گریه‌های دردناک دختر نابینا به دلیل محروم شدن از جلسه امتحان + فیلم

این دانش آموز نوجوان نابینا به خاطر نداشتن منشی ای که به او در امتحان دادن کمک کند، از امتحان محروم شده است

گریه‌های دردناک دختر نابینا به دلیل محروم شدن از جلسه امتحان +  فیلم

روز امتحان برای دانش آموزان دارای معلولیتی که در مدارس عادی درس می خوانند رنگ و بوی دیگری دارد. امتحان برای این نوع دانش آموزان تنیده شده در رنج است و البته آنها استرس مضاعفی را در روز امتحان تجربه می کنند.

امروز خبر آمد که یک دختر نابینا به دلیل نداشتن منشی و اخراج از جلسه امتحان گریه کرد.

ویدیویی از گریه‌ دانش آموز دختر نابینا منتشر شده است که باعث ناراحتی هر بیننده ای می شود. ظاهرا این دانش آموز نوجوان نابینا به خاطر نداشتن منشی ای که به او در امتحان دادن کمک کند، از امتحان محروم شده است. طبق گفته های فردی که این ویدیو را گرفته است، آموزش و پرورش فلاورجان اصفهان در امتحان روز جمعه نمونه دولتی، نه تنها فردی را برای کمک به این دانش آموز نابینا در نظر نگرفته، بلکه به جای پیدا کردن راه حلی، این دانش آموز نابینا را از جلسه امتحان بیرون کرده است. 

 فیلم دردناک اخراج این دختر بچه در شبکه های اجتماعی پربازدید شده است

در گزارشی که روزنامه ایران در سال ۱۳۹۵ با عنوان «امتحان برای دانش‌آموزان معلول سخت‌تر است» منتشر کرد، آمده است: بچه‌های نابینا و کم بینا و همچنین دانش‌آموزان معلول جسمی – حرکتی روز امتحان فضای مناسبی در اختیارشان قرار نمی‌گیرد. معمولاً هر کادری در مدرسه که روز امتحان بیکار است می‌شود منشی دانش‌آموزان استثنایی! خیلی وقتها خبری از معلم رابط نیست! البته معلمین رابط هم خیلی وقت ها بی‌تقصیرند. معلمی که همزمان در چند مدرسه در یک ساعت خاص دانش‌آموز برای امتحان دارد چگونه می‌تواند همزمان به چند دانش‌آموزش در مدارس مختلف رسیدگی کند؟ 

انتشار این ویدیو، نشان می دهد که مشکلات این دانش آموزان به طور کامل حل نشده است. انتشار این ویدیو در توییتر توسط اکانت کمپین معلولان، احساسات کاربران را برانگیخت و برخی از آنها نظرات خود را به اشتراک گذاشتند. برخی از کاربران گریه های این دانش آموز نابینا را پس از اخراج از جلسه امتحان، دردناک توصیف کردند.

گریه‌‌ دانش آموز نابینا

کاربری نوشت: «واقعا اشک این دختر جوان ناراحت کننده است. لطفا اطلاع رسانی کنید که آیا فرصتی دیگر در اختیار این جوان قرار گرفته است»

دیگری افزود: «گریه‌های این دختر حالمو بد کرد. خیلی راحت یکی از مراقب‌ها میتونست کمکش کنه. چقدر آدما سنگدل شدن.»

برخی کاربران هم مشکلات مشابهی را که تجربه کرده بودند به اشتراک گذاشتند. یکی از این افراد در واکنش به این ویدیو نوشت: «متاسفانه بارها اتفاق افتاده .برا امتحان کنکور از یماه قبل بصورت حضوری هماهنگ کردیم نامه و.بماند همش قول میدادن که نگران نباشید. سر جلسه آزمون منشی نیومد ۴۵ دقیقه پیگیری توسط رییس حوزه حتی مسول حراست نتیجه ایی نداشت و ناچارا یکی از مراقبا که حتی رشته اش نبود قبول کرد بشه منشی»

گریه‌‌ دانش آموز نابینا

کاربری اعتراض کرد: «اینقدر پیچیده نیست که. خود شما بجای داد زدن میرفتی سوالها رو براش میخوندی و جوابهاشو می‌نوشتی. فکر میکنی منشی بهزیستی، تخصص ویژه‌ای داره؟! ده‌ها بار من بعنوان منشی، دوستانم رو در امتحانات همراهی کردم»

اکانت کمپین معلولین در جوا این کاربر نوشت: «مسئول جلسه قبول نکرده و از جلسه امتحان اخراجش کردن وگرنه می‌تونستن به یکی از مراقب‌ها و یا معلم‌ها بگن تا کار منشی رو انجام بده.»

منبع: خبرآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 95544

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر