ترکیب پرسپولیس مقابل ذوب آهن + غایبان

یکی از بازی‌های مهم هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر را دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن عصر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد

 ترکیب پرسپولیس مقابل  ذوب آهن + غایبان

 یکی از بازی‌های مهم هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر را دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن عصر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد. دو تیمی که شرایط تقریبا متفاوتی با فصل پیش دارند، از این جهت که سرخپوشان تقریبا ۹۵ درصد ترکیب فصل پیش خود را حفظ کرده‌اند، اما ذوب‌آهن به‌طور کل کادرفنی فصل قبلش و ۳۰ تا ۴۰ درصد نفراتش را تغییر داده است. مهم‌تر از آن سبزپوشان اصفهانی به‌طور کل نسبت به فصل قبل تغییر تاکتیک داده و از شیوه تیم تدافعی و بازی مستقیم مهدی تارتار به بازی مالکانه که سبک مورد علاقه محمد ربیعی است روی آورده‌اند.

ترکیب پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن

سرخپوشان پایتخت به احتمال خیلی زیاد بدون تغییر در ترکیب اصلی خود نسبت به دو بازی قبل به میدان خواهند رفت. از این جهت که یحیی می‌خواهد تیمش تا قبل از آغاز لیگ قهرمانان که اواخر شهریورماه جاری خواهد بود به هماهنگی و انسجام لازم برسد. اما لیست 18‌نفره سرخپوشان نسبت به دو هفته قبل یک تغییر خواهد داشت و آن‌هم حضور یاسین سلمانی در لیست به‌جای مهدی عبدی است. سلمانی قرار است در پست‌های پشت مهاجم و وینگر چپ و راست به بازی گرفته شود و میلاد سورگی هم به‌جای مهدی عبدی در پست مهاجم نوک مدنظر یحیی گل‌محمدی برای جانشینی شهاب زاهدی خواهد بود.

غایبان بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن

امید عالیشاه که در روز قبل از بازی پرسپولیس و تراکتور از لیست سفر به تبریز خط خورد در این هفته نیز به‌طور نصف و نیمه در تمرینات تیمش شرکت کرد. با توجه به همین مساله شانس بسیار کمی برای حضور در لیست سرخپوشان برای بازی امروز دارد. در آنسو نیز کمال کامیابی‌نیا با وجود اینکه در یکی دو روز گذشته به تمرینات گروهی ذوب‌آهن برگشته بود، محمد ربیعی در موردش ریسک نکرد و قرار شد از هفته چهارم لیگ برای ذوب‌آهن به میدان رود. همچنین مجید علیاری هم بعد از سپری کردن دوران مصدومیت (پارگی رباط صلیبی) تقریبا 10 روزی می‌شود که در کنار سبزپوشان اصفهانی تمرین می‌کند. با این حال ربیعی او را هم به مانند کمال از لیست بازی با پرسپولیس خارج کرد.

وضعیت مالی ذوبی‌ها بهتر از سرخپوشان

بازیکنان پرسپولیس بعد از دو هفته از شروع لیگ هنوز دریافتی‌ای از قرارداد این فصل خود نداشته‌اند، درحالی‌که پاداش قهرمانی خود در لیگ و جام حذفی را هم بابت فصل قبل از باشگاه‌شان طلبکارند. به‌نظر می‌آید باشگاه پرسپولیس تا زمانی که حداقل اسپانسرش را برای این فصل مشخص نکرده نمی‌تواند پرداختی‌ای به اعضای تیمش داشته باشد. البته رضا درویش عصر دیروز پاداش ویژه به‌خاطر برد با ارزش سرخپوشان مقابل تراکتور در تبریز، به حساب اعضای تیمش واریز کرد. در سوی مقابل نیز باشگاه ذوب‌آهن تا اینجای کار 10 درصد از قرارداد اعضای تیمش را به‌حساب آنها واریز کرده است. ضمن اینکه سبزپوشان اگر امروز موفق به شکست پرسپولیس شوند پاداش ویژه دریافت خواهند کرد.

حمایت یحیی از شهاب

همان‌طور‌که پیش از این اطلاع داده بودیم شهاب زاهدی چندان مهاجم ششدانگی در نوک خط حمله پرسپولیس در تمرینات و بازی‌های پیش از آغاز فصل سرخپوشان نشان نداده بود و این مساله نیز در دو بازی ابتدایی پرسپولیس در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر تا حدودی ادامه داشت. البته یحیی گل‌محمدی از دوندگی و تلاش این بازیکن رضایت دارد اما در تلاش است تا از این بازیکن یک مهاجم گلزن بسازد. در همین راستا مدام در تمرینات از نظر فنی و روحی روانی روی این بازیکن کار می‌کند. زاهدی هنوز نتوانسته در فصل‌جاری گلزنی کند و از شانس خوب یا بدش فعلا بازی‌های داخلی پرسپولیس بدون تماشاگر است و آن فشاری را که باید روی دوش او در زمین مسابقه وجود ندارد، اما در فضای مجازی طرفداران پرسپولیس از عملکرد شهاب رضایت زیادی نداشته و اعتقاد دارند که تیم‌شان نیاز به مهاجم ششدانگ خارجی دارد.

تاکید روی مشکلات مالی

پرسپولیس برای خرید مهاجم خارجی ششدانگ و با کیفیت غیر از اینکه با مشکل مالی مواجه است، از نظر تراز مالی هم مشکل دارد. موردی که قبلا به آن اشاره داشتیم و یحیی هم در نشست خبری روز گذشته خود به آن تاکید داشت. پرسپولیس در شرایط فعلی سقف بودجه‌اش پر است و حتی برای جذب یاسین سلمانی مجبور شد که مهدی عبدی را به تراکتور قرض دهد تا بتواند نام این بازیکن را به لیست تیمش اضافه کند. اما شرایط مهاجم خارجی فرق دارد. باشگاه پرسپولیس اگر بخواهد مهاجمی حتی با قیمت 500، 600 هزار دلاری هم به‌خدمت بگیرد باید به همین اندازه هم بازیکن از لیستش کنار بگذارد. در این میان قرارداد نفراتی چون وحدت حنانوف، سینا اسدبیگی، فرشاد فرجی آنقدری نیست که حتی قرض دادن همزمان دو نفر از آنها تراز مالی سرخپوشان را برای جذب مهاجم خارجی میزان کند، بلکه باید نفرات گران‌قیمت این تیم به فروش برسند. به‌طور مثال گئورگی گولسیانی که قراردادش 550 هزار دلار است باید به باشگاه دیگر فروخته شود. به‌هر‌حال یحیی و مسئولان باشگاه پرسپولیس در تلاشند تا یک هفته مانده به آغاز مرحله گروهی لیگ قهرمانان (20 شهریور) در این مورد به یک نتیجه مثبت برسند؛ هرچند تا 8 شهریور (پایان مهلت نقل‌و‌انتقالات) باید بازیکنی که قرار است از لیست پرسپولیس خارج شود مشخص شده و درباره او تصمیم‌گیری شود.

پرسپولیس در آستانه توافق با ایرانسل

با در‌نظر گرفتن بازی‌های امروز، سه هفته از لیگ سپری شده اما پرسپولیس به مانند استقلال هنوز اسپانسرش را مشخص نکرده است. درحال‌حاضر دو باشگاه درحال مذاکره با شرکت ایرانسل هستند و مذاکرات بین آنها همچنان ادامه دارد. در این میان رضا درویش به هیچ عنوان زیر بار نمی‌رود که ایرانسل با شرایطی مشابه اسپانسر دو باشگاه شود و شرایطی متفاوت برای پرسپولیس را برای این شرکت در‌نظر گرفته است. اگرچه هنوز توافق نهایی بین طرفین صورت نگرفته اما جلسات اخیر آنها نتایج مثبتی را در پی داشته است. ضمن اینکه باشگاه پرسپولیس به‌خاطر حضور در لیگ قهرمانان آسیا و انجام بازی‌های بین‌المللی به‌دنبال این است تا دریافتی بیشتری از فصل قبل از ایرانسل داشته باشد، در‌حالی‌که این شرکت همان رقم فصل پیش که حدود 120 میلیارد تومان پول بود را مدنظر داشت که گویا این مبلغ را کمی افزایش داده است. ناگفته نماند که ایرانسل تنها حامی مالی پرسپولیس در این فصل نخواهد بود، بلکه این باشگاه همکاری‌اش با بانک‌شهر و یکی دو شرکت دیگر را هم ادامه خواهد داد.

 

منبع: فرهیختگان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 102919

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر