دستور رییسی برای پرداخت فوری عیدی بازنشستگان

رییسی سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد عیدی بازنشستگان را سریعا پرداخت کنند.

دستور رییسی برای پرداخت فوری عیدی بازنشستگان

رییسی سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد عیدی بازنشستگان را سریعا پرداخت کنند.در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست سید ابراهیم رییسی، موضوع تغییرات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرارگرفت.در این جلسه موضوع تامین و پرداخت عیدی بازنشستگان مورد توجه قرار گرفت و رییسی سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد حقوق و عیدی کارکنان و بازنشستگان را سریعا پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید : شرایط واریز عیدی و پاداش بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی


میزان عیدی بازنشستگان و کارمندان در هفته قبل اعلام شد و به واریز همزمان با حقوق بهمن ماه نرسید. به نظر می‌رسد چون دستگاه‌های اجرایی زمان واریز عیدی را مشخص نکرده‌اند، رئیسی سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد عیدی را سریعا پرداخت کنند.

دولت در هفته قبل میزان عیدی امسال را اعلام کرد.مبلغ عیدی امسال کارمندان دولت و بازنشستگان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. تنها ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از مبلغ عیدی دریافتی سال گذشته. البته این مبلغ عیدی کارمندان مجرد است. عیدی کارمندان متاهل ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از این رقم است. همچنین به ازای هر فرزند، قرار است ۱۵۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه شود.

عیدی که دولت تعیین می‌کند شامل کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار)، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات می‌شود.

این میزان عیدی شامل بازنشستگان تامین اجتماعی نیز می‌شود. با این مدیر عامل این سازمان قبل از اعلام میزان عیدی برای واریز آن اعلام آمادگی کرد. اما هنوز زمان واریز عیدی امسال را اعلام نکرده است. به نظر می‌رسد علت تاخیر در واریز ابهام در میزان آن است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 9198

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر