سرنوشت عجیب مربی معروف استقلال + عکس

سرنوشت معروف‌ترین مربی استقلال که البته نه در مقام سرمربی و نفر اول نیمکت استقلال، بلکه به عنوان دستیار پرویز مظلومی حضور در دربی را تجربه کرد، خواندنی و جالب است.

سرنوشت عجیب مربی معروف استقلال + عکس

تاکنون مربیان خارجی متعددی حضور در دربی پایتخت را تجربه کرده‌اند، اما شاید معروف‌ترین شخصی که در این مسابقه مهم حضور داشته است، «میشائیل هنکه» باشد؛ مربی آلمانی که البته نه در مقام سرمربی و نفر اول نیمکت استقلال بلکه به عنوان دستیار پرویز مظلومی حضور در شهرآورد تهران را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: معنای کلمات رکیک و توهین زننده ساپینتو مشخص شد

میشائیل هنکه، یکی از بزرگ‌ترین مربیانی است که وارد لیگ برتر ایران شده است. او کارش را به عنوان دستیار در دورتموند و البته سرمربی تیم دوم زنبور‌ها آغاز کرد. همکاری طولانی مدت و ۶ ساله با اوتمار هیتسفلد، اوج کارنامه ورزشی هنکه است.

میشائیل هنکه، مربی معروف استقلال

او از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ و در بیش از ۳۰۰ مسابقه، کنار هیتسفلد و روی نیمکت بایرن مونیخ نشست که حاصل آن ۵ قهرمانی بوندسلیگا، ۳ قهرمانی جام حذفی، ۳ قهرمانی لیگ کاپ آلمان، یک قهرمانی جام بین قاره‌ای و از همه مهم‌تر، یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا با باواریایی‌ها بود.

او با دورتموند نیز ۷ قهرمانی مختلف لیگ، حذفی و... را به دست آورد و یکی از مربیان پرافتخار فوتبال آلمان به حساب می‌رفت. هنکه پس از جدایی از بایرن، هدایت کایزرسلاترن و ساربروکن را برعهده گرفت که هرگز روز‌های موفقی را سپری نکرد و دوباره به عنوان دستیار به کادر فنی بایرن پیوست تا یک بار دیگر کنار اوتمار هیتسفلد مشغول فعالیت شود.

میشائیل هنکه، مربی معروف استقلال

میشائیل هنکه، مربی معروف استقلال

میشائیل هنکه، مربی معروف استقلال

با وجود جدایی هیتسفلد از بایرن، اما هنکه در دو مقطع به عنوان دستیار در کادر فنی یورگن کلینزمن و یوپ هاینکس به فعالیتش ادامه داد تا اینکه پس از یک سال حضور در تیم کلن، میشائیل هنکه در سال ۲۰۱۱ با انتقالی شگفت‌انگیز راهی ایران شد تا به کادر فنی استقلال اضافه شود.

هنکه در لیگ یازدهم به کادر فنی پرویز مظلومی اضافه شد و استقلال نیز در این فصل نتایج قابل توجهی را کسب کرد. نخستین دربی که مربی آلمانی روی نیمکت آبی‌ها نشست، با پیروزی ۲ بر صفر آن‌ها تمام شد. روزی که فرهاد مجیدی و مجتبی جباری گلزنان استقلال بودند.

در زمان حضور این مربی آلمانی، شایعات متعددی درخصوص احتمال انتخاب او به عنوان سرمربی استقلال مطرح می‌شد و همین مسائل نیز باعث شد تا رابطه او و پرویز مظلومی کمی شکرآب شود. آبی‌ها در دربی برگشت و در شرایطی که ۲ بر صفر از حریف پیش بودند، با نتیجه ۳ بر ۲ تن به شکست دادند تا به شدت از کادر فنی آبی‌ها انتقاد شود.

در نهایت و در پایان آن فصل، هنکه با وجود داشتن قرارداد ۲ ساله، از استقلال جدا شد. امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی آبی‌ها انتخاب شد و طرفین علاقه‌ای به همکاری با همدیگر نداشتند تا مربی آلمانی راهی آستون ویلا و سپس اینگول اشتات شود.

هنکه در این سال‌ها و در سمت‌های مختلف در باشگاه اینگول اشتات مشغول به فعالیت بود و البته در آپریل ۲۰۲۲ به کادر فنی آرمینیا بیله فلد اضافه شد، اما در آغاز سال ۲۰۲۳، طرفین به همکاری خود پایان دادند.

منبع: ورزش سه

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83915

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر