قیمت گذاری های عجیب زمین بابک زنجانی / ویدئو

واگذاری‌ها دست وزارت اقتصاد است. دولت در حال حاضر سلسله اموالی دارد که به موجب اصل ۴۴ باید واگذار شود

قیمت گذاری های عجیب زمین بابک زنجانی / ویدئو

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه‌قضاییه گفت: زمینی که بابک زنجانی برای ساخت هتل خریده بود، ۲۹۵ میلیارد تومان کارشناسی شد. چندبار اعتراض کرد و این رقم تا ۸۰۰۰ میلیارد تومان کارشناسی شد!

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در رابطه حفظ حقوق بیت المال که محور دیگر مطالبات دانشجویی بود، تصریح کرد: در حفظ بیت المال تمرکز روی کدام بخش به نفع مردم است و کوثر واقع می‌شود؟

وی با اشاره به درخواست دانشجویان در رابطه با نحوه واگذاری ها، ادامه داد: واگذاری‌ها دست وزارت اقتصاد است. دولت در حال حاضر سلسله اموالی دارد که به موجب اصل ۴۴ باید واگذار شود و اگر در اختیار دولت باشد بهره وری لازم را ندارد و حتی زیان ده خواهد بود، زیرا دولت آن را پر هزینه اداره می‌کند؛ بنابراین نگهداری آن به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست.

رئیس قوه قضاییه با طرح این سوال که واگذاری این اموال چگونه باید انجام شود؟ گفت: اگر دولت بخواهد اموال را نگه دارد زیان ده است و اگر بخواهد واگذار کند نیازمند امر کارشناسی است که بررسی شود به چه کسی و به چه قیمتی واگذار شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه بحث کارشناسی از جمله مسائلی است که به مدیریت کشور کمک می‌کند، اظهار داشت: تمام مزایده ها، تصادفات و بسیاری از اختلافات و سایر امور کارشناسی نیاز است. حالا دولت قصد واگذاری دارد و به موجب قانون واگذاری باید از طریق مزایده انجام شود و مزایده باید کارشناسی شود و اختلافات عجیبی در کارشناسی‌ها وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به موضوع هفت تپه، تاکید کرد: در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ حکم قطعی برای هفت تپه صادر شد تا به دولت بازگردانده شود، اما دولت سابق گفت من به هیچ عنوان نمی‌توانم آن را اداره کنم. حکم ابلاغ نشد تا ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ پیگیری کردیم و در نهایت به دولت برگردانده شد.

وی افزود: نکته این است که وارد هر مسأله شدیم تا زمان به نتیجه رساندن آن، پیگیری‌ها را ادامه دهیم. تا ما نقد نکنیم کار‌ها پیش نمی‌رود، البته نقد باید با زبان خوب باشد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3588

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر