حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا در هاله‌ای از ابهام؟!

باشگاه‌های ایرانی با راستی آزمایی شرکتی آلمانی برای دریافت صدور مجوز حرفه‌ای روبه‌رو هستند.

حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا در هاله‌ای از ابهام؟!

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به حساس‌ترین روزهای خود رسیده است که همچنان بحث بر سر انتخاب نمایندگان فوتبال باشگاهی ایران برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا ادامه دارد.

طبق آئین نامه سازمان لیگ فوتبال ایران استقلال تهران به عنوان تیم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر به همراه تیم‌های دوم و سوم (پرسپولیس و سپاهان اصفهان) و نساجی مازندران به عنوان قهرمان جام حذفی باید با دریافت مجوز حرفه‌ای در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

دریافت مجوز حرفه‌ای، چالشی تکراری در فوتبال باشگاهی ایران شد تا مدیران باشگاه‌ها پس از جنجال آفرینی‌های فراوان و کش و قوس‌هایی که در پرداخت مطالبات خود داشتند با مشکلات ریز و درشت روبرو شوند و افرادی نظیر علی فتح الله زاده با ابهامات گسترده مالی نتوانستند از پس مطالبات آندره استراماچونی بر آیند تا باشگاه استقلال مدارک مالی خود را ناقص به AFC ارسال کند و با اعتراض گسترده هواداران خود روبرو شود تا راهی جز استعفا برای فتح الله زاده باقی نماند.

با گذشت چند روز از استعفای فتح الله زاده، صحبت‌هایی در خصوص مالکیت باشگاه پرسپولیس نیز بر سر زبان‌ها افتاد تا حضور سرخپوشان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

با وجود اینکه وزارت ورزش و جوانان تکلیف مالکیت این دو باشگاه را مشخص شده عنوان کرد همچنان بحث بر سر صوری بودن این موضوع وجود دارد.

از سوی دیگر تخلفات ثبت شده فصل گذشته باشگاه‌های ایرانی همچون استقلال، پرسپولیس، گل گهر سیرجان، تراکتور تبریز و… و. باعث به صدا در آمدن زنگ خطر برای تمام این تیم‌ها در فصل پیش رو شده است.

شرکتی آلمانی که قراردادی برای حسابرسی مالی اسناد باشگاه‌ها و فدراسیون‌های زیر نظر AFC دارد طبق مقررات داخلی اش تمام پرونده‌های مرتبط با باشگاه‌هایی که سابقه تخلف داشته اند را مستقیم بررسی می‌کند و دیگر آنها را در اختیار نمایندگان آسیایی خود نمی‌دهد.

از این رو تمام پرونده‌های مالی باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال، گل گهر سیرجان و نساجی مازندران در اختیار همین شرکت در آلمان قرار گرفته است تا این نهاد حقوقی با تطبیق پرونده‌هایی که در اختیار فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و دادگاه عالی ورزش است درباره صلاحتی صدور مجوز حرفه ای سازی این باشگاه‌ها تصمیم گیری کند.

نکته قابل توجه اینکه فدراسیون فوتبال نیز که به دلیل تخلفات گسترده باشگاه‌ها در فصل گذشته جریمه مالی شده است حالا از چند باشگاه دیگر همچون آلومینیوم اراک، فولاد و مس رفسنجان خواسته است تا برای دریافت صدور مجوز حرفه ای اقدام کنند تا در صورت دریافت آن بتوانند به عنوان جایگزین یکی از نمایندگان احتمالی حذف شده، در لیگ قهرمانان فصل آینده شرکت کنند.

شرکت آلمانی طرف قرارداد با AFC تا اواخر ماه می میلادی (اواسط خردادماه) نتایج بررسی خود را در اختیار AFC قرار خواهد داد تا این موضوع مورد بررسی آنها نیز قرار بگیرد.

منبع: ورزش سه

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82897

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر