اپلیکیشن آی قصه از گوگل پلی حذف شد!

آی‌قصه ساعتی پیش با انتشار پستی اینستاگرامی خبر از حذف اپلیکیشن خود از گوگل‌ پلی داد. این نخستین بار نیست که اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل‌ پلی حذف می‌شوند.

اپلیکیشن آی قصه از گوگل پلی حذف شد!

آی‌قصه ساعتی پیش با انتشار پستی اینستاگرامی خبر از حذف اپلیکیشن خود از گوگل‌ پلی داد. این نخستین بار نیست که اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل‌ پلی حذف می‌شوند.

روابط عمومی اپلیکیشن «آی قصه» از حذف این نرم‌افزار ایرانی از گوگل‌پلی خبر داد. به نظر می‌رسد ناآرامی‌های اخیر و قطع اینترنت عامل اصلی حذف این اپلیکیشن از فروشگاه اینترنتی گوگل باشد اگرچه که کسب‌وکارهای ایرانی هم‌زمان با شدت گرفتن فیلترینگ در ناآرامی‌های اخیر، دردسرهای فراوانی را با خسارت‌های مالی گسترده پشت سر گذاشته‌اند.

اپلیکیشن ایرانی آی‌قصه، استارتاپِ حوزه قصه‌گویی و ادبیات کودک و نوجوان در حالی از گوگل‌پلی حذف شده که هنوز دلیل این اتفاق برای مدیران آی‌قصه مشخص نیست و آن‌ها اعلام کرده‌اند برای رفع این مشکل در حال تعامل با این فروشگاه اینترنتی هستند.

آی‌قصه ساعتی پیش با انتشار پستی اینستاگرامی خبر از حذف اپلیکیشن خود از گوگل‌پلی داد و اعلام کرد علت این موضوع برایشان مشخص نیست. پیگیری‌های دیجیاتو از روابط عمومی آی‌قصه نشان می‌دهد آن‌ها در حال مکاتبه با گوگل هستند تا بتوانند مشکل پیش آمده را حل کنند. سؤال دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا این حذف ناشی از تحریم‌ها بوده یا خیر نیز بی‌پاسخ ماند.

چرا اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل‌پلی حذف می‌شوند؟

حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه اندرویدی گوگل اگرچه برای اولین بار نیست، اما در شرایط فعلی قابل تأمل است. ماه گذشته ۳ پیام‌رسان بومی و ۲اپلیکیشن حمل و نقل هوشمند کشور از گوگل پلی حذف شدند، این موضوع زمانی عجیب می‌شود که بدانیم از ابتدای سال، بخش عمده‌ای از تحریم‌های فناوری علیه کاربران و کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی برداشته شده بود اما حالا بار دیگر به نظر می‌رسد که خود گوگل دست به حذف یک سری از اپلیکیشن‌های ایرانی زده است.

امتیازات برخی از این اپ‌های حذف شده، شائبه علت حذف بابت گزارش منفی کاربران را تقویت می‌کرد، اما آی‌قصه پیش از حذف از این درگاه، امتیاز خوبی در فروشگاه اندرویدی داشت.

فیلترینگ و اختلال اینترنت طی سه ماه اخیر خسارات جبران‌ناپذیری به کسب‌وکارها وارد ساخته و حذف اپلیکیشن این کسب‌وکارها از روی گوگل‌پلی نیز بر این ضربات می‌افزاید. اگرچه فروشگاه اندرویدی گوگل در این مدت فیلتر بوده و دانلود از آن هم با مشکلاتی روبه‌رو است اما به نظر می‌رسد حذف چندین و چند اپلیکیشن ایرانی از ویترین این فروشگاه جهانی معناهای دیگری هم داشته باشد.

گفتنی است آی‌قصه، ۲۰ مهرماه امسال گزارشی از تأثیر اختلال‌های اینترنت بر عملکرد خود منتشر و اعلام کرده بود با افت ۵۲درصدی درآمدش روبه‌رو شده است. اختلال در جریان دسترسی به اینترنت نه تنها بزرگسالان را با چالش‌های جدی مواجه کرده، بلکه دقیقا در بزنگاهی که کودکان باید از فضای پراسترس دنیای آدم‌بزرگ‌ها و هوای آلوده شهرهای بزرگ دور شوند، امکان دسترسی آنها به محتوای تخصصی را بسیار دشوار کرده است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 59438

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر