هزینه خرید لباس تیم ملی چقدر می شود؟

امکان خرید نسخه هواداری لباس تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲، تنها چند ساعت پس از برگزاری مراسم پرزرق و برق برج میلاد روی سایت رسمی تولیدکننده فراهم شده. به‌طور همزمان و با سرعتی باورنکردنی نسخه‌های غیراورجینال و کپی این محصول هم خودشان را به بازار رسانده‌اند

هزینه خرید لباس تیم ملی چقدر می شود؟

فرارو نوشت: خرید لباس تیم ملی ایران ۲۰۲۲، کمتر از ۲۴ ساعت پس از مراسم رونمایی، در سایت رسمی تولیدکننده با قیمت دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان امکان‌پذیر است. فروش نمونه‌های غیر اصل که مشخص نیست در کجا و به چه صورت از روی نمونه اصلی کپی شده‌اند با قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان انجام می‌شود. بعضی سایت‌ها هر دو رنگ لباس را می‌فروشند؛ سفید و قرمز. همچنین به مشتری اجازه می‌دهند اسم و شماره دلخواهش را با پرداخت هزینه حدود ۵۰ هزار تومان پشت پیراهن چاپ کنند.

شماره یک | خرید لباس تیم ملی ایران ۲۰۲۲، از سایت رسمی تولیدکننده دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد. قیمت دلار بر اساس آخرین نرخ‌های اعلامی در بازار متشکل معاملات ارزی، ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان است و این یعنی ارزش دلاری لباس‌ها توسط تولیدکننده حدود ۷۰ دلار تعیین شده است. برند‌های آدیداس و نایکی به‌عنوان تولیدکننده‌های سرشناس تیم‌هایی مثل آلمان و اسپانیا و برزیل قیمت لباس‌های ورژن پلیری خود را حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ تعیین می‌کنند، ولی معمولا یک ورژن مخصوص، با نام هواداری هم تولید می‌کنند که قیمت آن به حدود ۶۰ تا ۷۰ دلار می‌رسد. لباس ورژن پلیری دقیقا همان لباسی است که در زمین مسابقه تن بازیکن‌های حاضر در میدان می‌بینید، اما لباس نسخه هواداری برای تماشاچی‌ها یا طرفداران فوتبال که قصد ندارند زیاد جنب‌وجوش کنند، تولید می‌شود.

شماره دو | لباس تیم ملی ایران ۲۰۲۲، روی سایت رسمی تولیدکننده تنها در ورژن هواداری به‌فروش می‌رسد. جنس پارچه لباس پلی‌استر است و در کناره‌ها از تکنولوژی Cool Max استفاده کرده‌اند. به این معنی که دو طرف لباس، حالت توری شکل دارد تا ورود و خروج هوا را‌حت‌تر انجام شود. لباس تیم ملی ایران ۲۰۲۲ را می‌توان در شش سایز اسمال، مدیوم، لارج، ایکس‌لارج، دو ایکس لارج و سه ایکس لارج سفارش داد. دور بازو و دور گردن یک نوار کشبافت با طرح سه رنگ پرچم ایران به چشم می‌خورد. تولیدکننده توصیه کرده لباس را با حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد شستشو دهیم.

شماره سه | لباس تیم ملی ایران ۲۰۲۲، روی سایت رسمی تولیدکننده کنار دو محصول هواداری دیگر به‌فروش می‌رسد. در صفحه اول سایت، سه بنر بزرگ به چشم می‌خورد. یکی از آن‌ها همکاری برند تولیدکننده با فدراسیون فوتبال و حمایت از تیم ملی در جام جهانی قطر را اطلاع‌رسانی می‌کند. دومی آدرس یک سایت اینترنتی را اعلام می‌کند تا هواداران ایران در خارج کشور بتوانند برای سفارش لباس به آنجا مراجعه کنند. این سایت حداقل با IP داخلی باز نمی‌شود. سومین بنر به فروش ویژه البسه تیم ملی فوتبال اختصاص دارد که با کلیک روی آن به صفحه دیگری حاوی سه محصول هدایت می‌شوید؛ لباس تیم ملی ایران ۲۰۲۲ با عنوان تیشرت هواداری اورجینال و قیمت دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، شال هواداری با قیمت ۷۵ هزار تومان و قمقمه آب هواداری با لوگوی تیم ملی ایران به قیمت تقریبا ۱۰۰ هزار تومان. یعنی اگر عازم استادیوم باشید و به‌رسم معمول، طالب هر سه محصول باشید، باید برای خرید آن‌ها دو میلیون و ۵۷۴ هزار تومان هزینه بپردازید.

لباس تیم ملی

آدیداس و نایکی نسخه هواداری پوشاک تیم‌های آلمان و اسپانیا و برزیل را با قیمت  ۶۰ تا ۷۰ دلار می‌فروشند

شماره چهار | لباس تیم ملی ایران، پیش از این توسط همین برند و تولیدکننده عرضه می‌شد. نسخه هواداری پیراهن قبلی که روی آن طرح سر یوز چاپ شده بود و در دیدار‌های دوستانه اخیر هم مورد استفاده قرار گرفت، روی سایت رسمی با قیمت ۳۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسید. در صفحه اختصاصی لباس، تعداد فروش را هم اعلام می‌کنند. دو، سه ساعت پس از شروع رسمی عرضه ادعا می‌کنند سه نسخه به‌فروش رفته است.

شماره پنج | خرید لباس اورجینال تیم ملی ایران ۲۰۲۲ از سایت رسمی تولیدکننده ایرانی آن‌هم با کیفیت هواداری، دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تمام می‌شود. به‌همین خاطر احتمالا شاهد بازار داغ نسخه‌های کپی شده توسط فروشنده‌های متفرقه باشیم. هرگز مشخص نمی‌شود بیشتر این فروشنده‌ها محصولات خود را کجا، با چه شرایطی و چه میزان کیفیت، تولید می‌کنند، اما به‌خاطر قیمت پایین شانس با آن‌ها یار است و موفق می‌شوند مشتریان زیادی برای خود دست‌وپا کنند. چندتا از آن‌ها فروشگاه اینترنتی هم دارند و ادعا می‌کنند می‌توانند پیراهن را با چاپ شماره و نام به قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان طرف حداکثر سه روز تحویل دهند. در بازار محصولات کپی و غیراورجینال، لباس بقیه تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی قطر را هم می‌توان پیدا کرد. از تیم ملی انگلیس و آلمان و آرژانتین و اسپانیا و فرانسه و پرتغال و برزیل گرفته تا تیم ملی آمریکا و بلژیک و ژاپن و اکوادور و سنگال و تونس و کاستاریکا و کانادا و مراکش و صربستان و کرواسی و کامرون و غنا و کره‌جنوبی. قیمت این لباس‌ها حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است.

شماره شش | خرید لباس تیم ملی ایران ۲۰۲۲، از چهارشنبه ۱۸ آبان روی سایت رسمی تولیدکننده شروع شده است. قیمت نسخه هواداری دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، اما با کمی جستجوی اینترنتی می‌توان به فروشنده‌ای رسید که ادعا می‌کند نسخه پلیری را با قیمت حداقل دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌فروشد. قیمت نسخه تایلندی (!) را یک‌میلیون و ۱۴۰ هزار تومان تعیین کرده است و یک نسخه هواداری هم با قیمت نزدیک ۴۰۰ هزار تومان دارد. از این به بعد تا روز شروع جام جهانی باید منتظر چنین ادعا‌هایی باشیم. حتی ممکن است آن وسط بعضی‌ها غیر از فروش نسخه غیراورجینال و کپی، به انواع دیگر کلاهبرداری هم فکر کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52531

ارسال نظر