خبر فوری و مهم درباره سهام عدالت

آخرین اخبار و جزئیات درباره سهام عدالت جاماندگان، سهام عدالت متوفیان، واگذاری سهام عدالت نوزادان و راه‌اندازی سامانه انتقال سهام عدالت اعلام شد.

خبر فوری و مهم درباره سهام عدالت

سهام عدالت از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان سهام عدالت واگذار می‌شود. جزئیات راه‌اندازی سامانه انتقال سهام عدالت اعلام شد. سهام عدالت به جاماندگان اختصاص می‌یابد. هدف از عرضه سهام عدالت، گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام شده است. افراد می‌توانند ارزش سهام عدالت خود را از طریق سامانه سهام عدالت مشاهده کنند. جزئیات تصویب آیین‌نامه اجرایی شدن قانون بودجه درباره سهام عدالت و میزان سهام عدالتی که به هر خانواده اختصاص پیدا خواهد کرد، اعلام شد. آخرین وضعیت سهام عدالت نوزادان و متوفیان اعلام شد.

آخرین اخبار و جزئیات درباره سهام عدالت جاماندگان، سهام عدالت متوفیان، واگذاری سهام عدالت نوزادان و راه‌اندازی سامانه انتقال سهام عدالت اعلام شد. 

سهام عدالت

سهام عدالت جاماندگان

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان توضیحاتی ارائه کرد.

وزیر اقتصاد در مورد تخصیص سهام عدالت به جاماندگان توضیح داد: موضوع تخصیص سهام عدالت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای حمایتی سال گذشته مصوب شد اما از آنجایی که سهام لازم در اختیار قرار نگرفت به سال جاری موکول شد و مجلس مصوب کرد در قانون سال جاری این فرصت ادامه پیدا کند.

او افزود: امیدواریم آیین‌نامه اجرا شدن قانون بودجه سال جاری در این خصوص به زودی مصوب شود و بعد میزان سهام عدالتی که برای هر خانواده اختصاص پیدا خواهد کرد، اعلام می‌شود.

سهام عدالت نوزادان

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: منابع برای سهام عدالت متولدان امسال در حال تامین است؛ البته باید منتظر ماند تا منابع مالی نوزدان سال گذشته تامین شود.

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی درباره اختصاص سهام به متولدین سال ۱۴۰۱ در پاسخ به این سوال که آیا متولدین قبل و بعد از این سال نیز مشمول خواهند شد، گفت: این سهام به متولدین سال ۱۴۰۱ اختصاص یافته و منابع برای سال ۱۴۰۰ تامین نشده بود؛ بنابراین به نوزادان سال گذشته داده می‌شود.

او درباره اختصاص سهام به متولدین امسال نیز افزود: منابع برای نوزادان متولد امسال هم تامین خواهد شد، ولی اول باید منتظر باشیم منابع تأمین شود و بعد به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

خاندوزی اردیبهشت‌ماه 1402 گفته بود ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد را مکلف کرده است برای نوزادان تازه متولدشده سهامی را اختصاص دهد که این عدد برای متولدین سال ۱۴۰۱، یک‌ونیم میلیون تومان سهام به‌ازای هر فرد است.

به گفته‌ وزیر اقتصاد، این سهام تا ۲۳ سالگی به‌نام خود نوزادان باقی می‌ماند و با تجمیع سود آن، سرمایه ارزشمندی برای تشکیل زندگی یا اشتغال افراد ایجاد می‌کند که در ۲۴ سالگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

زمان راه‌اندازی سامانه انتقال سهام عدالت

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی گفت: امیدوارم ظرف چند ماه آتی سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تقدیم مردم شود.

محمد باغستانی، مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی  گفت: در خصوص سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث اگر ما بتوانیم یک سری سرویس ها را مبتنی بر احراز متوفیان سهام عدالت داشته باشیم و بتوانیم بحث پیاده سازی آن را در سپرده گذاری مرکزی و مجموعه بازار سرمایه انجام دهیم، به امید خدا این سامانه را هم تقدیم می کنیم.

این مقام مسئول در خصوص زمانی احتمالی عملیاتی شدن سامانه انتقال سهام عدالت به وراث گفت: فکر می کنم ظرف چند ماه آتی این سامانه نیز تقدیم مردم شود.

او در پاسخ به این سوال که مشکل راه اندازی سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث دقیقا کدام بخش است؟ گفت: جمعیت خیلی زیادی از متوفیان سهام عدالت هستند که نفرات سیستم وراث آن ها نیز مشخص نیست اگر بتوانیم این داده ها را به شکل بر خط داشته باشیم می توانیم مراحل را انجام دهیم.

باغستانی در پاسخ به این پرسش که آیا کم کاری صورت گرفته؟ می گوید: کم کاری مطرح نیست نیاز به تعامل بین دستگاه های مختلف است و دستگاهی کوتاهی نمی کند.

سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: وب سرویس تصدیق اصالت احکام انحصار وراثت به صورت برخط از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور به سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری ارائه شده است.

تبدیل روش‌های کهنه به فرآیند‌های هوشمند و گذر از روش‌های سنتی به روش‌های نو از تاکیدات دستگاه قضایی است و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز این مهم را در اولویت خود قرار داده است و اقدامات متفاوتی در این خصوص انجام داده است که یکی از این اقدامات، ارائه وب سرویس به دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها است. در ارائه وب سرویس موضوعات مختلف مهمی وجود دارد. تسریع فرآیندها، از بین رفتن تخلفات احتمالی، از بین رفتن محدودیت‌های جغرافیایی، از بین رفتن محدودیت‌های زمانی، برخی از ویژگی‌های ارائه خدمات به صورت وب سرویس به دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.

محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه وب سرویس‌های مختلفی را به دستگاه‌ها و سازمان‌ها ارائه داده‌ایم گفت: این موضوع نقش مهمی در تسریع فرآیند‌ها دارد و تمام ارائه خدمات به دیگر سازمان‌ها با هدف تسریع در اقدامات و خدمت به مردم انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: بر اساس درخواست سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری، وب سرویس تصدیق اصالت احکام انحصار وراثت بصورت برخط از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور (NIX) به آنان ارائه شده و امکان دریافت آرای انحصار وراثتی که به صورت سیستمی صادر شده باشد را دارند از سال ۹۴ به بعد تقریبا تمام احکام انحصار وراثت بصورت سیستمی صادر شده و از طریق این وب سرویس قابل دریافت است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تاکید کرد: بخشی از احکام انحصار وراثتی که در سال‌های قبل از تاریخ مذکور توسط بعضی از شعب شورای حل اختلاف صادر شده است، ممکن است توسط سامانه ایجاد نشده باشد. قطعا تمام احکام انحصار وراثت صادر شده از سال ۱۳۹۷ و بعد از آن که بصورت سیستمی بوده هم اکنون توسط آنان در حال استعلام است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90758

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • محمدرضا

        بابا ولم کن اینم خدا خیری به دکتر محمود احمدی‌نژاد بده آمد سهام عدالت داد به مردم و یارانه کی میدونست یارانه چی هست یا سهام عدالت چی هست حالا شما هر روز یک دوروغ بزرگی میگین

      ارسال نظر