30 زلزله در ایران | کدام استان‌ها بیشتر لرزیدند؟

سفیددشت استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ را تجربه کرد. ضمن آنکه در نودژ استان کرمان، زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵، تخت استان هرمزگان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ و درز استان فارس، زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ رخ داد.

30 زلزله در ایران | کدام استان‌ها بیشتر لرزیدند؟

بررسی زلزله‌های هفته گذشته در ایران نشان می‌دهد که بیش از ۳۰ زلزله کشور را لرزانده است. در هفته گذشته، سفید دشت استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ را تجربه کرد و در تخت استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: زلزله بزرگ‌تر در راه است؟ واکنش یک زلزله‌شناس به زمین‌لرزه امروز تهران

در هفته گذشته، سفیددشت استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ را تجربه کرد. ضمن آنکه در نودژ استان کرمان، زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵، تخت استان هرمزگان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ و درز استان فارس، زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ رخ داد.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

زلزله‌های شنبه ۹ اردیبهشت

در ملک آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸، انبارالوم استان گلستان زلزله ۲.۹، رباط پشت بادام استان یزد زلزله ۲.۶، بافق استان یزد زلزله ۲.۵، سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸، راور استان کرمان زلزله ۲.۷، قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵، دیلمان استان گیلان زلزله ۲.۵، طرود استان سمنان زلزله ۲.۵، کوخرد استان هرمزگان زلزله ۲.۹، بندرخمیر استان هرمزگان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

زلزله‌های یکشنبه ۱۰ اردیبهشت

خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸، دلوار استان بوشهر زلزله ۲.۹، فین استان هرمزگان زلزله ۲.۵ رخ داد.

در نودژ استان کرمان، زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۲۸ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۱ کیلومتری نودژ و ۲۳ کیلومتری منوجان استان کرمان و ۲۲ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان گزارش شد.

زلزله‌های دوشنبه ۱۱ اردیبهشت

تخت استان هرمزگان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۲۸ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۱ کیلومتری تخت، ۲۲ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۲ کیلومتری سرگز این استان بود. زلزله ۲.۶ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

کدکن استان خراسان رضوی، زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۰ کیلومتری کدکن، ۲۲ کیلومتری ریوش و ۳۲ کیلومتری بایک این استان بود.

در محمدآباد ریگان استان کرمان زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

زلزله‌های سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت

درز استان فارس، زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۵ کیلومتری درز استان فارس و ۳۰ کیلومتری رویدر و ۵۱ کیلومتری فین این استان به ثبت رسید.

طرود استان سمنان، با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و رومرکز آن در ۷۳ کیلومتری طرود، ۹۰ کیلومتری سمنان و ۱۰۰ کیلومتری سرخه این استان گزارش شد.

در بهاباد استان یزد، زلزله ۲.۵ و کلمه استان بوشهر، زلزله ۲.۸ رخ داد.

سفید دشت استان اصفهان، زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۷ کیلومتری سفید دشت، ۳۱ کیلومتری نوش آباد و ۳۴ کیلومتری آران و بیدگل این استان بود.

زلزله‌های چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت

در جیرنده استان گیلان، زلزله ۲.۸ و مهران استان ایلام، زلزله ۲.۹ رخ داد.

زلزله‌های پنج‌شنبه ۱۴ ادیبهشت

در گمیش تپه استان گلستان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

زلزله‌های جمعه ۱۵ اردیبهشت

در جیرنده استان گیلان، زلزله‌ای به بزرگای ۲.۶ رخ داد که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۱ کیلومتری جیرنده، ۲۰ کیلومتری بره سر و ۳۰ کیلومتری دیلمان این استان بود.

در وحدتیه استان بوشهر زلزله ۲.۵ و انارک استان اصفهان زلزله ۲.۸ رخ داد.

همچنین ملارد استان تهران با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ لرزید.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85690

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر