توماج صالحی دوباره بازداشت شد

توماج صالحی، هنرمند و خواننده توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شد

توماج صالحی دوباره بازداشت شد

توماج صالحی، هنرمند و خواننده توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شد

به گزارش عرشه آنلاین؛  یک حساب رسمی منتسب به توماج صالحی، هنرمند و خواننده در فضای مجازی مدعی شد وی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شده است

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ این حساب مجازی مدعی شد: امروز پنج‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ عده‌ای مامور لباس شخصی مسلح توماج صالحی را در خیابانی در بابل با برخوردی خشونت‌آمیز بازداشت کرده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند. 

هنوز نهاد بازداشت کننده اعلام نشده است. 

به نظر می رسد بازداشت توماج صالحی بخاطر سخنان او پس از آزادی باشد 

مرکز رسانه قوه قضاییه در اطلاعیه ای اعلام کرد توماح صالحی که چندی پیش با رای دیوانعالی کشور مبنی بر بررسی مجدد پرونده‌اش در دادگستری آزاد شده بود پس از برخی اظهارنظرهای کذب و بدون سند که در فضای مجازی منتشر کرد به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بازداشت شدپس از آزادی توماج صالحی بود که فرد مورد اشاره ادعاهای بدون سند و ضد و‌ نقیضی را در فضای مجازی مطرح کرد. توماج صالحی در صحبت‌های‌ مطرح شده خود مدعی طرح شکایت از برخی افراد شده بود‌که بررسی پرونده قضایی اخیر وی و استعلام از مراجع قضایی نشان می‌دهد نه این فرد و نه وکیلش تاکنون هیچ شکایتی از ضابط و یا قضات پرونده ثبت نکرده‌اند.

در همین زمینه حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تشکر از زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: قطعا رسیدگی به پرونده‌های قضایی بدون توجه به حاشیه‌سازی‌ها انجام خواهد شد و روند رسیدگی به تمامی پرونده‌ها مطابق قانون انجام خواهند شد.حجت الاسلام والمسلمین جعفری ادامه‌ داد: در پرونده ‌توماج صالحی هم مطابق بررسی‌های دقیق صورت گرفته تمام مراحل، بازداشت، بازجویی و‌بازپرسی مطابق قانون‌ انجام شده است..

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تاکید بر اینکه باید قانون در همه اقدامات قضایی ملاک و معیار تصمیمات باشد عنوان ‌کرد: برخی در‌ مورد مراحل و ‌روند بهره‌مندی افراد از‌ تاسیسات‌‌ قانونی‌ مطالبی را‌ مطرح می‌کنند، قطعا این مهم‌ به موجب قانون انجام شده است در مورد بازداشت در پرونده جدید قضایی نیز مطابق قانون اقدام شده است و البته سوابق افراد در تصمیم‌گیری و اختصاص تاسیسات قانونی موثر است.

 روز‌پلاس نیز چند روز پیش نوشت :توماج صالحی که سال گذشته بازداشت شده بود به تازگی و پس از آزادی با قید وثیقه از زندان اظهاراتی را در‌خصوص نوع رفتار با او در‌ هنگام و طول بازداشت منتشر کرده است از قبیل شکسته شدن پا و انگشتان دستش، شکنجه روحی، تقطیع ویدیو منتشر شده از اعترافاتش با هدف تغییر محتوا و … .

روز پلاس نوشت : همچنین فیلم‌های قدیمی هم از توماج در فضای مجازی به‌ویژه کانال‌های تلگرامی جریانات خاص مدعی انقلابی‌گری منتشر شده است که مربوط به سال‌های گذشته است و این کانال‌ها با استفاده از این فیلم‌های قدیمی به تخریب قوه قضاییه پرداخته‌اند.

به گزارش روزپلاس، توماج صالحی در بخشی از ویدیو منتشر شده، در خصوص شکنجه صحبت می‌کند و در بخش‌های دیگری از شکنجه سفید، و همچنین درخصوص برخورد فیزیکی هنگام بازداشت؛

در زمان بازداشت توماج صالحی اخباری درخصوص شکسته شدن پای او در زندان منتشر شده‌ بود، حالا وی‌ در این ویدیو و در پاسخ به انتقادات نسبت به سالم بودن پایش می‌گوید شکستگی ها مربوط به ۱ سال قبل است، پایم کج جوش‌ خورده و بررسی های پزشکی این موضوع را اثبات می‌کند، وی همچنین می‌گوید در هنگام ضرب و شتم که مشخص نیست منظور  او در زندان است و یا حین بازداشت ، انگشتان دستش نیز شکسته است.

وکالت توماج صالحی را امیر رییسیان برعهده دارد که علاوه بر اعلام برخی از جزئیات مربوط به این پرونده در صفحه شخصی خود به سایر رسانه ها نیز دسترسی خوبی دارد و با این وجود تا کنون هیچ صحبتی درخصوص شکنجه‌ی توماج مطرح نکرده بود و در‌چند مورد بر صحت و سلامت وی نیز صحه گذاشته است.

توماج صالحی پیش‌تر نیز بازداشت شده بود و در آن زمان نیز ویدیوی از وی منتشر شده که می‌گوید در هنگام بازداشت ۱۰نفر به صورت همزمان او را می‌زدند و چنین صحنه هالیوودی را ترسیم کرده‌بود. حالا نیز در بخشی از اظهاراتش می‌گوید درصد بالایی از مسئولان زندان طرفدار او بوده اند.

توماج صالحی ادعا کرده «وی در طول بازداشت همکاری موثری داشته و همکاری او بعد از آزادی نیز ادامه دارد و اطلاعات دیدارهایش با افرادی مانند سپیده رشنو و جعفرپناهی و رسول‌اف را به ضابط منتقل می‌کند» 

روز پلاس نوشته ادعاهای این روزهای توماج صالحی یادآور دروغ‌هایی مثل ماجرای شکستگی پاهای حسین رونقی در زندان، تجاوز به آرمیتا عباسی و ده‌ها مورد دیگر است، اما در هر حال قوه قضاییه حتما باید درباره ادعاهای این فرد نیز مانند موارد قبلی شفاف‌سازی کند و حتی اگر تخلفی صورت گرفته، موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.

۲۸ آبان وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در جریان اعتراضات ایران خبر از پذیرش درخواست فرجام‌خواهی و نقض حکم او در دیوان عالی کشور و متعاقبا آزادی این خواننده با قرار وثیقه داد.

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی اظهار کرد: «در پی فرجام خواهی صورت گرفته در پرونده توماج صالحی، این پرونده در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت، نظر به طرح ایرادات متعدد به دادنامه اولیه، برخی از این ایرادات مورد پذیرش دیوانعالی کشور قرار گرفت و پس از نقض حکم، این پرونده به شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان مسترد شد.»

او ادامه داد: «همچنین دیوانعالی کشور توماج صالحی را همچون دیگر افرادی که مشمول بخشنامه عفو اعلامی قرار گرفتند دانست و اعلام کرد که او نیز می‌تواند از عفو اعلامی استفاده کند.»

این وکیل دادگستری در خاتمه با بیان اینکه «توماج صالحی امروز به قید وثیقه از زندان آزاد شد»، گفت: «اگرچه توماج صالحی شامل بخشنامه عفو اعلامی است و باید بدون وثیقه پرونده مختومه می شد، اما با توجه به اینکه ایراداتی که از سوی شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور وارد دانسته شده باید رفع شود، شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان، تشخیص داد که فعلا قرار تامین توماج صالحی را به وثیقه تبدیل کند و در نتیجه، او امروز از زندان اصفهان آزاد شد.»/شرق

قوه قضاییه علت دستگیری مجدد او را اعلام کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تشکر از زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج)، گفت: قطعا رسیدگی به پرونده‌های قضایی بدون توجه به حاشیه‌سازی‌ها انجام خواهد شد و روند رسیدگی به تمامی پرونده‌ها مطابق قانون انجام خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری ادامه‌ داد: در پرونده ‌توماج صالحی هم مطابق بررسی‌های دقیق صورت گرفته تمام مراحل، بازداشت، بازجویی و‌بازپرسی مطابق قانون‌ انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تاکید بر اینکه باید قانون در همه اقدامات قضایی ملاک و معیار تصمیمات باشد عنوان ‌کرد: برخی در‌ مورد مراحل و ‌روند بهره‌مندی افراد از‌ تاسیسات‌‌ قانونی‌ مطالبی را‌ مطرح می‌کنند، قطعا این مهم‌ به موجب قانون انجام شده است در مورد بازداشت در پرونده جدید قضایی نیز مطابق قانون اقدام شده است و البته سوابق افراد در تصمیم‌گیری و اختصاص تاسیسات قانونی موثر است.

منبع: برترین ها

دیگر رسانه ها

کدخبر: 116614

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر