مدیران دولت رئیسی شاید اقتصاد خوانده باشند اما اقتصاددان نیستند!

آرمان ملی در یادداشتی به انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی پرداخت.

مدیران دولت رئیسی شاید اقتصاد خوانده باشند اما اقتصاددان نیستند!

روسیه که امروز در جنگ تمام عیار با اروپا و آمریکاست نرخ تورمش کاهشی است. دلیل واضحش نیز این است که در راس بانک مرکزی روسیه یک اقتصاددان مسلطی نشسته است که همه راهکارها را بلد است.تیم اقتصادی دولت آیا امروز می‌توانند این گزاره را مطرح کنند که بهترین اقتصاددانان ایران در راس امور هستند؟ وقتی بهترین‌ها نیستند نیز طبعا نمی‌توان انتظار بهترین نتایج را داشت.

در دولت کسانی بوده‌اند که معتقد بودند با یک میلیون تومان می‌شود شغل ایجاد کرد اما پرسش اینجاست که آیا انجام شد؟ یا یک میلیون مسکن ساخته شد؟ همین لایحه بودجه‌ای که بدون برنامه تقدیم مجلس شده آیا می‌توان انتظار تحقق برنامه را داشت؟

لذا اشکالات اقتصاد ایران این است که اولا مسائل اقتصادی به اهلش واگذار نشده . شاید اقتصادخوانده باشند اما اقتصاددان نیستند.

نکته دیگر اینکه مریضی اقتصاد ایران را جدی نگرفتند. دیگر اینکه تصور این است که جراحی اقتصادی را می‌توانند بدون پرداخت هزینه انجام دهند. در نتیجه شاهدیم که همین روش‌هایی که دولت‌های مختلف کم و بیش انجام داده بودند در این دولت نیز انجام می‌گیرد. مثلا ارز ۴۲۰۰ را حذف کردند که فاصله از بین برود اما اکنون فاصله ارز ۴۶ هزار تومان با ارز ۲۸۵۰۰ بیشتر است. لذا طبیعی است که رفتارهای شبیه به هم نتیجه مطلوب را حاصل نکند.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73628

ارسال نظر