اختلال و قطعی گسترده اینترنت در کشور | امروز جمعه 30 دی ماه

مجداا قطعی و اختلال گسترده اینترنت در ترافیک داخل کشور رخ داده است.

اختلال و قطعی گسترده اینترنت در کشور  | امروز جمعه 30 دی ماه

اینترنت کشور  از صبح امروز  جمعه۳۰ دی ماه همزمان با برگزاری کنکور قطع شد 

به گزارش عرشه آنلاین، با این حال پس از وصل شدن اینترنت  و از ساعاتی پیش مجدد اختلال شدیدی روی اینترنت بوجود امده است.

ابراهیم رئیسی هفته پیش دستور داده بود که وزارت ارتباطات به کندی سرعت اینترنت رسیدگی کند و این کندی را برطرف کند اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است 

پیش از این و از روز چهارشنبه گذشته این اختلال وجود داشته است  بروز مشکل موقت فنی در بخش ارتباطات زیرساخت علت این اختلال اعلام شده بود 

* بارگیری و ارسال اطلاعات در برخی از سکوها و پیام‌رسان‌ها در ساعات گذشته با اختلال همراه بوده است.

اختلال اینترنت

در همین رابطه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت گفت: علت بروز اختلال در استفاده از پیام رسان ها در برخی مناطق، مشکلات فنی در توسعه شبکه و افت موقت کیفیت در شبکه تبادل ترافیک بوده است.

لاجوردی گفت: اختلال به وجود آمده تا حدود زیادی رفع شده است.

شبکه خبر اعلام کرد کاربران در تداوم اختلال، نوع اختلال و سکوی مختل شده را به ۱۰۰۰۶۰۰ پیامک کنند.

اواخر آذرماه 1401 نیز وزیر ارتباطات در واکنش به گلایه‌ها از کُندی اینترنت، اعلام کرد اختلال‌های جزئی در شبکه وجود داشت که منجر به کاهش سرعت اینترنت شده بود.

اختلال‌های شدید اینترنت طی یک سال اخیر بارها تکرار شده؛ آتش‌سوزی در مرکز توزیع اینترنت میان شرکت‌های مختلف، قطع برق شرکت ارتباطات زیرساخت و آتش‌سوزی در حوضچه فیبر نوری مخابرات از‌جمله عواملی بودند که از سوی مسئولان وزارت ارتباطات به‌عنوان عاملان قطعی یا اختلال اینترنت معرفی شده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد از شب گذشته اختلالی در ترافیک داخل کشور رخ داده و همچنان ادامه دارد. براساس اطلاعات سایت مرکز تبادل ترافیک داده تهران، شب گذشته یک اختلال دوساعته در ترافیک داخل کشور رخ داد. 

در همین رابطه امیر محمدزاده لاجوردی، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور،  با انتشار پستی در فضای مجازی در این‌باره گفت: دقایقی پیش شاهد افت ترافیک یکی از مراکز IXP کشور بودیم که توسط همکارانم این مشکل مرتفع شد.

اما امروز هم شواهد حاکی از آن است که این اختلال در ترافیک داخل کشور همچنان وجود دارد و کندی اینترنت احساس می‌شود.

 

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 67511

ارسال نظر