زلزله های هولناک در شرق و غرب ایران/ زنگ خطر به صدا درآمد!

چند ماه پیش زلزله هولناک ترکیه در غرب کشور و امروز زلزله بزرگ ۶.۳ پاکستان در شرق ایران و گرفتاری پهنه ایران در بین این پهنه ها و فشار پهنه تکتونیکی عربستان، تعادل صفحات را بهم زده و امکان زلزله بزرگی در ایران را تداعی می کند.

زلزله های هولناک در شرق و غرب ایران/ زنگ خطر به صدا درآمد!

فریبرز ناطقی الهی در یادداشتی نوشت:  بارها و سالها نگارنده و همکاران معزز در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی درباره زلزله بزرگ کشور (شهر تهران) و عواقب غیر قابل تصور آن هشدار داده‌ایم. یعنی بخش علمی کشور بخوبی کار خود را انجام داده است ! 

اما بخش اجرایی اقدامات لازم برای رویارویی با این پدیده وحشتناک در تهران و دیگر شهر های ایران فقط در حد سخن و یا چادر و پتو بخرید برای زمان زلزله که بی پناه نباشید (فرمایش ریس سازمان مدیریت بحران شهر تهران !!!) باقی مانده است.

چند ماه پیش زلزله هولناک ترکیه در غرب کشور و امروز زلزله بزرگ ۶.۳ پاکستان در شرق ایران و گرفتاری پهنه ایران در بین این پهنه ها و فشار پهنه تکتونیکی عربستان، تعادل صفحات را بهم زده و امکان زلزله بزرگی در ایران را تداعی می کند. دلایل فنی و علمی بارها در مقالات قبلی ارائه شده است و می شود در آدرس زیر، مجموعه‌ای از آنها را دید:

اما در میان مشکلات و هیاهوی مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مسائل مالی، قیمت خودرو ! و قیمت ساعت فلان کس !! و ... در کشور ! اصلی ترین تهدید ایران و ایرانی فراموش نشود. هر لحظه که دیر هم شده است ممکن است تکانها شروع شوند !

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 89259

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر