مراقب این ویدئوها در یوتوب باشید

کارشناسان در مورد ویدئو‌های یوتیوب مبتنی بر هوش مصنوعی که حاوی بدافزار هستند، هشدار داده‌اند.

مراقب این ویدئوها در یوتوب باشید

کارشناسان در مورد ویدئو‌های یوتیوب مبتنی بر هوش مصنوعی که حاوی بدافزار هستند، هشدار داده‌اند.

هوش مصنوعی اخیرا پیشرفت زیادی داشته است و ابزار‌های آن به سرعت در حال گسترش هستند. علی‌رغم عملکرد‌های مفید آن، برخی اکنون از آن در کلیپ‌های یوتیوب برای تبلیغ پیوند‌هایی استفاده می‌کنند که کلیک کردن روی آن‌ها می‌تواند برای دستگاه‌های کاربران خطر ایجاد کند.

به گفته شرکت امنیت سایبری Cloud Sec، بسیاری از مردم گزارش داده‌اند که قربانی ویدئو‌هایی در یوتیوب شده‌اند که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و لینک‌های حاوی بدافزار را تبلیغ می‌کنند و این پدیده در ماه‌های گذشته به شدت افزایش یافته است.

هکر‌ها ویدئویی از یک فرد معتبر ایجاد می‌کنند که دستورالعمل‌هایی را در مورد یک موضوع خاص به کاربران ارائه می‌دهد. این دستورالعمل‌ها شامل دانلود چیزی از پیوندی در کادر توضیحات ویدئو می‌شود که حاوی بدافزار‌هایی است که قادر به سرقت داده‌ها، مانند گذرواژه‌ها، جزئیات کارت اعتباری یا فایل‌ها هستند.

هکر‌ها با استفاده از این روش تاکنون موفق به هک کردن حساب‌های عمومی بیش از ۱۰۰۰۰۰ مشترک شده اند. با این حال، یوتیوب موفق شد به کاربران کمک کند حساب‌های خود را بازیابی کنند و بسیاری از ویدئو‌هایی که از این ترفند استفاده می‌کردند را حذف کند.

همچنین اخیرا مشاهده شده است که هکر‌ها اکانت‌های غیرفعال یوتیوب را با تعداد زیادی مشترک هدف قرار می‌دهند و از آن‌ها برای ارسال ویدئو‌هایی استفاده می‌کنند که با استفاده از نظرات جعلی مثبت، به شما توصیه می‌کنند روی پیوندی حاوی بدافزار کلیک کنید.

کارشناسان به کاربران توصیه می‌کنند برای جلوگیری از هک شدن، روی لینکی که به طور کامل به آن اعتماد ندارند کلیک نکنند یا فایل‌هایی با محتوا و منبع ناشناس دانلود نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 78776

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر