جهنم دنیا، اینجا در ایران است

شهداد کرمان جهنم جهان است .آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که گرمترین نقطه دنیا کجاست؟ شهداد کرمان گرمترین نقطه دنیا است .

جهنم دنیا، اینجا در ایران است

شهداد کرمان جهنم جهان است. آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که گرمترین نقطه دنیا کجاست؟  شهداد کرمان گرمترین نقطه دنیا است. نخستین دمای ۵۰ درجه کشور در شهداد کرمان  ثبت شد. اداره کل هواشناسی کرمان اعلام کرده فردا هم گرمای هوا در شهداد کرمان ادامه دارد.

در شرق کوه‌های کرمان و حاشیه غربی دشت لوت منطقه‌ای خشک به نام کویر شهداد وجود دارد که مطابق با پژوهش‌های پروفسور پرویز کردوانی، بیابان شناس و استاد دانشگاه تهران گرم‌ترین نقطه کره‌ زمین معرفی می‌شود. به جرات می‌توان گفت این کویر همراه با کلوت‌هایش یکی از زیباترین مناطق کویری ایران است.

بیشتر بخوانید: «هفته جهنمی» از راه رسید

شهداد کرمان

دمای هوای شهداد چند درجه است؟

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در شبانه‌روز گذشته با تداوم روند افزایش دما در جنوب شرق، بیشینه دمای هوا در شهداد کرمان به ۵۰.۲ درجه سلسیوس رسید و نخستین دمای ۵۰ درجه کشور در سال ۱۴۰۲ را رقم زد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شهداد با این دما گرمترین شهر کشور در شبانه روز گذشته شد. این دومین روز متوالی است که این شهر بالاترین دمای روزانه را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور ثبت می کند. در ساعت ۱۲و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه (۳۱ خردادماه) دمای شهداد ۴۸ درجه سلسیوس بود که حدود ۲ درجه گرمتر از دیروز در همین ساعت بود. اداره کل هواشناسی کرمان اعلام کرده فردا هم گرمای هوا در شهداد ادامه دارد.

شهداد کرمان

در سرزمین کلوت‌های شهداد باد نرمی در گوش زمزمه می‌کند و آدمی را به تماشای وقار کویر لوت می‌خواند. اگر هنگام طلوع یا غروب آفتاب در میان کلوت‌ها باشید، محال است جز تحسین این شگفتی عبارتی دیگر به ذهن‌تان خطور کند. آفتاب که رو به غروب می‌گذارد، آرام‌آرام ستاره‌ها پیدا می‌شوند تا پهنه‌ سیاه آسمان را به زیبا‌ترین تصویر در دنیا بدل کنند. به هنگام شب می‌توان در آسمان شهر کلوت‌ها غرق شد و دسته‌دسته ستاره چید. با ایستادن بر بلندای این کلوت‌ها واقعیت و خیال در هم می‌آمیزند، زمان و مکان گم می‌شوند و تجربه‌ای عمیق و فراموش‌نشدنی را رقم می‌زنند.

شهداد کرمان

شهداد کرمان کجاست ؟

شَهداد یکی از شهرهای توابع بخش شهداد شهرستان کرمان در استان کرمان ایران می‌باشد. این منطقه در ۸۷ کیلومتری (فاصله هوایی ۵۸ کیلومتر) شمال شرق شهر کرمان جای دارد. شهداد از جنوب غرب به مناطق کوهستانی و سردسیر سیرچ از شمال شرق به مناطق کویری و گردشگری بِکر کلوتهای شهداد و دریاچه جوان شهداد منتهی می شود. شهداد در گذشته مرکز ایالت آراتا بوده‌است و همچنین درفش شهداد کهن‌ترین پرچم فلزی یافت شده در ایران است که اکنون در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود. در زبان فارسی شهداد به عنوان اسم پسرانه کاربرد دارد و به معنای داده‌ای از سمت شاه یا هدیه شاه می‌باشد. اندوهجرد از جمله شهرهای بخش شهداد می باشد که به شهر باغها معروف شده است. در نزدیکی شهداد مجموعه روستاهای کوچک زیادی وجود دارد که روی هم به دهستان تکاب معروف است و به داشتن محصول سیر بنفش رنگ مرغوب شهرت یافته اند. در این دهستان تعداد زیادی اقامتگاه بومگردی کویری وجود دارد که برای اسکان مسافران ایرانی و خارجی خدمات ارائه می دهند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93372

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر