علت دستگیری مجدد سپیده قلیان ساعاتی پس از آزادی اعلام شد

سخنگوی قوه قضاییه در مورد علت بازداشت مجدد «سپیده قلیان» ساعاتی پس از آزادی توضیحاتی ارائه کرد.

علت دستگیری مجدد سپیده قلیان ساعاتی پس از آزادی اعلام شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در قبال کسانی که مشمول عفو شدند، اگر مرتکب جرم جدیدی شوند، قطعاً با ارتکاب این جرایم از الطاف عفو معیاری خارج خواهند شد؛ و قوه قضاییه لازم است مطابق موازین قانونی به جرایم جدید این افراد رسیدگی کند.

نشست خبری مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، امروز سه‌شنبه (۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲) با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با بازداشت مجدد سپیده قلیان اظهار کرد: در قبال کسانی که مشمول عفو شدند، اگر مرتکب جرم جدیدی شوند، از الطاف عفو معیاری خارج خواهند شد. از همین‌رو، قوه قضاییه مطابق موازین قانونی به جرایم جدید آنها رسیدگی کرده و تصمیم ‌مناسب اتخاذ می‌کند.

بیشتر بخوانید: سپیده قلیان پس از آزادی، بازداشت شد

بیشتر بخوانید: واکنش ترانه علیدوستی به بازداشت سپیده قلیان

او افزود: در خصوص پرونده مورد بحث به لحاظ جرم جدیدی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تحت رسیدگی قرار گرفت و ۲۸ اسفندماه سال گذشته با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب تهران ارسال شد.

ستایشی گفت: این فرد به ارتکاب جرم اصرار داشت و با تکرار و اصرار عملکرد خلاف قانون و ادب، الزامات عفو را مورد توجه قرار نداد. قوه قضاییه ملزم به پاسداشت قانون و احترام به قانون است. این فرد مرتکب به اهانت شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: پرونده این خانم نیز برای ارتکاب جرم جدید، در دادسرا مورد رسیدگی قرار گرفته است و خود ایشان اصرار به ارتکاب جرم داشت و از فرصت استفاده عفو گسترده، استفاده نکرد. این فرد مرتکب اهانت شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81517

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر