نامه محرمانه دولت عراق به احزاب کرد درباره حملات سپاه

«ترکی جدعان» عضو ارشد ائتلاف «دوله القانون» در عراق، از پیام هشدارآمیز دولت فدرال عراق به چند گروهک کُرد تجزیه‌طلب در منطقه کردستان خبر داد.

نامه محرمانه دولت عراق به احزاب کرد درباره حملات سپاه

«ترکی جدعان» عضو ارشد ائتلاف «دوله القانون» در عراق، از پیام هشدارآمیز دولت فدرال عراق به چند گروهک کُرد تجزیه‌طلب در منطقه کردستان خبر داد.

 روزنامه ایران نوشت: عضو ارشد ائتلاف دوله القانون  روز گذشته در گفت‌وگو با وبگاه «بغداد الیوم» اظهار داشت: «دولت بغداد با نگرانی تشدید مشکلاتی که این احزاب و جریان‌های مسلح مستقر در منطقه کردستان باعث آن هستند، زیر نظر دارد.

عضو ارشد ائتلاف دوله القانون  روز گذشته در گفت‌وگو با وبگاه «بغداد الیوم» اظهار داشت: «دولت بغداد با نگرانی تشدید مشکلاتی که این احزاب و جریان‌های مسلح مستقر در منطقه کردستان باعث آن هستند، زیر نظر دارد؛ گروه‌هایی که خاک عراق را به میدان جنگ مسلحانه با برخی از کشورهای همسایه مبدل کرده‌اند.»

ترکی جدعان در ادامه با بیان اینکه «این احزاب و جریان‌ها عملاً فرایندهای امنیتی عراق را تحت الشعاع قرار می‌دهند،» خبر داد: «بغداد پیامی محرمانه و غیرعلنی برای برخی از این احزاب فرستاده مبنی بر اینکه در قبال آنچه رخ می‌دهد ساکت نخواهد ماند و حق حفظ حاکمیت [خود را] خواهد داشت.»به گفته جدعان، در پیامی که دولت عراق برای این گروه‌ها ارسال کرده است، از این گروهک‌ها خواسته شده مقرهای خود را تخلیه کنند و فعالیت‌های خود را به خارج از مرزهای عراق منتقل کنند. او در ادامه تأکید کرد: «فضا دادن به این احزاب ممکن است به هرج و مرج و ناامنی شدید منطقه کردستان منجر شود.

افزون بر این، [نص] قانون اساسی عراق در جلوگیری از هرگونه جریان یا حزبی که امنیت کشورهای همسایه را تحت الشعاع قرار دهد، روشن است.» خلع سلاح گروهک‌های تجزیه‌طلب از جمله مطالبات ایران در قبال عراق بود که با روی کار آمدن شیاع‌السودانی در عراق، وی به مسأله ورود کرد و به آن جامه عمل پوشانید.

دولت مرکزی عراق در توافقاتی با دولت فدرال اقلیم شمال نسبت به در دست گرفتن مرزهای مشترک با ایران نیز اقدام کرد. این توافق پس از آن حاصل شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواضع گروهک‌های تروریستی را مورد حمله قرار داد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 62307

ارسال نظر