افشاگری درباره سکوت احمدی نژاد | مرد جنجالی «الآن» کجاست؟

امیری‌فر گفت:احمدی‌نژاد از آن‌هایی نیست که حرف‌گوش کن باشد؛ او فقط برای منافعش است که سکوت کرده و می‌کند. در غیر اینصورت حذف می‌شدند و حتی حذف الی‌الابد می‌شدند فلذا گفتند برای حفظ این کورسوی امید و آینده‌ی انتخاباتی‌شان سکوت کنند. این‌ها البته تحلیل‌های آبکی خودشان است.

افشاگری درباره سکوت احمدی نژاد | مرد جنجالی «الآن» کجاست؟

انصاف نیوز نوشت: امیری‌فر گفت:احمدی‌نژاد از آن‌هایی نیست که حرف‌گوش کن باشد؛ او فقط برای منافعش است که سکوت کرده و می‌کند. در غیر اینصورت حذف می‌شدند و حتی حذف الی‌الابد می‌شدند فلذا گفتند برای حفظ این کورسوی امید و آینده‌ی انتخاباتی‌شان سکوت کنند. این‌ها البته تحلیل‌های آبکی خودشان است.

این‌ها سوالاتی هستند که احتمالا برای همه‌ی ما پیش آمده است. برای پاسخ به این قسم با عباس امیری‌فر، از چهره‌های اصولگرای سابقا نزدیک به احمدی‌نژاد که مورد جفای او و تیمش نیز قرار گرفته است، مصاحبه‌ای داشتتم:

من چند سالی هست که ارتباطی ندارم ولی می‌دانم بعد از اینکه منتظر بود حصر نشود و حکمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بگیرد با نیروهایش صحبت کرد که به هیچ‌وجه موضع‌گیری نکنند. در فتنه‌ی اخیر هم ظاهرا به نیروهایش گفته است که نه به نفع نظام و نه علیه نظام موضع‌گیری نکنند. به نظر من این‌ها فکر می‌کنند در دوره‌ی بعدی ریاست جمهوری و یا در مقدمه‌ی آن یعنی مجلس فضا برای آن‌ها مناسب است که به عرصه‌ی انتخابات بیایند.

منظور شما این است که برای حذف نشدن یا از دست ندادن موقعیت فعلی‌شان در مجمع این رویه را در پیش گرفته‌اند؟

بله این درواقع پولتیک سیاسی آن‌ها است والا که کلا اعتقادی به نظام و رهبری ندارند. تحلیل من این است که برای انتخابات برنامه دارند؛ برای انتخابات مجلس چراغ خاموش برنامه دارند و برای ریاست جمهوری هم می‌خواهند با تمام قوا وارد شوند. تحلیلشان این است که این دولت شکست خواهد خورد.

به نظر شما اگر در این شرایط احمدی‌نژادی‌ها از طرف خاصی در این اعتراضات طرفداری می‌کردند؛ طرفداران بیشتری جذب نمی‌کردند؟

خیر، اتفاقا اغتشاشگران هم به این‌ها حمله می‌کردند چون کم‌وبیش از همین افراد می‌شنویم که آقای احمدی‌نژاد را هم باعث وضع فعلی می‌دانند. دولت بهار و افراد مربوطش چون بیشتر در دسترس هستند و هیچ حمایتی هم از جانب نظام ندارند از اینکه در این شرایط ورود کنند احساس خطر کرده‌اند که مبادا سراغ این‌ها بیایند؛ این‌ها را ترور کنند و با این‌ها برخورد کنند. این احساس خطر را کرده‌اند که شاید به محل کار این‌ها در ولنجک یا منزل ایشان در نارمک هجوم بیاورند.

اصلاح‌طلبان هم با وجود انتقادات بسیاری که به نظام داشتند وقتی دیدند اغتشاشگران می‌خواهند همه چیز را زیر سوال ببرند آن‌ها هم در برابر آشوب‌ها موضع گرفتند.بنابراین خیر، باعث جذب طرفدار نمی‌شده و چه بسا علیه این‌ها موضع می‌گرفتند و به ضررشان تمام می‌شد.

آقای امیری‌فر بنظر شما احتمال این وجود دارد که برای اظهار نظر آقای احمدی‌نژاد محدودیت خاصی اعلام شده باشد؟

آقای احمدی‌نژاد چنین روحیه‌ای ندارد. منع خاص ایشان فقط قبل از انتخاب اعضای مجمع بود که مقداری سکوت کرد. وقتی افرادی مثل آقای روحانی یا ناطق نوری حذف شدند این خود یک پیام برای احمدی‌نژاد بود که اگر در نظام باشی ما کاری به شما نداریم.

احمدی‌نژاد از آن‌هایی نیست که حرف‌گوش کن باشد؛ او فقط برای منافعش است که سکوت کرده و می‌کند. در غیر اینصورت حذف می‌شدند و حتی حذف الی‌الابد می‌شدند فلذا گفتند برای حفظ این کورسوی امید و آینده‌ی انتخاباتی‌شان سکوت کنند. این‌ها البته تحلیل‌های آبکی خودشان است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 62396

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر