بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۲ را بشناسید

اینکه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان کمی فروکش کرد و مرگ و میر آن در سال جاری کاهش چشم گیری داشت، رونق دوباره به گیشه سینماها بازگشت و فیلم‌های شاخصی در چند ماه گذشته به نمایش درآمدند. در بین خیل عظیمی از فیلم‌هایی که در لیست ۲۰۲۲ پلتفرم گپ فیلم وجود دارند، نام چند فیلم به چشم می‌خورد که نباید از دست بدهید.

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۲ را بشناسید

 اینکه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان کمی فروکش کرد و مرگ و میر آن در سال جاری کاهش چشم گیری داشت، رونق دوباره به گیشه سینماها بازگشت و فیلم‌های شاخصی در چند ماه گذشته به نمایش درآمدند. در بین خیل عظیمی از فیلم‌هایی که در لیست ۲۰۲۲ پلتفرم گپ فیلم وجود دارند، نام چند فیلم به چشم می‌خورد که نباید از دست بدهید.

به گزارش عرشه آنلاین، اگر علاقمند هستید تا با این فیلم‌ها، بازیگران و سازندگانشان آشنا شوید تا انتها با ما همراه باشید. ضمنا تمام فیلم‌های لیست شده در ادامه این مطلب، به صورت دوبله شده در وب سایت و اپلیکیشن گپ فیلم در دسترس کاربران قرار دارد.

آمبولانس (The Ambulance)

فیلم سینمایی آمبولانس، یک فیلم دلهره آور و اکشن با بازی جیک جیلنهال است که از روی نسخه دانمارکی این فیلم، بازسازی شده است. نسخه اولیه فیلم آمبولانس توسط مونک پیترسن در سال ۲۰۰۵ ساخته شد و حالا نسخه هالیوودی آن به کارگردانی مایکل بی به نمایش درآمده است. این فیلم داستان دو سارق را روایت می‌کند که برای رسیدن به هدف خود، یک آمبولانس امداد را می ربایند و صحنه‌های تعقیب و گریز و اکشن فیلم را رقم می‌زنند. از نکات جذاب این فیلم، موسیقی متن آن است که توسط آهنگساز شاخص اسکاتلندی ساخته شده است. این فیلم که بودجه تولید سنگینی هم داشته است، قرار بود پیش از مراسم اسکار به روی پرده برود که اکران آن به پس از مراسم اسکار موکول شد.

مرد شمالی (The Northman)

مرد شمالی در دسته فیلم‌های درام تاریخی، انتقام جویی و تراژیک قرار می‌گیرد و توسط رابرت اگرز کارگردانی شده است. حوادث روایت شده در این فیلم در قرن دهم میلادی در کشور ایسلند اتفاق می‌افتد. شاهزاده جوانی که پدرش کشته شده است، تصمیم می‌گیرد تا انتقام خون پدرش را بگیرد. از جمله بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند، می‌توان به الکساندر اسکاشگورد، نیکول کیدمن و اتان هاواک اشاره کرد. فیلمبرداری این فیلم هم در سال ۲۰۲۰ در کشور ایرلند انجام شده و برای اینکه اکران شود حدود یک سال در نوبت اکران قرارداشته است. برخی از منتقدان سینما با دیدن این فیلم گفته‌اند که مرد شمالی می‌تواند طرفداران این دسته فیلم‌ها را شگفت زده کند.

موربیوس (Morbius)

فیلم سینمایی موربیوس از دسته فیلم‌های ابر قهرمانی است که طرفدارانش مدت طولانی برای دیدنش انتظار کشیده‌اند. این فیلم هم دقیقا مانند دیگر فیلم‌های ابر قهرمانی موفقی که در چند سال گذشته به نمایش درآمده، بر اساس شخصیتی ساخته شده که برگرفته از مارول کمیکس است. در این فیلم که کارگردانی آن را دنیل اسپینوزا بر عهده داشته، جرد لتو، مت اسمیت و آدریانا آرجونا به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم سینمایی موربیوس روایتگر زندگی دکتری به نام مایکل موربیوس است که به بیماری خونی لاعلاج مبتلا شده و با خوددرمانی خطرناکی که انجام می‌دهد، به یک خون آشام تبدیل می‌شود. فیلمبرداری و تولید این فیلم در سال ۲۰۱۹ انجام شده است و بر اساس برنامه ریزی‌ها قرار بوده در اوایل سال ۲۰۲۰ بر روی پرده سینماها برود که به دلیل شیوع کرونا، نمایش این فیلم به تاخیر افتاد و در بهار ۲۰۲۲ اکران شد.

شهر گمشده (The Lost City)

شهر گمشده یک فیلم کمدی و ماجراجویی است که بازیگران اصلی آن، ساندرا بولاک، چنینگ تیتوم و دانیل رادکلیف هستند. این فیلم در ابتدا قرار بود با نام “ شهر گمشده دی “ به نمایش در بیاید اما در نهایت حرف دی از انتهای نام این فیلم برداشته شد. شهر گمشده داستان یک زن نویسنده را روایت می‌کند که همراه با مردی که مدل روی جلد کتاب اوست به تور انتشار کتابش می‌رود و در این حین درگیر یک آدم ربایی و ماجراجویی جنگلی می‌شود. در این بین، آنها تصمیم می‌گیرند راز جنایت را کشف کنند که همین اتفاقات، قصه فیلم را جذاب‌تر می‌کنند. فیلم‌برداری این فیلم اواسط بهار سال ۲۰۲۱ در کشور جمهوری دومنیکن انجام شد و پس از یک سال، بر روی پرده سینماها رفت.

رفقای بد (The Bad Guys)

نوبتی هم باشد نوبت به انیمیشن‌ها می‌رسد که هر سال یک یا چند کاندید در بین پرفروش‌ها و پر بیننده‌های سال دارند. رفقای بد در استودیو دریم ورکس ساخته شده و داستان متفاوتی با دیگر انیمه‌ها دارد. این فیلم داستان یک سرزمین خیالی را روایت می‌کند که در آن، انسان‌ها و حیوانات در کنار هم در آرامش زندگی می‌کنند. در این بین حیوانات خلافکار با هم به توافق می‌رسند تا شرایط عجیبی را برای ساکنین این سرزمین به وجود بیاورند. داستان این فیلم بر اساس یک رمان با همین نام به رشته تحریر درآمده که توسط آرون بلبی نوشته شده است. رفقای بد پس از اکران و ورود به شبکه نمایش خانگی توسط تیم حرفه‌ای گپ فیلم دوبله و تدوین شده است. برای دانلود انیمیشن جدید رفقای بد یا دانلود انیمه ‌های دیگر، کافیه یه سر به وب سایت یا اپلیکیشن گپ فیلم بزنید و از دیدنشون لذت ببرید.

جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore)

اگر شما هم از طرفداران کتاب‌های جی کی رولینگ هستید، سومین قسمت از داستان‌های دنباله‌دار جانوران شگفت انگیز را که در ادامه داستان‌های دنیاهای جادوگری این نویسنده ساخته شده، از دست ندهید. رولینگ پس از اینکه کتاب‌های هری پاتر به موفقیت جهانی رسید تصمیم گرفت تا دنیای جادویی قصه‌های خود را ادامه دهد و این داستان اکنون به پله سوم خود یعنی اسرار دامبلدور رسیده است. تهیه کنندگی و نویسنده این فیلم توسط خود جی کی رولینگ انجام شده و قرار بر این بوده تا این قسمت از جانوران شگفت انگیز در نوامبر ۲۰۲۱ منتشر شود اما زمانی که جانی دپ از این فیلم جدا شد، چند ماه وقفه در تولید و اکران این فیلم اتفاق افتاد. داستان این فیلم‌ها همه پیش از دوران هری پاتر اتفاق می‌افتد و به سال‌های جنگ جهانی دوم بر می‌گردد. رولینگ در این فیلم هم، ترکیبی از اتفاقاتی که بر اثر جنگ جهانی در این جهان و جهان جادوگری می‌افتد را روایت می‌کند. برای دانلود سریال و فیلم‌های مشابه این ژانر کافیه نام فیلم مورد نظر خودتان را در پلتفرم گپ فیلم جستجو کنید و در کمتر از چند ثانیه نسخه دوبله شده فیلم یا انیمیشن مورد نظر خودتان را مشاهده کنید./مشرق نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40980

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر