تصمیم سخت یحیی گل محمدی برای کنار گذاشته شدن ۲بازیکن گرانقیمت پرسپولیس

پرسپولیس برای خرید مهاجم خارجی چاره ای جز قرار دادن ۲ بازیکن خود در لیست خروج ندارد.

تصمیم سخت یحیی گل محمدی برای کنار گذاشته شدن  ۲بازیکن گرانقیمت پرسپولیس

پرسپولیس برای خرید مهاجم خارجی چاره ای جز قرار دادن ۲ بازیکن خود در لیست خروج ندارد.

به گزارش عرشه آنلاین پرسپولیس هرچه جلوتر می‌رود بیشتر از هر زمان دیگری به یک مهاجم ششدانگ نیاز پیدا می‌کند. مخصوصا اینکه شهاب زاهدی در سه هفته ابتدایی لیگ نتوانست جایگاه خود را در ترکیب سرخپوشان محکم کند و صرفا یک مهاجم ششدانگ و گلزن نشان نداده است. اگرچه برخی اعتقاد دارند زاهدی در موقعیت خوب گلزنی هم در این چند بازی قرار نگرفته تا خودش نشان دهد اما کارشناسان اعتقاد دارند که شهاب صرفا یک مهاجم سایه است و وظیفه‌ای که یحیی به او سپرده چندان برایش آشنا نیست و از این رو ممکن است زمان ببرد تا در پست مهاجم نوک جا بیفتد و بتواند خودش را در موقعیت‌های مناسب گلزنی قرار دهد. اما یحیی خوب می‌دانست که تیمش باید برای این فصل یک مهاجم نوک تخصصی داشته باشد. مخصوصا اینکه او راحت مجوز جدایی لئاندرو پریرا و مهدی عبدی را از تیمش صادر کرد که این دومی در نوع خودش عجیب و البته غیرفنی بود. در هر صورت پرسپولیس درحال‌حاضر در شرایطی به سر می‌برد که باید به هر شکلی که هست شرایط را برای جذب مهاجم خارجی فراهم کند. این باشگاه در لیست بودجه‌ای که به سازمان لیگ ارائه داد به‌نوعی سقفش را پر کرده و حتی برای خرید یاسین سلمانی هم مجبور بوده که یک نفر از لیستش را به باشگاه دیگر قرض دهد تا بتواند افزایش بودجه داشته باشد. با آمدن این بازیکن که او هم یک مهاجم سایه و وینگر به حساب می‌آید، پرسپولیس باز هم با مشکل سقف بودجه مواجه شد. 

در همین راستا یحیی گل‌محمدی از رضا درویش خواست که بار دیگر از کارگروه ناظر بر دستورالعمل قراردادهای ورزشی بخواهند برای تیم‌های راه‌یافته به لیگ قهرمانان افزایش سقف تا ۳۰ میلیارد تومان را درنظر بگیرند که این درخواست‌شان رد شد. این کارگروه حتی درخواست دیگر پرسپولیس برای پایین آوردن دستمزد برخی بازیکنان این تیم و بردن بخشی از رقم قرارداد آنها به فصل بعد را هم رد کرده تا این باشگاه چاره‌ای نداشته باشد جز اینکه یا قید جذب بازیکن خارجی را بزند یا اینکه سقف بودجه‌اش را کم کند. 

از قرار معلوم مهاجمی که باشگاه پرسپولیس به‌دنبال جذب آن است نزدیک به ۶۰۰ هزار دلار برای این باشگاه هزینه خواهد داشت. در چنین شرایطی حداقل باید دو بازیکن اسمی این تیم که قراردادشان ۱۵ میلیارد تومان است از لیست خارج شوند تا تراز مالی این باشگاه برای حضور بازیکن مدنظر خارجی میزان شود. اما در بین بازیکنان ذخیره پرسپولیس هم هستند نفراتی که با جدایی‌شان از این باشگاه، شرایط حضور مهاجم خارجی فراهم خواهد شد. به‌طور نمونه گئورگی گولسیانی قراردادش با آپشن نزدیک به ۶۰۰ هزار دلار است که در شرایط فعلی بعید است باشگاه لیگ برتری توان خرید او را با رعایت سقف بودجه داشته باشد. 

دیگر بازیکنان گران‌قیمت نیمکت‌نشین پرسپولیس هم نفراتی چون امید عالیشاه، یاسین سلمانی و مسعود ریگی هستند. به‌هرحال یحیی تا پایان فصل نقل و انتقالات که تا هشتم شهریور است باید شرایط را در تیمش برای جذب مهاجم خارجی فراهم کند که به‌نظر می‌آید او از این لحاظ در شرایط بسیار سختی برای تصمیم‌گیری قرار گرفته است. 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 103499

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر