگی، درد عضلانی، استفراغ و لرز بوده اند.

دانشمندان هشدار می‌دهند هرکسی که در تماس فیزیکی نزدیک با فردی که دچار آبله میمون هست، باشد و یا با لباس‌ها و یا رختخواب فرد آلوده در تماس باشد، فارغ از رابطه جنسی، در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارد. همچنین تصور بر این است گروه‌های آسیب پذیر مانند کودکان و زنان باردار بیشتر در معرض احتمال ابتلای شدید به این بیماری قرار داشته باشند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28708

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر