قیمت دلار خیز برداشت

قیمت دلار امروز با افزایش پلکانی بازگشایی شد و در کریدور جدید پیشروی کرد. این اسکناس در مقطع فعلی در بالاترین قیمت تاریخی خود در حال معامله است.

قیمت دلار خیز برداشت

دلار برای فتح کریدور بالاتر خیز برداشت

قیمت دلار امروز با افزایش پلکانی بازگشایی شد و در کریدور جدید پیشروی کرد. این اسکناس در مقطع فعلی در بالاترین قیمت تاریخی خود در حال معامله است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز با افزایش ۱۵۰ تومانی بازگشایی شد و در کریدور ۶۰ هزار تومانی پیشروی کرد. رشد پلکانی این اسکناس در حالی ادامه دارد که نسبت به روز گذشته ۴۰۰ تومان افزایش قیمت دارد و در لحظه نگارش این گزارش، قیمت اسکناس آمریکایی چهار پله در کریدور ششم پیشروی کرده است.

فعالان بازار ارز روز گذشته پیش‌بینی کرده بودند که در صورت ماندگاری قیمت دلار بالای کریدور جدید، امکان صعود تا کانال چهار و پنج کریدور مذکور وجود دارد.

فعالان بازار ارز معتقدند حرکت صعودی دلار متاثر از رشد تقاضا است. آنها می‌گویند بازارساز در تلاش است با ارزپاشی، عرضه و تقاضا را در تعادل نگه دارد، اما روزهای پایانی سال مقطع حساسی است و تا کنون موفق به مهار قیمت نشده است.

پیش از این، تحلیلگران بازارهای مالی کف قیمت دلار را منطقه ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومانی در نظر می‌گرفتند اما با مفروضات فعلی به نظر می‌رسد، کف قیمت این اسکناس تا محدوده ۵۶ هزار تومان پیشروی کرده است.

دولت، ذخایر طلا را برای کنترل قیمت دلار حراج کرد

قرار بود روز یکشنبه نخستین حراج سکه‌های بدون تاریخ توسط مرکز مبادله ارزی ایران انجام شود که سایت مذکور از دسترس خارج و سپس اعلام شد که در این مرحله فقط ربع سکه طلا با ضرب سال ۱۳۸۶ عرضه می‌شود و عرضه سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی به زمان دیگری موکول شده که متعاقبا اعلام خواهد شد. به اعتقاد معامله‌گران، همین موضوع در افزایش پلکانی قیمت دلار بی‌تاثیر نبود.

بررسی  بازار ارز حکایت از رشد تقاضا و تعداد کم فروشندگان دلار در معاملات روز یکشنبه دارد. ترس از پرش قیمت دلار به کریدور بالاتر باعث شده صاحبان دلار اقدام به فروش ارزهایشان نکنند.

بازیگران بازار ارز با اشاره به اینکه دلار در بازار کم است، می‌گویند بازارساز با عرضه دلار در پی کاهش قیمت است و همین موضوع تا الان اسکناس آمریکایی را در زیر کریدرو ۶۰ هزار تومانی فریز کرده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند درآمد ناشی از فروش نفت به شدت کاهش پیدا کرده، صادرات و تراز تجاری کشور نه تنها رشد نکرده بلکه منفی شده است و با وجود تحریم‌ها کار چندانی از دست دولت برنمی‌آید. آنها اقداماتی نظیر فروش طلا را روشی مقطعی برای مدیریت بازار ارز از سوی دولت‌ها عنوان می‌کنند که در دوره‌های گذشته نیز اتفاق افتاده است.

پوند هزار تومان گران شد

قیمت درهم امروز با افزایش ۱۸۰ تومانی نسبت به روز گذشته بازگشایی شد. درهم در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۶ هزار و ۲۳۰ تومان معامله می‌شود. تتر نیز با افزایش ۵۵۰ تومانی نسبت به روز گذشته روی رقم ۵۹ هزار و ۹۵۰ تومانی ایستاده است.

قیمت پوند انگلیس با افزایش هزار تومانی با رقم ۷۵ هزار و ۸۰۰ تومانی در حال معامله است. امروز یورو با رشد ۸۸۰ تومانی با رقم ۶۴ هزار و ۹۱۰ تومانی در حال معامله است.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار امروز در مرکز مبادله طلا و ارز ایران بدون تغییر عرضه شد. اسکناس دلار با رقم ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان و قیمت حواله دلار با رقم ۳۹ هزار و ۸۶۴ هزار تومانی عرضه شد.

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 128806

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر