قوه قضاییه: عاملان حادثه زندان اوین شناسایی شدند

سخنگوی قوه قضاییه درباره وضعیت دانشجویان بازداشتی گفت: تعداد محدود و انگشت شماری بازداشتند. کسانی که بازداشتند براساس اطلاعات موثق اولا در میدان اغتشاشات بودند و نیز ارتباط خاصی با برخی شبکه های تابلودار جنایت پیشه داشتند و مسایلشان در دست بررسی است و اطلاع رسانی می شود.

قوه قضاییه: عاملان حادثه زندان اوین شناسایی شدند

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، در جریان نشست خبری خود به سوالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد.

ستایشی گفت: در مورد حادثه زندان اوین پرونده‌هایی در دادسرای امور جنایی تشکیل شده است. کسانی که در تحریق و تخریب عمدی نقش داشته‌اند شناسایی شده و تفهیم اتهام شده‌اند. تاکنون برای ۲۵ نفر پرونده تشکیل شده است، ممکن است تعدادی اضافه یا کم شوند.

ستایشی با بیان اینکه زندانیان خسارت دیده از این حادثه از آشوب گران و اغتشاشگران شکایت کرده اند، گفت: به لحاظ برنامه ریزی آشوبگران از بند سارقان، آشوب و حادثه مورد نظر رخ داد تا آن‌ها از زندان فرار کنند، اما هیچ زندانی نتوانست از بازداشتگاه اوین متواری شود. این واقعه می‌توانست تبعات بیشتری داشته باشد که همه این‌ها با لطف الهی و اقدامات همکاران ذی مدخل محقق نشد.

سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: حضور به موقع فراجا، آتش نشانی، اورژانس، فوریت‌های پزشکی موجب شد، دامنه این آشوب مدیریت شود؛ جا دارد از این همکاران تقدیر شود. بعد از این حادثه، تمام زندانیان به جای مناسب منتقل شدند و موجبات تماس آن‌ها با خانواده هایشان فراهم شد، پزشکانی در بازداشتگاه مستقر شده و تمام مددجویان را از نظر سلامتی بررسی کردند و قوه قضاییه هم تلاش کرد تا در اطلاع رسانی سریع، صادقانه و شفاف از این حادثه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه درباره این آشوب، شایعاتی از سوی رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی مطرح شد مانند شلیک خمپاره و وجود مین که این ۲ نکته را تکذیب می‌کنم.

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره انتشار تصاویر دوربین‌های زندان اوین

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با انتشار تصاویر دوربین‌های مدار بسته زندان اوین اظهار کرد: از همه رسانه‌ها برای اطلاع رسانی دقیق و شفاف تشکر کنم.

وی افزود: حجم زیاد اسناد نیاز به تحلیل دارد. داده‌ها زمانی که از آشوب طلبی برخی از آشوب طلبان ارائه می‌شود نیاز به تحلیل و داده پردازی و بررسی دارد. مستندی از زندان اوین تهیه و از رسانه‌ها پخش شد که این مستند جوابگوی ابهامات ایجاد شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این مستند رسوا کننده شایعات در خصوص منتشر شده بود. مرکز رسانه قوه قضاییه اولین مجموعه‌ای بود که در این خصوص اطلاع رسانی کرد. این اطلاع رسانی توانست ابهامات ایجاد شده را پاسخ دهد. حجم دروغ سازی رسانه‌های بیگانه باعث شده است که آن‌ها را مرجعیت رسانه‌ای که صداقت اولین شرط آن است خارج کند. آمادگی داریم با جمع بندی اطلاعات آخرین اخبار را به مردم اطلاع رسانی کنیم./ باشگاه خبرنگاران

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49042

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر