گوگل پلی و اپ استور مسدود شدند

اپ استور و گوگل‌پلی در حال حاضر فیلتر شده‌اند و امکان دانلود برنامه از آن‌ها وجود ندارد.

گوگل پلی و اپ استور مسدود شدند

گوگل پلی و اپ استور مسدود شدند

دیجیاتو در کانال تلگرام خود نوشت: اپ استور و گوگل‌پلی در حال حاضر فیلتر شده‌اند و امکان دانلود برنامه از آن‌ها وجود ندارد.

بر اساس خبری که در کانال تلگرامی دیجیاتو منتشر شده است، در حال حاضر گوگل‌پلی و اپ‌استور مسدود شده‌اند و درحال حاضر امکان دانلود برنامه از این پلتفرم‌ها برای کاربران اندروید و آی‌اواس محدود شده است.

کاربران بسیاری از عدم دسترسی به گوگل پلی و اپ استور خبر دادند. از دو روز گذشته اتصال به شبکه اینترنت نیز توسط کاربران ایرانی با دشواری‌های فراوانی صورت گرفت. البته این اختلال ظاهرا به شکل تصادفی میان کاربران وجود دارد و برای بعضی از ایشان دسترسی محدود شده است. در این خصوص تاکنون هیچ اظهار نظری از سوی مسئولان انجام نشده است.

قطع شدن اینترنت

از روز گذشته امکان دسترسی به اینستاگرام و پیام رسان واتساپ با آی پی ایران امکان‌پذیر نیست و  تنها با کمک فیلترشکن دسترسی‌ها ممکن می‌شود. خبرگزاری فارس امروز اعلام کرد محدود شدن دسترسی به واتساپ و اینستاگرام به دستور شورای امنیت کشور انجام شده است. روز گذشته نیز مشاهدات خبرنگار تجارت‌نیوز حاکی از آن بود که در بیشتر نقاط مرکزی شهر تهران، از جمله خیابان جمهوری، تقاطع خیابان حافظ و انقلاب اسلامی، چهارراه ولی‌عصر (عج) و… اینترنت همراه قطع بوده است.

عواقب عدم دسترسی به گوگل پلی و اپ استور

کاربران ایرانی در چند هفته گذشته با مشکلات فراوانی برای دسترسی به اپلیکشن‌ها و به روزرسانی آن‌ها روبرو بودند که این محدودیت‌ها از سمت خود گوگل پلی صورت گرفته بود. اما مدتی بعد میلاد نوری کارشناس فناری اطلاعات در گفتگویی توییتری با یکی از کارمندان ایرانی گوگل خبر از رفع این محدودیت‌ها از سوی گوگل داد. به علت واضح نبودن دلایل هنوز مشخص نیست که  عدم دسترسی امروز به علت مشکلات فنی است یا در جهت همان محدودیت‌های چند روز گذشته فضای مجازی.

بسیاری از نرم افزارهای مورد استفاده روزانه کاربران در این دو استور یعنی گوگل پلی و اپ استور قرار دارند و برای دانلود و به روزرسانی‌ها کاربران باید به این دو استور دسترسی داشته باشند. در صورت فیلتر شدن این دو استور و محدودیت دسترسی به آن‌ها ممکن است کاربران از منابع ناامن استفاده کنند. این موضوع خود باعث مشکلات فراوانی می‌شود و بدافزارها، گوشی‌های همراه بسیاری از افراد را آلوده خواهند کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43298

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر