واکنش نماینده همدان به تجمعات معلمان در اعتراض به اجرا نشدن رتبه بندی: برخی شعار ساختارشکنانه می‌دهند

مساله مالی مرتبط با لایحه رتبه‌بندی معلمان حل شده و در دستور کار صحن علنی مجلس است.

واکنش نماینده همدان به تجمعات معلمان در اعتراض به اجرا نشدن رتبه بندی: برخی شعار ساختارشکنانه می‌دهند

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مساله مالی مرتبط با لایحه رتبه‌بندی معلمان حل شده و در دستور کار صحن علنی مجلس است.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که به چه علت با برخی از این تجمعات برخورد شده است و اساسا به چه علت باید تجمعی صنفی به خشونت کشیده شود، گفت:‌ ما قانون تجمعات را داریم و افراد می‌توانند برای تجمعات خود از وزارت کشور مجوز بگیرند اما ما خودمان شاهد هستیم که برخی افراد در تجمع صنفی معلمان شعارهای ساختارشکنانه و توهین‌آمیز علیه برخی نهادهایی که ربطی به آموزش و پرورش ندارد، می‌دهند که مشخص است برخی در این تجمعات نفوذ کرده‌اند که اگر معلمان عزیز مراقبت نکنند، خواست آن‌ها به حاشیه کشیده خواهد شد.

فلاحی در پاسخ به این سوال که آیا از کمیسیون آموزش فردی در میان تجمع‌کنندگان حاضر شده است، گفت: تجمع امروز را خبر ندارم، من مأموریت دیگری داشتم و اطلاع ندارم از همکاران کسی در جمع این افراد حاضر شده است یا خیر.

احمدحسین فلاحی در پاسخ به این سوال که آیا در کمیسیون آموزش و تحقیقات اقدامی برای پاسخ به مطالبات معلمان برای موضوع رتبه‌بندی صورت گرفته است، گفت: ماه‌ها است که کمیسیون آموزش درگیر لایحه رتبه‌بندی است که دولت قبلی در پایان دوره خود به زور این لایحه را به مجلس ارسال کرد و کمیسیون از همان زمان بررسی این لایحه را آغاز کرده و پیگیر بودجه آن شده تا با تغییر دولت دچار وقفه نشود و معطل نماند. خوشبختانه مسأله مالی مرتبط با این لایحه حل شده و الان در دستور کار صحن علنی مجلس است.

وی ادامه داد: ما ضمن اینکه فشار مالی که بر دوش معلمان وجود دارد را درک می‌کنیم و واقف به جایگاه این قشر جامعه هستیم، باید حتما آنچه که حق و شأن معلم است در نظر گرفته شود، اما معتقدیم عده‌ای در این میان هستند که از مطالبات به حق و صداقت فرهنگیان سوءاستفاده می‌کنند که از طیف خاصی هم هستند که از دولت قبلی مانده‌اند و با اهداف سیاسی و به منظور به حاشیه بردن کار و موفقیت‌های دولت، مسائلی را مطرح می‌کنند و مشخص است که سردسته این تجمعات از دولت قبلی باقی مانده است! اما ما با همه فشارهای موجود رتبه‌بندی را انجام خواهیم داد.

وی افزود: دولت روحانی برای تحقق این لایحه ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده بود و این در حالی است که دولت آقای رئیسی با وجود ۴۵۰ هزار میلیارد بدهی، الان با اختصاص ۱۲ هزار میلیارد، کار رتبه‌بندی را آغاز کرده است که با تثبیت ردیف بودجه‌ای آثار خود را خواهد گذاشت.

وی همچنین به ایلنا گفته است 

ما ضمن اینکه فشار مالی که بر دوش معلمان وجود دارد را درک می‌کنیم و واقف به جایگاه این قشر جامعه هستیم، باید حتما آنچه که حق و شأن معلم است در نظر گرفته شود، اما معتقدیم عده‌ای در این میان هستند که از مطالبات به حق و صداقت فرهنگیان سوءاستفاده می‌کنند که از طیف خاصی هم هستند که از دولت قبلی مانده‌اند و با اهداف سیاسی و به منظور به حاشیه بردن کار و موفقیت‌های دولت، مسائلی را مطرح می‌کنند و مشخص است که سردسته این تجمعات از دولت قبلی باقی مانده است! اما ما با همه فشارهای موجود رتبه‌بندی را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: قطعا جایگاه معلمان بالاتر از این است که با آن‌ها برخورد شود.

 

 

بیشتر بخوانید :تجمع معلمان شاغل و بازنشسته برای رتبه بندی و همسان سازی + عکس

منبع: رکنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4139

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        لطفا. معلم‌ رو سیاسی نکن‌

      • ناشناس


        ،ما رای دادیم تا کار به زمین مانده دولت قبلی به سرانجام برسد,نه انکه همش بگید اونا کاری نکردن ما کردیم
        نماینده حق منت گذاشتن بر مردم را ندارد،آن هم وقتی بابت اینکار حقوق میگیرد
        @@شما نماینده ملت هستین یا مدافع دولت آقای رییسی؟؟؟؟
        حتی اگر دولت نمیدهد شما باید مطالبه کنید
        حالا دولت میده ولی شما تصویب نمیکنید وکم میکنید!!!!!

      ارسال نظر