چگونه دروغگوها را بشناسیم؟

در طول روز با افرادی برخورد می‌کنید که نمی‌دانید حقیقت را می‌گویند یا صرفا دروغی جدید است. برای اینکه این دروغگوها را شناسایی کنید، بهتر است تا ادامه مطلب را از دست ندهید.

چگونه دروغگوها را بشناسیم؟

در طول روز با افرادی برخورد می‌کنید که نمی‌دانید حقیقت را می‌گویند یا صرفا دروغی جدید است. برای اینکه این دروغگوها را شناسایی کنید، بهتر است تا ادامه مطلب را از دست ندهید.

به گزارش عرشه آنلاین؛ چطور می‌توانید بفهمید که به شما راست گفته می‌شود یا صرفاً دروغی بسیار متقاعد کننده شنیده‌اید؟ برخی افراد می‌توانند دروغگوهای خطرناکی باشند و تشخیص حقیقت از دروغ پردازی آنها تقریباً غیرممکن به نظر برس، اما یک متخصص می‌گوید راه‌های مطمئنی برای تشخیص دروغ وجود دارد.

دکتر سوهوم داس، روانپزشک پزشکی قانونی ۴۴ ساله مقیم لندن، کانال یوتیوبی به نام A Psych for Sore Minds دارد که در آن موضوعات مرتبط با سلامت روان و جرم را پوشش می‌دهد. ویدیوهای این کانال شامل بحث هایی در مورد تجربیات او در برخی از پرونده‌هایی است که با آن مواجه شده و از آن چیزی آموخته است.

در ویدیویی، دکتر داس چند نشانه کلیدی را برای تشخیص دروغگوها و اینکه شخصی حقیقت را نمی‌گوید، ذکر می کند. او می گوید که مشکوک به نظر آمدن، ممکن است نشانه‌ی خوبی باشد و توضیح می دهد: «به طور کلی، دروغگوها اضطراب بیشتری نشان می‌دهند».

او توصیه می‌کند که بر جزئیات پافشاری کنید، زیرا دروغگوها اغلب در مورد جزئیات اطمینان کمتری دارند و به جای آن به اطلاعات کلی متوسل می‌شوند.

و در نهایت، دکتر داس می‌گوید دروغگوها «به طور کلی جزئیات کوچک را تصحیح نمی‌کنند، آنها به داستان خود پایبند می‌مانند و منحرف نمی‌شوند و توضیح می‌دهد: «به این دلیل این کار را می کنند که گمان می برند، با تصحیح گفته خود ممکن است گناهکار جلوه کنند.»

و در ادامه توضیح می دهد: «اما در واقع کمی اصلاح و شک و تردید به خود طبیعی است و با افکار راستین هم راستا تر است».

او خاطرنشان می‌کند که همیشه آسان نیست بدانید که آیا فردی دروغ می‌گوید یا نه، زیرا پیچیدگی اغلب، ترفندی است که توسط دروغگوها خوب استفاده می‌شود. دکتر داس توضیح می‌دهد که چگونه بازیکنان پوکر ممکن است با نشانه هایی مبهم و کوچک، سایر بازیکنان را در یک میز بازی متقاعد کنند که آنها تهدیدی برای سایرین نیستند.

منبع: روزیاتو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 119083

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر