کدام فیلم ایرانی به اسکار می رود؟

امسال 59 فیلم برای انتخاب نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار حضور داشتند که از این میان 4 فیلم بیشترین اقبال را برای حضور در اسکار داشتند.

کدام فیلم ایرانی به اسکار می رود؟

 شنیده‌ها حاکی از شانس بالای ۴ فیلم برای نمایندگی سینمای ایران در مراسم اسکار است.

امسال ۵۹ فیلم برای انتخاب نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار حضور داشتند که از این میان ۴ فیلم بیشترین اقبال را برای حضور در اسکار داشتند.

اسامی این فیلم‌ها عبارتند از: بدون قرار قبلی، موقعیت مهدی، پسر دلفینی و جنگ جهانی سوم. البته درصورتی که پسر دلفینی انتخاب شود، طبق قوانین اسکار در بخش پویانمایی حضور خواهد داشت.

فیلم‌ها توسط کمیته ۹ نفره‌ای بررسی و انتخاب می‌شوند که توسط هیأت مدیره قبلی خانه سینما به بنیاد سینمایی فارابی معرفی شده‌اند تا جلسات خود را به میزبانی این بنیاد برگزار کنند و در صورت نیاز فیلمها را تماشا و انتخاب خود را انجام دهند.

طبق قوانین اسکار فیلم‌ نماینده هر کشور باید اولاً برای یک هفته در کشور مبدأ اکران داشته باشد و همچنین از پخش بین‌المللی برخوردار باشد. علاوه بر این نکات نقدهای مثبت رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران برای بالا بردن میزان موفقیت انتخاب فیلم در فهرست اولیه و در نهایت نامزدی اثرگذار است.

بنابراین به‌نظر می‌رسد با این شرایط "موقعیت مهدی" نتواند نماینده سینمای ایران در اسکار باشد. چراکه این فیلم از پخش بین‌المللی برخوردار نیست.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42562

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر