ماجرای تصاویر سی‌‌تی‌ اسکن‌های مهسا امینی چیست؟

چند گرافی پورتابل مربوط به روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریور نیز از ایشان گرفته شده که برخلاف ادعای بعضی رسانه‌ها نشان می‌دهد مهسا امینی طی آن مدت زنده بوده است.

ماجرای تصاویر سی‌‌تی‌ اسکن‌های مهسا امینی چیست؟

 رضا طاهریان رزیدنت سال آخر رادیولوژی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز موفق شدم به سی‌تی‌اسکن‌های مهسا امینی دسترسی پیدا کنم و به عنوان یک رزیدنت سال آخر رادیولوژی و پس از مشورت با یکی از اساتید و یکی از همکاران نوروسرجن ریپورت این سی‌تی‌اسکن رو خدمت شما می‌گم.

پست من در دفاع از شواهدی است که در سی‌تی‌اسکن ایشان دیده می‌شود نه دفاع یا حمله به کسی یا حکومتی و... در ضمن حفظ اسرار بیماران جزو اخلاقیات پزشکی است ولی از آنجایی که فوت خانم امینی به یک قضیه ملی و برجسته تبدیل شده و موجب ناراحتی و سردرگمی مردم شده است، بنده برای دفاع از حقیقت بر این اصل پا می‌گذارم.

به‌طور خلاصه و برای همکاران غیر پزشک: هیچ شواهدی از ضربه به سر و خونریزی در سی‌تی‌اسکن سر یافت نمی‌شود. شواهد جراحی قبلی در سر دیده می‌شود. برای همکاران پزشک باید بگویم شواهد کرانیوتومی فرونتوتمپورال قبلی همراه با اتروفی مختصر عضلانی و تغییرات بافت نرم در محل جراحی بیمار مشهود است. اتروفی مختصر لوب فرونتال راست همراه با دیلاتاسیون مختصر ثانویه در شاخ فرونتال بطن جانبی راست مشهود است. ناحیه کلسیفیکاسون کورس سوپرا سلار دیده می‌شود. شکستگی استخوانی و شواهد ای‌سی‌اچ دیده نمی‌شود. در سی‌تی‌اسکن ریه شواهد کانتیوژن پست سی‌پی‌آر و پنومونی اسپیراسیونی مشهود است. لوله تراشه در محل مناسب دیده می‌شود.

در مشورت با یکی از همکاران نوروسرجن احتمال داده می‌شود که بیمار پیشتر تحت جراحی کرانیوفارنژیوم قرار گرفته و بخشی از تومور در ناحیه سوپراسلار باقی مانده است. نوع کرانیوتومی با جراحی انجام شده جهت دسترسی به ناحیه سوپرا سلار از طریق فیشر سیلوین مطابقت دارد.

با توجه به جراحی انجام شده در این ناحیه وقوع دیابت بی‌مزه در بیمار دور از انتظار نیست و با توجه به اتروفی لوب فرونتال راست احتمال صرع را برای بیمار نمی‌توان رد کرد هرچند اساساً تشخیص صرع یا دیابت بی‌مزه با سی‌تی‌اسکن مقدور نیست.

دروغ‌های عجیب بعضی رسانه‌ها که با سی‌تی‌اسکن‌های انجام شده در تناقض است و جالب اینکه رسانه ایران اینترنشنال با دو پزشک مصاحبه مفصلی انجام داده است و این دو نفر ادعای خونریزی و شکستگی جمجمه داشتند.

علاوه بر سی‌تی‌اسکن فوق که در عصر ۲۳ شهریور انجام شده، چند گرافی پورتابل مربوط به روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریور نیز از ایشان گرفته شده که بر خلاف ادعای بعضی رسانه‌ها نشان می‌دهد ایشان طی آن مدت زنده بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42724

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر