کلید قهرمانی پرسپولیس شکست | راهکار یحیی برای کلین شیت چیست؟

کلین شیت کردن در این فصل به چالش سرخ‌ها بدل شده و پرسپولیس در ۹ بازی گذشته خود در لیگ هفت گل خورده و تنها در سه بازی کلین شیت کرده است.

کلید قهرمانی پرسپولیس شکست | راهکار یحیی برای کلین شیت چیست؟

کلید قهرمانی سال‌های اخیر پرسپولیس، قفلی بود که توسط دروازه‌بان و خط دفاعی قرمز‌ها به دروازه این تیم زده شده بود. کلین شیت‌های متوالی و دقایق زیاد بسته نگه داشتن دروازه موجب شده بود خط حمله این تیم در آرامش کار را پیش ببرد و اگر چند موقعیت هم خراب می‌شد پرسپولیس در مجموع ضرر بزرگی نمی‌کرد و سه امتیاز را به دست می‌آورد.

اما کلین شیت کردن در این فصل به چالش سرخ‌ها بدل شده و پرسپولیس در ۹ بازی گذشته خود در لیگ هفت گل خورده و تنها در سه بازی کلین شیت کرده است. از این هفت گل پنج تای آن‌ها موجب پیش افتادن حریفان از پرسپولیس شده و دو گل دیگر مربوط به نساجی و فولاد بوده که نساجی در آزادی کار را به تساوی کشانده و فولاد نیز با دو بر یک کردن بازی شرایط سختی را برای پرسپولیس رقم زده بود.

در واقع پرسپولیس شش بار در این فصل تحت فشار و استرس بالا برای کامبک زدن تلاش کرده است. شاگردان یحیی موفق شدند پس از تساوی بازی گل دوم را به نساجی بزنند، اما هفته بعد پس از عقب افتادن از آلومینیوم نتوانستند گل خورده را جبران کنند و اولین شکست فصل را پذیرفتند. قرمز‌ها مقابل دو تیم کرمانی گل‌گهر و مس نیز گل اول بازی را خوردند و در ادامه تلاش‌هایشان تنها به زدن گل مساوی ختم شد.

پرسپولیس با کلین شیت مقابل دو تیم نفتی صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان توانست شش امتیاز ارزشمند به دست آورد و در شهرآورد هم بدون گل مساوی کرد تا سومین کلین شیت‌اش ثبت شود، اما مقابل تیم تازه لیگ برتری شده هوادار در بیشتر زمان بازی فقط برای جبران عقب افتادگی‌ها تلاش کرد و با این اتفاق آرامش لازم در حملات پرسپولیس دیده نمی‌شد.

تلاش پرسپولیس در سه بازی برای کامبک موجب فرار از شکست و ثبت تساوی شده و در واقع متداول‌ترین بخش خوشحالی سرخ‌ها مربوط به بیرون آوردن توپ از درون دروازه حریفان به منظور تلاش برای زدن گل‌های بیشتر بوده است.

سرخ‌ها اگر می‌خواهند در ادامه فصل از صدر جدول بیش از حالا عقب نمانند باید روی ثبت کلین شیت و سازماندهی بهتر خط دفاعی، بیشتر کار کنند. عقب افتادن پرسپولیس در بازی‌ها بار روانی سنگینی را علیه این تیم ایجاد می‌کند و موجب می‌شود بازیکنان به بازی احساسی رو بیاورند و گاهی با دستپاچگی موقعیت‌ها را هدر دهند. از طرف دیگر پرسپولیس در این فصل تنها در چهار مسابقه گل اول را زده؛ هشیارتر عمل کردن مهاجمان پرسپولیس و استفاده حداکثری از فرصت‌ها باعث می‌شود تیم یحیی با جلو افتادن از حریفان شرایط بهتری برای پیروزی پیدا کند و آرامش بیشتری میان بازیکنان درون زمین و نیمکت این تیم حاکم باشد./ ورزش سه

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4324

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر