خبر خوش رئیس‌جمهور برای بازنشستگان و کارگران پیمانکاری

رئیسی با اشاره به مسئله شرکت‌های پیمانکاری و واسطه‌ای گفت: چرا باید این وضعیت وجود داشته باشد؟ گله‌هایی از این شرکت‌های پیمانکاری وجود دارد و به من گفته‌اند که کار آن‌ها صبغه استثمار دارد که من نمی‌خواهم این را بگویم چون نمی‌دانم که ابعاد قضیه چیست‌.

خبر خوش رئیس‌جمهور برای بازنشستگان و کارگران پیمانکاری

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به منظور تکریم و پاسداشت کارگران، تجلیل و قدردانی از نخبگان جامعه کار و تولید کشور در یک مجتمع تولیدی و صنعتی در البرز و شرکت در آیین تجلیل از کارگران نمونه، گروه‌های کار نمونه و واحد‌های تولیدی صنعتی نمونه کشوری وارد استان البرز شد.

ساماندهی قرارداد کارگران حتما باید مورد توجه قرار گیرد

او با اشاره به موضوع کار و کارگر تصریح کرد: از سخنان تشکل‌های کارگری استفاده کردم و امیدوارم آقای وزیر با آنها جلسات داشته باشند و به حرف‌های کارگران و نمایندگان آنها دل بدهند و امورات آنها را پیگیری کنند و با زمان بندی آنها را در جریان پیشرفت کار قرار دهند. در جریان قرار گرفتن جامعه کارگری از جلسات ما خوب است.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور

رئیسی در رابطه با امنیت شغلی کارگران تاکید کرد: امنیت شغلی برای کسی که شاغل است بسیار اهمیت دارد؛ از این جهت که بداند تا چه زمانی کار دارد و می‌تواند زندگی و آینده خود را پیش بینی کند. زندگی همه باید قابل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی باشد. نسبت به موضوع قراردادها، قراردادهای چند ماه مشکل ایجاد می‌کنند و از وزیر مربوطه می‌خواهم انعقاد قراردادها را ساماندهی کند تا هم زندگی کارگر پیش‌بینی شود و هم نظام کار و کارخانه و هم نظام تولید را بچرخاند. ساماندهی قراردادها حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

او در خصوص تامین مسکن برای کارگران اضافه کرد: داشتن مسکن برای کارگر و ایجاد آرامش آن بسیار اهمیت دارد. آنچه ما در انتخابات گفتیم بر اساس نیاز کشور به مسأله مسکن بود و صراحت قانونی هم دارد. اگر در گذشته به نیاز مسکن توجه شده بود امروز به مسأله تبدیل نمی‌شد. اما این مسأله قابل رفع است.

رئیسی: بساط شرکت‌های پیمانکاری جمع شود

رئیسی با اشاره به مسئله شرکت‌های پیمانکاری و واسطه‌ای، گفت: چرا باید این وضعیت وجود داشته باشد؟ گله‌هایی از این شرکت‌های پیمانکاری وجود دارد و به من گفته‌اند که کار آن‌ها- به تعبیر گویندگان- صبغه استثمار دارد که من نمی‌خواهم این را بگویم چون نمی‌دانم که ابعاد قضیه چیست‌.

رئیس‌جمهور به وزیر کار دستور داد تا با اصلاح قانون شرکت‌های پیمانکاری بساط وضعیتی که کارگران از آن ناراحت هستند سریعا جمع شود.

 سیدابراهیم رئیسی با حضور در مراسم روز کار و کارگر در شرکت صنعتی مپنا اظهار کرد: ساماندهی قراردادها به نحوی باشد که زندگی کارگران قابل پیش‌بینی باشد حرف حقی است و همه باید پیگیر آن باشیم.

رئیسی ادامه داد: آنچه ما در انتخابات گفتیم، اساسش نیاز کشور بود و بعد هم مصوبه قانونی است. اگر کمتر از این مسکن در کشور ایجاد شود نیازها برآورده نشده است. اگر سالی ۳۰۰ هزار واحد ساخته شود نیاز برآورده نمی‌شود.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: اگر نیاز مسکن کشور در سال‌های قبل ساخته شده بود این نیاز فعلی وجود نداشت‌. این نیازها انباشته و امروز مسکن به مسئله بدل شده است.

او با اشاره به نیاز گروه‌های شغلی و بازنشستگان به مسکن یادآور شد: تامین مسکن قابل اقدام است و ما مشکل زمین در کشور نداریم. حتی زمین به شکل ویلایی؛  شاید نه در تهران یا شهرهای بزرگ، اما در شهرهای کوچک امکان ساخت خانه ویلایی وجود دارد و داریم اقدام می‌کنیم و واگذاری زمین آغاز شده است.

رئیسی با اشاره به مسئله شرکت‌های پیمانکاری و واسطه‌ای، گفت: چرا باید این وضعیت وجود داشته باشد؟ گله‌هایی از این شرکت‌های پیمانکاری وجود دارد و به من گفته‌اند که کار آن‌ها- به تعبیر گویندگان- صبغه استثمار دارد که من نمی‌خواهم این را بگویم چون نمی‌دانم که ابعاد قضیه چیست‌.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اما سال گذشته هم گفتیم و امروز هم من به آقای مرتضوی می‌گویم اگر این کاری که شرکت‌های پیمانکاری انجام می‌دهند مبنای قانونی دارد حتما برای اصلاح قانون آن انجام شود تا این وضعیتی که کارگران از آن ناراحتند سریعا بساطش جمع شود.

رئیسی تصریح کرد: در مورد قراردادها که اشاره شد گاهی قراردادها چندماهه بسته می‌شود، برای امنیت شغلی کارگران مشکل ایجاد می‌کند. من از وزیر می‌خواهم این امر را دنبال کند و ساماندهی قابل قبولی برای قراردادها داشته باشند که زندگی کارگران قابل پیش‌بینی باشد و نظام کار و کارخانه را درست بچرخاند.

رئیس‌جمهور یادآور شد: برای امنیت شغلی کارگران، ساماندهی قراردادها اولین نکته‌ای است که حتماً باید عملیاتی و اجرایی شود.

وی اظهار کرد: بر زنجیره تولید تا مصرف آنچنان نظارتی باید باشد که دست کسانی که می‌خواهند بر مبلغ کالاها بدون هیچ زحمتی بیفزایند و دلالی کنند و تا چندبرابر حق دلالی خود را بگیرند کوتاه شود. آنان قیمت را برای مصرف‌کنندگان افزایش می‌دهد و به تولیدکنندگان اجحاف می‌کند و تورم را به همراه می‌آورند که مضر به حال کشور است.

رئیسی گفت: باید بخش‌های نظارتی و سامانه‌های موجود در همین مسیر حرکت کنند تا تامین و تولید و مصرف را کنترل کند که قیمت واقعی برای کالا وجود داشته باشد نه با چند برابر قیمت به دست مصرف‌کننده برسد. این مشکل باید با همت دستگاه‌های اداری، ناظر و حتی تولیدی حل شود تا دست دلالان کوتاه شود و کالا با قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده برسد.

او با بیان این‌که «واحدهای تولیدی برای ساخت مسکن کارگری همت کنند»، اظهار کرد: مسکن برای کارگران و خانواده‌های‌شان ضروری است. مجموعه تعاونی‌ها به مدیران واحدهای تولیدی کمک کنند تا با تأمین زمین از سوی دولت، شاهد رفع این مشکل باشیم.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84934

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • علی

        جناب رییسی این خبر به درد خودت میخوره ینی تو خبر نداری افزایش حقوق کارگران وبازنشستگان طبق قانون افزایش نیافته اگه میخوای کاری بکنی افزایش را طبق قانون افزایش دهید

      • ناشناس

        هیچ صحبتی برای بازنشستگان قید نشد؟؟!!

      • بهزاد

        ما کارگران را به خیر تو امید نیست....

      ارسال نظر